Radola - Radosims.comin foorumi

Kaikkea simsistä, ja paljon muutakin!
Tänään on Ke Joulu 11, 2019 3:32 am

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Tervetuloa Radolaan!

Näin pääset alkuun: Muista lukea säännöt | Apua, tunnukseni ei toimi! | Ehdota uudistuksia | Löydät Radolan myös Facebookista | Mikä on Radola?

Mitä uutta?
∙ 24.2. Prosilver tyyli on jälleen käytössä. Muokkaamaton, mutta toimii mobiilina.
∙ 28.1. Radolan mobiiliversio käytettävissä Tapatalkilla (iOS/Android).
∙ 26.1. uudistuksia foorumin rakenteeseen.
∙ 23.1. uudet, talviset sesonkitittelit.

Kuva

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 14 viestiä ] 
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: Su Tammi 08, 2017 11:39 pm 
Poissa
Isompi aktiivi
Isompi aktiivi

Tuntuu, että aina täällä käydessäni hämmästyn aiheen puutetta uudelleen.

Mitä modeja teillä on peleissänne? Mitä ilman ette enää tulisi toimeen, tai mitä vielä toivoisitte löytävänne? Kysymyksiä, kommentteja, kiperiä tilanteita?

En varmaankaan ole ainoa, jonka peliin inTeen on vaikuttanut aika paljon - ei tosin siksi, ettäkö peli pursuilisi teinivanhempia (olisiko sellaisia ollut yhteensä kaksi tässä vuosien varrella) vaan sen mukana asentamani CollegeAdmissions- ja muiden flavorpakkiensa takia; CA siis rajoittaa simien pääsyä yliopistoon iän ja arvosanojen perusteella. Siihen kun vielä yhdistää Cyjonin Edukashun Iz Gud -modin rajoittamaan uralla etenemistä koulutustason mukaan, simeillä alkaa olla jo vähän syytä panostaa opiskeluunsa. (Tosin on minulla myös muita modeja vaikeuttamassa kiitettävien ja ylennysten ansaitsemista.) Jonakin päivänä koulutuksen perään itkevät simit vielä ansaitsevat kyyneleensä >:(

Lemmikkien elämän lyhentäminen ja ajankulun salliminen yhteisötonteilla vieraillessa taas ovat saaneet hyödyttämään erityisesti joitakin lisäosien mukana tulleita mahdollisuuksia innokkaammin. Ei enää ikinuoria simejä!

Muita ihan kivoja ovat tietysti kaikille tuttu ACR (yhdistettynä Pescadon noinstantloves-modiin - vaikka se ikävästi vaikeuttaakin epäyhteensopivien simien pakottamista onnettomasti avioon) sekä nämä harrastusintoa muokkaavat, tämä pääaineita järkevöittävä ja tämä platinamielialan saavuttamista vaikeuttava modi... ja jälleen MATYsta "no 20k handouts" hillitsemään omaisuuden kertymistä.

Simeilläni on kuitenkin edelleen liian helppoa ja hauskaa, joten täytyy varmaan seuraavaksi vieroittautua ylettömöstä luottamuksesta modeihin ja vain rehellisesti opetella toteuttamaan heidän suurimpia pelkojaan. :twist:

(Modit joita edelleen toivoisin ovat melko pieniä - kuten "lue simille" -toiminnon vaikutusen muokkaaminen, tai jonkinlainen seuraus vauvojen ja taaperoiden yliruokinnalle. Kahdesti kirottuja olkoot laiskat lastenhoitajat.)

Estradi on teidän!

ViestiLähetetty: Ti Tammi 24, 2017 2:57 pm 
Poissa
Iso Paha Admin
Iso Paha Admin

Kiitos, mielenkiintoinen aihe. Minen ole oikein koskaan voinut kunnolla pelata modien kanssa, kun on pitän pitää peli niin puhtaana että on voinut kirjoittaa kunnolla arvosteluja yms ns. "tehdasasetuksilla" (ja joku tietysti voisi kysyä, että miksi kummassa niitä modeja ei voi siirtää sitten pois, kun pelaa sitä varten, noh, tähän minulla ei ole vastausta...). Jotain aivan pieniä modeja miul on ollut, mutta kovalevyjen poksahdellessa ne on sitten aina uudelleenasennuskiekalla jääneet pois. Eittämättä olen kaivannut monia juttuja, kuten juuri tuota ajankuluvuutta yhteisötontilla, mutta vielä teoksi ne eivät uusimman koneen kanssa ole siirtyneet.

ViestiLähetetty: Su Tammi 29, 2017 4:04 am 
Poissa
Isompi aktiivi
Isompi aktiivi

Sarjan uudempiin osiin verraten on kyllä myönnettävä, että TS2 on modaamattomanakin ihan pelattava. Tästä huolimatta siihen tosin mahtuu ärsyttävyyksien lisäksi esim. melkoisen kummallisia bugeja, joista kiitettävän osan voi kuka tahansa latailutaitoinen vaivattomasti korjata (Pescadon hautakivipulmien korjaukset, tunaisafishin kemiankorjausmodi, jne. jne.). Kaikkea ei toki tarvitse täydellistää, mutta ei kyllä sietääkään. ;)

ViestiLähetetty: Su Tammi 29, 2017 11:19 am 
Poissa
Hyperaktiivi
Hyperaktiivi

Itse en hirveästi välitä sellaisista hackeista / modeista jotka olennaisesti muuttavat pelin luonnetta. Esim ACR ja Inteenimater ovat sellaisia hackeja joita en ole koskaan kokeillut. Haluan itse päättää kenen kanssa simini hyppivät sänkyyn eikä teinien kuulu hyppiä kenenkään kanssa saatu tulla raskaaksi. Terveisin kukkahattutäti ;)

Mulla on kyllä käytössä yliopistoa lyhentävä hack, kyllähän sekin periaatteessa muuttaa peliä. Mutta yliopisto nyt vaan on tyyylsä :D

Suurin osa hackeistani/modeistani on kuitenkin vain niitä, jotka korjaavat pelin bugeja tai joitain pieniä ärsyttävyyksiä. Ja tärkeimpiä hackeja ovat tietysti ne, jotka estävät peliä korruptoimasta itseään. Sims2 osaa olla aika itsetuhoinen peli ja siksi tietyt hackit ovat suoraan sanottuna välttämättömiä, jos aikoo pelata samalla naapurustolla pitkään (esim itse olen pelannut lc-naapurustoani pian kaksi vuotta)

ViestiLähetetty: Ti Heinä 04, 2017 1:38 pm 
Poissa
Iso Paha Admin
Iso Paha Admin

Lainaa:

Mulla on kyllä käytössä yliopistoa lyhentävä hack, kyllähän sekin periaatteessa muuttaa peliä. Mutta yliopisto nyt vaan on tyyylsä :D

Suurin osa hackeistani/modeistani on kuitenkin vain niitä, jotka korjaavat pelin bugeja tai joitain pieniä ärsyttävyyksiä. Ja tärkeimpiä hackeja ovat tietysti ne, jotka estävät peliä korruptoimasta itseään. Sims2 osaa olla aika itsetuhoinen peli ja siksi tietyt hackit ovat suoraan sanottuna välttämättömiä, jos aikoo pelata samalla naapurustolla pitkään (esim itse olen pelannut lc-naapurustoani pian kaksi vuotta)
Allekirjoitan täysin. Yliopisto oli silloin alussa ihan huisin jänskä, mutta muuutaman vuoden (ja sukupolven) jälkeen... voi äly!

ViestiLähetetty: Pe Loka 20, 2017 12:09 pm 
Poissa
Lumihiutale
Lumihiutale

Minusta ei ole hyvä käyttää modia, mikä lyhentää opiskelu aikaa yliopistossa. Yliopisto aikana sim voi saada n. lisä aikaa etsiä mahdollinen puoliso ja saada etukäteen hyviä ystäviä tulevaisuuden uraa varten :) . Nuori aikuisen ikä on kyllä aika pitkä, kun laskin että se kestää kokonaisuudessaan n. 24-26 päivää riippuen siitä, odottaako loppuun asti vai lähteekö yliopistosta heti valmistuttuaan. Se kun on kumminkin yksi ikä ryhmä, niin sitä vain ajatellen :) .

Mulla on vain pari peliä muokkaavaa modia ihan vain mahdollistaen simien nukkumisen yhteisötontilla ja voi ottaa aurinkoa missä vain, eikä vain rantatontilla.

ViestiLähetetty: Pe Loka 20, 2017 7:02 pm 
Poissa
Isompi aktiivi
Isompi aktiivi

Minusta on kyllä todella harvoin tuntunut, että vaikkapa 36h/lukukausi olisi liian lyhyt aika... toisinaan joutuu ehkä valitsemaan vuorokauden toisten bileiden ja lopputyön välillä, mutta sitähän se opiskelu kai aika monelle on. Simit yltävät sitä paitsi todella vähällä vaivalla vähintään kohtuullisiin tuloksiin. Pitää ladata modi siihenkin, ettei lopputyötä palauttamatta saisi huippuarvosanoja :D. Olisinpa sim.

Ihana kuulla, että olet päätynyt tinkimään lataamattomuusperiaatteestasi!

ViestiLähetetty: Ma Loka 23, 2017 1:44 pm 
Poissa
Hyperaktiivi
Hyperaktiivi

Mulle kyllä riittää varsin hyvin 24 tuntia per lukukausi. Jos haluan etsiä kumppania yliopistolta niin kyllä semmoinen aika helpostikin löytyy (yleensä mulla on kyllä jo simeille kumppani kiikareissa ennen yliopistoa), eikä kaveerauskaan mahdottomasti tunnu aikaa vaativan. Opiskelukin simeillä on suorastaan hävyttömän helppoa :'D Oon samaa mieltä tosta, ollapa sim...

(Ja joo, mulla pelaamista helpottaa huimasti se, etten usein jaksa säätää simien tarpeiden kanssa vaan käytän armotta koodeja XD Mutta ilman koodejakin 36 tuntia oli mun pelaamiselle liian pitkä lukukausiaika, oli pakko vaihtaa 24:ään. Muuten simit oli aina puolipäivää meditoimassa ku halusin vaan kelata aikaa mahd. nopee eteenpäin.)

IAE YEBAI BARBARETHY IEY APRON-GNYPH BRINTATENOPHRI
HEA GARHRE BALMENTHRE MENEBARIAKHEGH IA KHEKH
BRIN-SKALMA ARYNSARBA MESEGHRIPH NIPTYMIKH
MAORKHARAM. O, LAANKHEKH OMPH BRIMBAINYIOTH
SENGEBAI GHOYGHE LAIKHAM ARMIOYTH.

ViestiLähetetty: To Joulu 28, 2017 11:15 pm 
Poissa
Miniaktiivi
Miniaktiivi

Lainaa:
Tämä tämä tämä! Mulla on jäänyt kakkosen pelaaminen pitkäksi aikaa sen takia että ahdistuin liikaa lukiessani jostain sims2wikistä näistä kaikista naapurustojen korruptoitumisista D: En kuitenkaan tiedä mitä kaikkea pitäisi ladata. Viitsisikö joku jakaa viisauttaan ja kertoa, mitkä hackit olisi olennaisia? Kiitän jo etukäteen.

ViestiLähetetty: Pe Joulu 29, 2017 12:06 pm 
Poissa
Lumihiutale
Lumihiutale

Lainaa:
Lainaa:
Tämä tämä tämä! Mulla on jäänyt kakkosen pelaaminen pitkäksi aikaa sen takia että ahdistuin liikaa lukiessani jostain sims2wikistä näistä kaikista naapurustojen korruptoitumisista D: En kuitenkaan tiedä mitä kaikkea pitäisi ladata. Viitsisikö joku jakaa viisauttaan ja kertoa, mitkä hackit olisi olennaisia? Kiitän jo etukäteen.
En tiedä siitä olisiko tämä välttämätön, mutta Yhteistontilla nukkumis-modi helpottaa tarinoiden luomista ja yritysten pyrittämistä, ettei tarvi koko ajan palata kotiin keräämään voimia (vaikkakin simit eivät ikäänny ja ovat muutenkin vain rahan saannissa ja yrityksen kasvattamisessa ;) ). Mutta tämä on omasta mielestäni hyvä modi. En muista muuta kuin että latasin modin "ModTheSim":sistä :) .

ViestiLähetetty: La Joulu 30, 2017 11:08 am 
Poissa
Hyperaktiivi
Hyperaktiivi

Lainaa:
Korruptoitumista ehkäiseviä hackeja/modeja

No Unlink on Delete
Estää peliä tuhoamasta kuolleen simin character dataa jos vahingossa deletoit hautakiven)

FFS Lot Debugger
Ns. Batbox, ostettava esine, jonka voit sijoittaa tontille ja sen avulla tehdä jotain juttuja korruptoimatta peliä, esimerkiksi poistaa jumiin jääneitä esineitä.

Lot Debugger
Pizzalaatikon näköinen esine joka sijoitetaan tontille. Täydentää Batboxin toimitoja.

Select Your Cemetery
Nimensä mukaisesti voit valita hautausmaan (yhteisötontin), jolle hautakivet siirretään säilöön.

Hood Checker
Ohjelma, jolla voit "skannata" naapuruston ja poistaa korruptoitumiseen viittaavia muistoja ym. Kannattaa käyttää säännöllisesti!

Clean Installer
Ohjelma, jonka avulla voit asentaa sims2pack -tiedostoja turvallisemmin

Anti-Redundancy
Estää peliä luomasta ylimääräisiä NPC simejä

There Can Be Only One
Jokaista yliopiston pääainetta kohden peli luo vain yhden lehtorin, ei kahta.

Creature Fixes
Estää korruptoivia toimintoja, esim vampyyri ei voi purra rouva Kurjenkaulaa.

No Corruptes Death Memor
Estää tiettyjen kuolemaan liittyvien korruptoivien muistojen syntymistä

Sitten vielä muutama muu juttu joilla voit estää peliä korruptoitumasta:

- Älä poista simejä delete all characters -koodilla
- Älä poista simejä lainkaan. Eli jos haluat aloittaa pelin typötyhjästä naapurustosta, tee uusi tyhjä naapurusto johon peli ei luo yhtään simiä. Tähän löytyy ohjeet Radolasta, täältä
- Älä siirrä naapurustosta tonttivalikkoon (lot bin) taloja tai simin omistamia yhteisötontteja, joissa on joskus asunut simejä.
- Älä siirrä naapurstosta tonttivalikkoon tontteja, joilla on hautakiviä
- Älä kommunikoi tiettyjen erikois NPC hahmojen (esim. Kurjenkaula, Terapeutti, Viikatemies) kanssa. Poliisit, palomiehet, kaupan kassat ym. ovat turvallisia.
- Älä deletoi simien hautakiviä!

ViestiLähetetty: Su Joulu 31, 2017 5:51 am 
Poissa
Isompi aktiivi
Isompi aktiivi

Lisäksi:

CJ - Lot Inspector tarkistaa, ettei jyrättävällä tontilla ole siminjämiä korruptoimassa naapurustoa.

Memory Fixes nimensä mukaisesti korjaa tiettyjä muistoja. Muista myös huuhtoa naapuruston juoruarkistot esimerkiksi Batboxin avulla!

BO - No Sim Loaded siivoilee tontilla olevien simien tietoja jonkin verran. Ei kriittisen tärkeä modi, mutta ehkei ihan turhakaan.

No Trash Memories - tekee saman kuin Batboxin "clear trash memories" -komento ja vielä vähän enemmän, ennen kuin ns. turhia (ja erityisesti simejä poistaessa harmaita hiuksia aiheuttavia) muistoja tai juoruja edes syntyy. Tätä ilman tulee kuitenkin ihan hyvin toimeen, elleivät loputtomat simintapaamis-, mysteerisim- ja koulumenestysmuistot rasita etkä aio poistaa simejä edes SimPE:n avulla.

Tietysti pelikorruptiosta puhuttaessa voisi myös mainita, että objects.packagen kaltaiset ydintiedostot (asennuskansioissa) kannattaa suojata muutoksilta [ominaisuudet>rasti ruutuun "vain luku"].

ViestiLähetetty: Pe Maalis 30, 2018 2:20 pm 
Poissa
Isompi aktiivi
Isompi aktiivi

ACR:lle ja tunaisafisin kemiamodille (linkattu viestissä 3) on ilmestynyt vaihtoehtoja!! Täällä ja täällä. Onko kukaan kokeillut/halukas raportoimaan eroavaisuuksia? :)

ViestiLähetetty: Ke Kesä 20, 2018 2:30 am 
Poissa
Lumihiutale
Lumihiutale

Päätin ladata "Triplets & quads"-modin ja yllätyin kovasti lapsenhoito taidoistani, sillä kun neloset olivat vauvoja se oli kumman helppoa ja vanhemmille jäi aikaa tehdä jotain omaakin :D . Kun vauvat kasvoivat taaperoiksi, tilanne muuttui aika vaikeaksi, mutta sain kuin sainkin kaikki oppimaan kaikki taidot lukuun ottamatta lastenlorua (osa kiitos ikä modia, mikä tuplasi taaperoiden iät 4:sta 8:ksi :) ). Sen jälkeen niillä oli vain 2 päivää ikääntymiseen ja kaikki on taas hieman helpompaa :) . Pidin tuosta kovasti ja suosittelen muidenkin lataavansa tuon, jos haluaa vähän vaikeutusta :D . Se piristi kummasti pelaamaan, enkä millään malttanut vaihtaa perhettä =) ...

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 14 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC+02:00