Radola - Radosims.comin foorumi

Kaikkea simsistä, ja paljon muutakin!
Tänään on Ke Kesä 26, 2019 11:39 pm

Kaikki ajat ovat UTC+03:00

Tervetuloa Radolaan!

Näin pääset alkuun: Muista lukea säännöt | Apua, tunnukseni ei toimi! | Ehdota uudistuksia | Löydät Radolan myös Facebookista | Mikä on Radola?

Mitä uutta?
∙ 24.2. Prosilver tyyli on jälleen käytössä. Muokkaamaton, mutta toimii mobiilina.
∙ 28.1. Radolan mobiiliversio käytettävissä Tapatalkilla (iOS/Android).
∙ 26.1. uudistuksia foorumin rakenteeseen.
∙ 23.1. uudet, talviset sesonkitittelit.

Kuva

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 315 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 4 521 Seuraava
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: Ti Syys 22, 2015 2:50 pm 
Poissa
Pikkuaktiivi
Pikkuaktiivi

Ite pelaan pääsäännöllisesti kakkosta. Kolmonen kaatuilee ja nelonen ei houkuta (kuvissa ja videoissa simit näyttävät jotenkin muovisilta). Onneksi on vielä olemassa hyviä lataussivuja sims2:seen, niin pysyy peliin into :)

ViestiLähetetty: Ti Syys 22, 2015 2:59 pm 
Poissa
Superaktiivi
Superaktiivi

Amodien, Win 7 löytyy ja en käytä ohjelmaa, ihan koneen omal Print Screen -napilla yritin. Toi jaettuus vois kyl selittää sen toisen kansion. Kokeilin eilen poistaa sen tyhjän kansion jo ennen pelin käynnistämistä mut ei, edelleen oli ekana pelkät valmisnaapurustot ja vast tokal kerral tuli omat.

Voisin kyl kokeilla tota simcatin mainitsemaa Gadwinia ja ikkunatilas pelaamista. Ikkunatila tosin vähän epäilyttää ku täs konees on niin levee ja "matala" näyttö et usein herjaa pelin lopettamisen jälkeen ettei oo optimaalinen näytöntarkkuus, mut kokeilemal sen näkee. Kiitti tost Graphic Rules Maker -linkist Kattisims, täytyypä lataa se.

ViestiLähetetty: Ti Syys 22, 2015 4:16 pm 
Poissa
Hyperaktiivi
Hyperaktiivi

En kyllä menisi poistamaan geneticized ihoja ihan noin vaan. Default ihojen poistaminen on turvallista, tilalle vaihtuu sitten vaan pelin omat ihot tai vaihtehtoisesti uudet default ihot. Mutta geneticized ihojen poistaminen ei ole sama asia, jos tällaisen ihon poistaa, kyseisä ihoa käyttäneen simin geeniperimä rikkoutuu ja pahimmassa tapauksessa sim voi korruptoitua.

ViestiLähetetty: Ti Syys 22, 2015 5:47 pm 
Poissa
Tuisku
Tuisku

Lainaa:
Voi poistaa (ainakaan mulla se ei tuottanut ongelmia). Peli vain lykkää niihin sitten jonkun alkuperäisen tilalle. Ite tein niin kerran, ku en enää kestänyt yhtä ihoa :'D Se oli kyl hauska, että se iho oli tumma, mutta sen jälkeen ku poistin sen, ainoasta simistäni, jolla se iho oli ollut, tuli ihan kalpea :D Ja se oli just tollainen geneticized-iho.
Lainaa:
En kyllä menisi poistamaan geneticized ihoja ihan noin vaan. Default ihojen poistaminen on turvallista, tilalle vaihtuu sitten vaan pelin omat ihot tai vaihtehtoisesti uudet default ihot. Mutta geneticized ihojen poistaminen ei ole sama asia, jos tällaisen ihon poistaa, kyseisä ihoa käyttäneen simin geeniperimä rikkoutuu ja pahimmassa tapauksessa sim voi korruptoitua.
Aaaa! Kiitti avusta molemmat. Hm. Pakko myöntää että kammoan tota korruptoitumista (on aikoinaan useampi talo/naapurusto kadonnut taivaan tuuliin, varmuuskopioiden varassa mennään nytkin). Pitää varmaan asentaa SimPE ja kattella vähän mitä niiden kanssa teen.

ViestiLähetetty: Ti Syys 22, 2015 6:40 pm 
Poissa
Iso Paha Admin
Iso Paha Admin

Mmm, jokainen LC:tä pelannut varmasti muistaa "vinkin", että vähävaraisena riittää, että ostaa kirjahyllyn, odottaa, että simi ottaa siitä kirjan, ja sitten myy kirjahyllyn tarpeettomana. Itse en tälläiisstä vinkeistä pidä, minusta ne ovat lähinnä huijausta, mutta hähähä, nytpä se toteutui: varas vei extreme strattisen simini kirjahyllyn! Onneksi sottapyttysimini oli jättänyt huolimattomasti yhden kirjan lattialle, joten menetys ei sangen suuri ollut.

ViestiLähetetty: Ti Syys 22, 2015 9:44 pm 
Poissa
Hyperaktiivi
Hyperaktiivi

Kyllä kakkosta edelleen pelataan:P tosin nyt pitäisi jaksaa asennella UC uusiksi kun ei enää avautunut koko peli(oma kömmä) mut tikulla on noin vuorellinen ladattua krääsää ja naapurustotallennukset ettei ihan menetä kaikkia kaunialan valmissotkuja:P Ääh, kun ei vaan jaksaisi, kun ei nyt koneellakaan mitään hirmusti tilaa ole, ainakaan noin kolmelle miljardille ladatulle ja melkeen kaikille lisäreille..

ava c mortgraphics

ViestiLähetetty: Ti Syys 22, 2015 10:04 pm 
Poissa
Hyperaktiivi
Hyperaktiivi

Mun peli on varmaan ollut jo vuosia niin korruptoitunut, etten pelkää sen suhteen about mitään XD Meinaan mun simit saa ihan vääriä muistoja simeistä, joita ne ei oo ees koskaan tavannut ja muuta jännää. Mut joo, ei mua huoleta vaikka noi katoais taivaan tuuliin ja pitäs asentaa koko roska uusiks. Mulla on kun on yleensä tapana kyllästyä naapurustoihin, poistaa ne ja alottaa puhtaalta pöydältä aika usein. No, nyt mulla on ollut toi sama naapurusto käytössä yli kaks vuotta, mutta perheet vaihdellut tosi paljon. En itkis, vaikka se katoais, vaikka oon osaan noista simeistä kiintynytkin.

Ja mitä nyt oon huomannut noista omista käyttämistäni townified/geneticized-ihoista, niin ne on selkeesti sidoksissa niihin neljään perus ihotyyppiin. Mun simit nimittäin on aina saanut niitäkin, vaikka ei jotain ihoa suvussa olisi lainkaan (sen takia mä sen yhden tumman ihon poistinkin, ku sitä ilmesty sukuun, jossa kaikki oli kalpeahipiäisiä). En jaksa uskoa, että ne pahemmin rikkois simieni perimää. Silmät vois ehkä olla eri juttu, kun niitä ei tule tyhjästä.

IAE YEBAI BARBARETHY IEY APRON-GNYPH BRINTATENOPHRI
HEA GARHRE BALMENTHRE MENEBARIAKHEGH IA KHEKH
BRIN-SKALMA ARYNSARBA MESEGHRIPH NIPTYMIKH
MAORKHARAM. O, LAANKHEKH OMPH BRIMBAINYIOTH
SENGEBAI GHOYGHE LAIKHAM ARMIOYTH.

ViestiLähetetty: Ke Syys 23, 2015 8:48 am 
Poissa
Hyperaktiivi
Hyperaktiivi

En nyt ihan satavarma ole, mutta olen käsittänyt tuon geneticized ihojen toimintaperiaatteen jotenkin niin, että jos yhden simin ihon geneettinen arvo on x ja toisen simin ihon geneettinen arvo on y niin näiden jälkeläisen ihon geneettinen arvo voi olla mitä vaan noiden x ja y:n väliltä. Eli ihon värillä ei niinkään ole väliä vaan sillä miten ne geneettiset arvot on määritelty SimPEssä. Eli jos ne on laitettu hassusti, niin sitten voi kahdelle kalpeanaamalle syntyä vaikka tummaihoinen lapsi. Tästä syystä en ole laittanut peliini esim. geneticized alien ihoa, en halua ottaa riskiä että kahdelle ns. normaali-ihoiselle syntyisi yhtäkkiä vihreä lapsi :D

ViestiLähetetty: Ke Syys 23, 2015 9:29 am 
Poissa
Hyperaktiivi
Hyperaktiivi

Joo siinä ihossa varmaan olikin joku sellainen juttu. Ja kun se johti siihen, että periytyvyys oli jotain ihan outoa, poistin sen. Mut enpä ole jäänyt kaipaamaan.

ViestiLähetetty: Ke Syys 23, 2015 7:27 pm 
Poissa
Hyperaktiivi
Hyperaktiivi

Ah, pitäisi pelailla taas pitkästä aikaa ja vaikka jatkella LC-perheeni tarinaa. Tosin sitä tarinaa tarttisi kirjoittaa ennen pelaamista :D Ei vaan tunnu olevan aikaa eikä inspiraatiota + kaikki yliopistohommat joihin menee se vähäkin käytössä oleva energia.

LC Pohjasuo
BaCC Suvilaakso

ViestiLähetetty: Ke Syys 23, 2015 9:57 pm 
Poissa
Hyperaktiivi
Hyperaktiivi

^Yliopisto, ah, tunnen viha/rakkaus -suhdetta siihen.

En oo kakkosta avannut varmaan reiluun kuukauteen, juurikin varmaan sen tylsän yliopiston myötä. En tiedä mikä pakkomielle mulla on, että simien on käytävä yliopisto :D Ei ihme, että nelonen maistuu tällä hetkellä parhaiten...

ava by chihuli

ViestiLähetetty: Ke Syys 23, 2015 10:16 pm 
Poissa
Hyperaktiivi
Hyperaktiivi

Mullaki kaikkien on käytävä yliopisto :D Ei ole muuta vaihtoehtoa! Mulla on tainnut nyt viimeisen vuoden aikana olla peräti yks sim, joka ei käyny yliopistoo (se oli teiniäiti). Ja senki oon jo tappanut :D

Itse käytän yliopistossa hackia, jossa jokainen lukukausi kestää 24 tuntia normin 72:n sijaan. Sillä tahdilla se menee ihan mukavasti ja jopa jaksaa pelata. Kokeilin aiemmin ton hackin 48 tunnin versiota, mutta seki oli liian pitkä mulle :D Muistan ku se meni lopulta siihen, että kaikki simit meditoi melkein puoltoista päivää ku ne oli jo opiskellut loppukokeeseen ja halusin vain nopeesti eteenpäin. 24 tuntia on ihan hyvä aika, tosin välillä sekin tuntuu pitkältä. Mutta sillä tahdilla voin hyvinkin pelaa koko yliopiston jollekin simille (tai useammalle, jos ne on aloittanut samaan aikaan) yhdellä pelikerralla.

ViestiLähetetty: Ke Syys 23, 2015 10:53 pm 
Poissa
Karvalakki
Karvalakki

Mulla on se yliopiston 36 h hack, joka on hyvä siinä mielessä, että tykkään pistää sinne yhtäaikaa niin monta naapuruston teiniä ku mahollista. Aika riittää hyvin isommallekin porukalle. Ensin hommaan simistä riippuen sen mittarin tarpeeks "auki", sitte laitan ne lukemaan tenttiin, vauhti kolmoselle ja aina, kun hupi laskee liian alas, maxmotives kehiin. Aijai kun menee sujuvasti!

Niissä opinnoissa on se huono puoli, että koska töistä tienaa niin hyvin, melkein mun kaikki perheet on hirmu rikkaita ja niillä on monta kymmentä tuhatta, ellei satoja tuhansia, simoleonia liikaa rahaa.

ViestiLähetetty: Ke Syys 23, 2015 11:05 pm 
Poissa
Hyperaktiivi
Hyperaktiivi

Mullaki tais olla joskus se 36 tunnin versio, mutta sekin oli liikaa :D Mutta jos on iso kasa opiskelijoita niin se voi olla hyväkin. Itse yleensä tykkään, jos opiskelijoita on kerrallaan korkeintaan kolme, jos kyse on asuntolasta, omassa talossa neljäkin on ihan ok. Mun kone ei tykkää, jos tontilla on useempi sim kerralla, joten asuntolat (etenkään kaksikerroksiset) alkaa helposti ole jäykkiä ja hitaita pelata. Samoin käy helposti yhteisötonteillekin.

ViestiLähetetty: To Syys 24, 2015 1:23 am 
Poissa
Hyperaktiivi
Hyperaktiivi

Lainaa:
^Yliopisto, ah, tunnen viha/rakkaus -suhdetta siihen.

En oo kakkosta avannut varmaan reiluun kuukauteen, juurikin varmaan sen tylsän yliopiston myötä. En tiedä mikä pakkomielle mulla on, että simien on käytävä yliopisto :D Ei ihme, että nelonen maistuu tällä hetkellä parhaiten...
Oho, mä puhuin ihan irl-yliopistosta :DD Kunpa se oliski samanlaista ku sims-yliopisto... Musta yliopistolla on ihan jees pelata, kaikki simit on osakuntien jäseniä ja asuu osakuntataloissa jonku kuuden muun simin kanssa ni aina on joku jolla pelata. Ja vaikka mulla onki se 42 tunnin hacki, ni aika hujahtaa kuin siivillä, kun jokainen niistä simeistä on alottanu vähän eri aikaan ni koko ajan jollain on jotku tentit tai loppukokeet edessä. Tuntuu oikeesti että etenee.

LC Pohjasuo
BaCC Suvilaakso

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 315 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 4 521 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+03:00