Radola - Radosims.comin foorumi

Kaikkea simsistä, ja paljon muutakin!
Tänään on Ke Joulu 11, 2019 6:06 am

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Tervetuloa Radolaan!

Näin pääset alkuun: Muista lukea säännöt | Apua, tunnukseni ei toimi! | Ehdota uudistuksia | Löydät Radolan myös Facebookista | Mikä on Radola?

Mitä uutta?
∙ 24.2. Prosilver tyyli on jälleen käytössä. Muokkaamaton, mutta toimii mobiilina.
∙ 28.1. Radolan mobiiliversio käytettävissä Tapatalkilla (iOS/Android).
∙ 26.1. uudistuksia foorumin rakenteeseen.
∙ 23.1. uudet, talviset sesonkitittelit.

Kuva

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 42 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: Re: Ladattavien käyttö
ViestiLähetetty: Su Touko 08, 2016 12:07 am 
Poissa
Pikkuaktiivi
Pikkuaktiivi

Sims Caven updates-osio (klik) on mun vakiopaikka nykyään. Trappingin latauslöydöt (kliketiklik) oli mun suosikki aiemmin, mutta valitettavasti se on lopetettu. Tosin vierailen siellä edelleen säännöllisesti metsästämässä mitä milloinkin, hyvin organisoitu paikka ja hyvälaatuisia löytöjä.

Tuo Sims Cave on aktiivinen vielä nykyäänkin, joten sieltä tulee aina selattua yhdestä paikkaa uudet ladattavat, ainoa miinus ehkä tuo foorumipohjaisuus, joutuu tosiaan selaamaan kaiken läpi, vaikka etsisi esimerkiksi pelkästään vaatteita.

Tulipa tuossa äsken tehtyä kolmen tunnin urakka kun metsästin ladattavaa, joka kaatoi pelin koriste-esineitä selatessa. Huoh, onneksi mulla on ladattavat lajiteltu edes suunnilleen (kansioita esimerkiksi ostotila, rakennustila, bodyshop, hackit jne) niin en ihan kaikkia joutunut seulomaan, mutta yli 15 000 tiedostoa kuitenkin. Samalla pääsin toteamaan, että kakkonen aukeaa ihan silmänräpäyksessä, kun ladattavia on vain kourallinen :D

ViestiLähetetty: Pe Touko 20, 2016 11:16 am 
Poissa
Iso Paha Admin
Iso Paha Admin

Lainaa:
Sims Caven updates-osio (klik) on mun vakiopaikka nykyään. Trappingin latauslöydöt (kliketiklik) oli mun suosikki aiemmin, mutta valitettavasti se on lopetettu. Tosin vierailen siellä edelleen säännöllisesti metsästämässä mitä milloinkin, hyvin organisoitu paikka ja hyvälaatuisia löytöjä.

Tuo Sims Cave on aktiivinen vielä nykyäänkin, joten sieltä tulee aina selattua yhdestä paikkaa uudet ladattavat, ainoa miinus ehkä tuo foorumipohjaisuus, joutuu tosiaan selaamaan kaiken läpi, vaikka etsisi esimerkiksi pelkästään vaatteita.

Tulipa tuossa äsken tehtyä kolmen tunnin urakka kun metsästin ladattavaa, joka kaatoi pelin koriste-esineitä selatessa. Huoh, onneksi mulla on ladattavat lajiteltu edes suunnilleen (kansioita esimerkiksi ostotila, rakennustila, bodyshop, hackit jne) niin en ihan kaikkia joutunut seulomaan, mutta yli 15 000 tiedostoa kuitenkin. Samalla pääsin toteamaan, että kakkonen aukeaa ihan silmänräpäyksessä, kun ladattavia on vain kourallinen :D
Kiitos linkeistä, Mariposa!:) Outs, tulikin sitten kunnon keväsiivous yhde kaatajan takia! Onneksi asia selvisi ^^

ViestiLähetetty: Pe Touko 20, 2016 9:07 pm 
Poissa
Hyperaktiivi
Hyperaktiivi

Mä tein siivousta Downloads kansioon tässä taannoin, kun etsin yhtä tai mahdollisesti useampaa tiedostoa jotka blokkas neljännen perustuksen toiminan kokonaan väittäen että tiellä on muka puoliseinä tai aita. No löytyihän ne kiusankappaleet sitten. Viimeisen etsinnän aikana alkoi v-tutus kerroin kasvaa kiitettävästi.

Mä itse taidan muutenkin latailla ihan liikaa kaikkea, kun sit pitää siivota liikoja pois. Mut monesti syy on sekin, että nään jossain setissä(ja ei tietty ole erillisenä tiedostona tai sitten nimetty tiedostoa niin et tietäs minkä latailla) yhden tai kaks jotain mitä vois käyttää vaikka sisustuksessa, mutta niitä muita en välttis haluiskaan, mut lataan silti koko homman kun aattelen että sitten kansioon järjestelyvaiheessa poistelisin turhakkeet. No en sit kuitenkaan muista sitä tai sit en tiedä että mitkä niistä haluisin pitää ja koko kasa jää kansioon.

Pelin aikana saatan ehkä jopa poistellakin sitten ainakin tavarakansiosta niitä turhakkeita, kun nään että mitä ne on ja voin päättää et haluanko pitää vai en.

Vois joku kerta tehdä niin, että hävittää ihan kaikki ladatut ja aloittaa koko homman ihan uusiksi(mitä nyt sit menee vaan yks tai kaks päivää pelkkään latailuun ja vähintään päivä kansioon järjestellessä). Kun vaan vielä älyis olla lataamatta ihan kaikkea mahdollista, mut siinäkin taitaa välillä iskeä se ns vauhtisokeus. :eh:

Ja mitä latauspaikkoihin tulee, niin suuren osan olen jo varmasti täälläkin maininnut. Omia suosikkejani tosiaan ovat; Kativip(Cradle of Darkness), GoS, MTS sekä Plumb Bob Keep ja Medieval smithy.
Yksi uusimmista suosikeistani on Eir(hällä on aivan mahtavia uusia meshejä ja juttuja, jotka sopii tosi hyvin apockalypse juttuihin) ja toinen on Yuxi.
Lisäks on ties kuin monta muutakin (joskaan en nyt nimiä muista, pahoitteluni) tumblr paikkaa. Ai niin ja yksi on yli kaiken, mitä tulee sairaala roinaan. Korjaan kaksi Moonlight Dragon(suosittelen lämpimästi tutustumaan Theravenin juttuihin) ja toinen Sims2Artists:in ihana setti, jossa myös mukana toimiva raskaustesti simneitosille. :)

Ja mitä Sims Caveen tulee, niin se on mulle jo vanhastaan tuttu, varsinkin kun sen kautta (kuin myös maan mainio Sims Graveyard) löytyy kuolleiden sivustojen ladattuja. Ai joo, jos joku kaipaa BlackPearlSimsin juttuja, niin niitä löytyy juurikin Sims Cavesta.

Sitten jos jollakulla on ongelmia box-lataussysteemin kanssa, niin täällä vinkki, kuinka toimimattomiakin voi ladata.

ViestiLähetetty: La Touko 21, 2016 12:19 pm 
Poissa
Hyperaktiivi
Hyperaktiivi

Mäki oon välillä miettinyt, että poistais vaan kaiken ja alottais alusta, mutta en oo halunnut tehdä sitä. Mulla on paljon sellaisia ladattuja, jotka on kuolleilta/poistetuilta sivuilta että niitä ei välttisti sais enää takaisin itelleen, jos noi nykyiset tiedostot poistais. Ja siinä menis varmaan vähintään kolme päivää ilman taukoja jos alkaisin käydä kaikki ladattuni läpi ja katsoisin, että mikäs niistä tiedostoista olis just se, minkä haluan talteen. Mä oon tooodella huono pitämään ladattujani järjestyksessä. Alkuun mulla ei ollutkaan mitään seulaa, joten Downloadseissa on ilman mitään omaa kansiota (ja osa ilman selkeää nimeä) ainakin 12 000 ladattua... :D

Ja sit pelkäisin, että mun nykyinen peli menis sekaisin ja rumaksi, jos poistaisin noi ladatut, koska käytän ladattuja niin paljon. Ja mitenköhän kävis simeille, joilla on geneticized-ihoja ja -silmiä... Mulla on ollut pelissäni pari, joiden ihot poistin ja ne on ollut ihan ok, mutta oon kuullut, että ne voi aiheuttaa pelille haittaa (ainakin jos lisääntyvät, koska niiden perimä on "hajalla").

Ehkä mä siis sinnittelen noiden nykyisteni kanssa ja poistelen niitä, joita voin. Mua kyllä ärsyttää ihan sikana, kun jostain syystä en saa pelin kautta poistettua enää silmiä enkä asusteita (niissä olis paaaaljon poistettavaa). Joskus siinä ei ollut mitään ongelmaa, sitten tuli tuo ongelma, mutta se meni ohi, ja nyt se on tullut taas ja on pysynyt jo vuosia :evil: Osan turhista rojuista oon saanut positettua kansion kautta, mutta joillakin on niin hämärät tiedostonimet, että turha niitä on sieltä yrittää seuloa (vaikka oon käyttänyt pelissä näkyviä nimiä apuna).
Ja BodyShop mulla ei oo koskaan toiminut niin en voi kokeilla, pääsiskö niistä sitä kautta eroon.

IAE YEBAI BARBARETHY IEY APRON-GNYPH BRINTATENOPHRI
HEA GARHRE BALMENTHRE MENEBARIAKHEGH IA KHEKH
BRIN-SKALMA ARYNSARBA MESEGHRIPH NIPTYMIKH
MAORKHARAM. O, LAANKHEKH OMPH BRIMBAINYIOTH
SENGEBAI GHOYGHE LAIKHAM ARMIOYTH.

ViestiLähetetty: La Touko 21, 2016 2:52 pm 
Poissa
Hyperaktiivi
Hyperaktiivi

Mulla kyllä bodyshop toimii. Pitää vaan aina ensin siirtää huonekalut, rakennuskamppeet ja muut sellaset pois mitkä ei liity vaatteisiin, koruihin tai muuhun simin ulkonäköön. Lisäks tarttee käyttää sitä viimeisimmän osan mukana tullutta Bodyshop versiota. Kyllähän toi nytkin aikas kauan lataa itteetänsä auki, mutta sekin on tasan oma moka, kun en malta olla latailematta kaikkea kivaa simeille.
Se mikä mua taas bodyshopin kanssa ärsyttää suunnattomasti on se, että hiuksia ja asuja poistaessa se pomppaa aina takas sinne alkuun, siis asuvalikon alkuun ja sit pitää taas etsiä se kohta missä oli poistamassa mitä nyt haluaakin poistaa.
Hiuksien kanssa tää on joskus ihan hemmetin rasittavaa kun mulla niitä on paljon ja haluaisin ne toimimattomat pois, mutta kun se on niin p**keleen hidasta napsia yksitellen ja eestaas veivaten, kiitos jonkun älykääpiön, siellä EA:ssa, joka ei ajatellut tätä asiaa lainkaan bodyshoppia luodessaan.

Larjus, jos saat bodyshopin toimimaan, ni saat helpommin poistettua niitä silmiä. Myös CleanInstaller on hyvä apu silmien ja muiden tiedostojen siivouksessa. Se nimittäin näyttää tosi hyvin et mikä on mitä vaikka se tiedosonimi tms mikä onkaan olis vaan pitkä rivi numeroita ja kirjaimia.

ViestiLähetetty: La Touko 21, 2016 3:19 pm 
Poissa
Hyperaktiivi
Hyperaktiivi

Mulla on tapana tehdä downloads-kansion suursiivous aina jos olen perustamassa uutta naapurustoa, eli käytännössä aloitan joka naapuruston kohdalla aina tyhjästä downloads-kansiosta. Mulla on joka naapurustolle oma downloads-kansio joita vaihtelen sen mukaan millä naapurustolla pelaan. Tällä tavoin downloadsin kokokin pysyy kohtuullisena kun kaikkien naapurustojen ladattuja ei ole sullottu yhteen. Tällä hetkellä mulla on pelissäni kolme naapurustoa eli kolme erillistä downloadsia.

Houkuttaisi hirveästi vaihtaa legacynaapurustoon uudet ihot, kun löysin yhdet kivat jotka on aika samantyyliset kuin nykyiset käytössä olevat, tavallaan paranneltu versio niistä. Ongelmana vaan on just se, että nuo nykyiset on gen&tow ja ne uudet olisi myös gen&tow joten en uskalla edes ajatella miltä simit näyttäisivät vaihdoksen jälkeen... SimPEllä kikkailemalla ne saisi varmaan turvallisesti vaihdettua (olen muistaakseni joskus aikoinaan jollekin yksittäiselle simille vaihtanut gen&tow silmät toisiin gen&tow silmiin SimPEn avulla) mutta kun legacynaapurustossa on towniet ja NPC:t mukaan laskettuna jo noin 350 simiä, niin siinäpä sitä saiskin jonkin aikaa kikkailla, että kaikille olis ihot vaihdettu :D Joten ehkä tyydyn vaan noihin nykyisiin ihoihin.

ViestiLähetetty: La Kesä 11, 2016 3:45 pm 
Poissa
Pikkuaktiivi
Pikkuaktiivi

Lainaa:
Mulla on tapana tehdä downloads-kansion suursiivous aina jos olen perustamassa uutta naapurustoa, eli käytännössä aloitan joka naapuruston kohdalla aina tyhjästä downloads-kansiosta. Mulla on joka naapurustolle oma downloads-kansio joita vaihtelen sen mukaan millä naapurustolla pelaan. Tällä tavoin downloadsin kokokin pysyy kohtuullisena kun kaikkien naapurustojen ladattuja ei ole sullottu yhteen. Tällä hetkellä mulla on pelissäni kolme naapurustoa eli kolme erillistä downloadsia.

Houkuttaisi hirveästi vaihtaa legacynaapurustoon uudet ihot, kun löysin yhdet kivat jotka on aika samantyyliset kuin nykyiset käytössä olevat, tavallaan paranneltu versio niistä. Ongelmana vaan on just se, että nuo nykyiset on gen&tow ja ne uudet olisi myös gen&tow joten en uskalla edes ajatella miltä simit näyttäisivät vaihdoksen jälkeen... SimPEllä kikkailemalla ne saisi varmaan turvallisesti vaihdettua (olen muistaakseni joskus aikoinaan jollekin yksittäiselle simille vaihtanut gen&tow silmät toisiin gen&tow silmiin SimPEn avulla) mutta kun legacynaapurustossa on towniet ja NPC:t mukaan laskettuna jo noin 350 simiä, niin siinäpä sitä saiskin jonkin aikaa kikkailla, että kaikille olis ihot vaihdettu :D Joten ehkä tyydyn vaan noihin nykyisiin ihoihin.
Tuo oma latauskansio joka naapurustolle on aika loistava idea, täytyykin varmaan ottaa käyttöön. Voisi varmaan tehdä jonkin kansiopohjan omista must-have ladatuista ja sitten lisää vain tarpeen mukaan. Samalla tulisi varmaan kokeiltua myös erilaisia korvaavia juttuja, ja juurikin noita genetisoituja juttuja.

Nyt mulla on käytössä noin sadan ihon setti, joista luonnolliset ihot olen genetisoinut skaalalle 0,01-0,99 sopimaan pelin omien ihojen kanssa ja yliluonnolliset jatkuvat tuosta skaalan yläpäästä muistaakseni 1,20 asti siten, että erikoisimmat ovat tuolla viimeisenä. Eli jos lähes valkoihoinen sim saa lapsen jonkin erikoisen ihon omaavan simin kanssa, lapsen ihoksi voi valikoitua mikä tahansa noista sadasta eri vaihtoehdosta. Tää ei ole ollut mulla käytössä vielä pitkään, mutta toistaiseksi olen tykännyt kovasti.

Minä ehkä uteliaana ottaisin varmuuskopion naapurustosta ja sitten kokeilisin miten käy, jos vaihtaa ihot :'D En usko, että toimii nätisti, mutta voihan sitä kai kokeilla.

ViestiLähetetty: Pe Kesä 17, 2016 6:48 pm 
Poissa
Pikkuaktiivi
Pikkuaktiivi

En käytä enää melkein ollenkaan ladattuja, sillä joskus onnistuin sössimään ladattujen kanssa niin pahasti, että kone piti viedä korjaukseen :D .. noh en olekkaan ikinä ollut hyvä tietokoneiden kanssa, ei ollut eka kerta kun mun käsittelyjen jälkeen vietiin kone korjaukseen, hehe
Onhan tää ehkä vähän ankeeta, varsinkin kun pelaan vaan viidellä lisäosalla enkä omista edes kamasettejä. Suunnitelmissa olisi kuitenkin kamasettien ostaminen (kunhan vaan löydän jostain tarpeeksi halvalla D:) että saisin vähän vaihtelua. Ei minulla ole muita kuin kalusteita jotka sopivat Intia teemaan, kauniita silmien värejä ja muutamat nätit hiukset :) Ainiin ja tietenkin lianan asuja olen lataillut :D
Oon tyytyväinen että löysin joskus noi silmät, en voisi pelata ilman niitä. Ne ovat kuitenkin vaan ihan tavalliset maxis silmät eri väreillä, mutta ne vaan on niin nättejä värejä C:

ViestiLähetetty: Ti Heinä 19, 2016 2:21 pm 
Poissa
Superaktiivi
Superaktiivi

Lainaa:
Oon tyytyväinen että löysin joskus noi silmät, en voisi pelata ilman niitä. Ne ovat kuitenkin vaan ihan tavalliset maxis silmät eri väreillä, mutta ne vaan on niin nättejä värejä C:
Muistatko vielä mistä löysit kivoja uudelleen värjättyjä silmiä? Koska ite en tykkää ladattavista silmistä en sitte yhtään mun mielestä pelin omat on parhaita, värivaihtoehdot tosin vois olla kivoja:) En vaan koskaan osaa itse ymmärtää mitkä on vaan värjättyjä ja mitkä jotenkin muuten käsiteltyjä:/

ViestiLähetetty: Ti Heinä 19, 2016 9:00 pm 
Poissa
Hyperaktiivi
Hyperaktiivi

Nämä Fanseelambin silmät ovat myös hyvin samantyyliset kuin pelin omat silmät. Nämä ovat default replacementit, eli korvaavat ne pelin silmät.

Linkki

Myös oepulla on samantyyliset silmät. Nämäkin ovat defaultit.

Linkki

ViestiLähetetty: Ma Elo 29, 2016 7:27 pm 
Poissa
Iso Paha Admin
Iso Paha Admin

Miulle ei ole koskaan napannut maxistyyliset defaultsilmät, mutta hienoa, että niistäkin pitäville löytyy ladattavaa!

ViestiLähetetty: Pe Elo 11, 2017 3:15 pm 
Poissa
Miniaktiivi
Miniaktiivi

Mulla oli aikoinaan ladattavia ehkä hiiiitusen liikaa. ::D Aikoinaan tuli ladattua vähän sitä sun tätä. Nyt oon muuttunut niin paljon nirsommaksi ja mietin mitä oikeasti tarviin. Defaultit on tietty pakko olla, koska ilman niitä Sims 2 näyttää... no hirveältä.

Taaperoille, lapsille ja teineille/nuorille aikuisille en oo oikeastaan ladannut mitään, ne on kuitenkin vaan ne pakolliset ikävaiheet. :DD

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 42 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3

Kaikki ajat ovat UTC+02:00