Radola - Radosims.comin foorumi

Kaikkea simsistä, ja paljon muutakin!
Tänään on To Joulu 12, 2019 4:46 pm

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Tervetuloa Radolaan!

Näin pääset alkuun: Muista lukea säännöt | Apua, tunnukseni ei toimi! | Ehdota uudistuksia | Löydät Radolan myös Facebookista | Mikä on Radola?

Mitä uutta?
∙ 24.2. Prosilver tyyli on jälleen käytössä. Muokkaamaton, mutta toimii mobiilina.
∙ 28.1. Radolan mobiiliversio käytettävissä Tapatalkilla (iOS/Android).
∙ 26.1. uudistuksia foorumin rakenteeseen.
∙ 23.1. uudet, talviset sesonkitittelit.

Kuva

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 25 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: To Maalis 23, 2017 7:26 am 
Poissa
Hyperaktiivi
Hyperaktiivi

Tuo hävitä ruma geeni-haasteesta tuli mieleeni Garden of Shadows, jossa on ainakin ollut foorumin yhteisenä haasteena tehdä tuo. Eli siinä on aloittaja tehnyt jakoon yhden oudon/ruman simin ja sitten osan ottajat on ladanneet sen ja pelanneet sitten muutaman sukupolven ajan.
Noilla on tota Good genes kisaa ollut jo useamman kierroksen.
Ehkäpä joku tännekin piristykseksi ja voisihan siitä jalostaa sitten versionsa myös TS3 ja TS4 peleihin.

Ja joo, kun itse pelailin vielä aktiivisesti TS2 pelillä, niin tein usein itse noita yhteisötontteja, että sain simeille paikkoja missä tavata uusia simejä.
Joskus tein ihan tahallani yhteisötontin, mihin laitoin ison kasan baaritiskejä, kun pelihän generoi niihin kaikkiin omat baarimikkonsa, niin on sitten kätevä paikka katsastaa simille sopiva puoliso.

Mutta tosiaan, tuota hävitä ruma geeni haastetta voisi kyllä kokeilla pitkästä aikaa. Vaikka sitten TS2 Castawaylla, kun se nyt on tälle koneelle asennettuna. :)

edit

Castawaysta tulikin mieleeni, että silläkin peliin saa kiinnostavuutta, että alkaa pelaamaan, vaikka sitten jotain tiettyä aikakautta (tai sitten voi soveltaa sitä historian aikakaudet haastetta TS4:sesta) tai sitten ihan vain vaikka just haaksirikko juttua tai soveltaa siitä eteenpäin vaikka merirosvoja.
Ladattujahan löytyy mm mod the simsistä ja castaway kamppeetkin saa ts2 peliinkin kun niitä on melkolailla convertoitu (sori en löytänyt sopivampaa sanaa) TS2 tarinapeileistä ts2 peliin. Tosin ainakin castaway roinat saattavat kaivata toimimseen Bon Voyagen ja lemmikki tarinat tietysti sitten sen lemmikit. Mut osa noista tais olla myös ihan peruspelillekin, jos ei satu lisäreitä ja/tai kamasettejä omistamaan.

Mutta eiköhän noillakin, kuten muillakin teidän ideoillanne saa oikein mukavasti piristettyä pelaamista, jos alkaa tuntua liian tylsältä. :)

ViestiLähetetty: To Maalis 23, 2017 7:13 pm 
Poissa
Isompi aktiivi
Isompi aktiivi

Lainaa:
Joskus tein ihan tahallani yhteisötontin, mihin laitoin ison kasan baaritiskejä, kun pelihän generoi niihin kaikkiin omat baarimikkonsa, niin on sitten kätevä paikka katsastaa simille sopiva puoliso.
Heh, jep, itsekin olen tällaisia tontteja tehnyt. Pitäisikin nyt uusimpaan naapurustoon pari tällaista tökätä.

Se on muuten mahtava tunne kun on ensin pyörittänyt supernirsoa simiä pitkin yhteisötontteja puolisoa etsimässä ihan turhaan kun kukaan ei kelpaa (+ mahdollisesti käyttänyt pieleen menneisiin sokkotreffeihin rahaa ties kuinka paljon) ja lopulta viimeisenä oljenkortena viet sen tuollaiselle tontille missä valinnanvaraa riittäisi, mutta sielläkään KUKAAN ei miellytä sitä... :D

Varsinkin mun legacysimit on usein tosi nirsoja ja huh miten turhauttavaa on etsiä niille sulhoa/morsmaikkua. Joskus on vaan pakko sitten pakottaa ne yhteen jonkun sellaisen kanssa joka ei ole ihan sellainen match made in heaven :D

ViestiLähetetty: To Maalis 23, 2017 8:23 pm 
Poissa
Hyperaktiivi
Hyperaktiivi

Lainaa:
Lainaa:
Heh, jep, itsekin olen tällaisia tontteja tehnyt. Pitäisikin nyt uusimpaan naapurustoon pari tällaista tökätä.

Se on muuten mahtava tunne kun on ensin pyörittänyt supernirsoa simiä pitkin yhteisötontteja puolisoa etsimässä ihan turhaan kun kukaan ei kelpaa (+ mahdollisesti käyttänyt pieleen menneisiin sokkotreffeihin rahaa ties kuinka paljon) ja lopulta viimeisenä oljenkortena viet sen tuollaiselle tontille missä valinnanvaraa riittäisi, mutta sielläkään KUKAAN ei miellytä sitä... :D

Varsinkin mun legacysimit on usein tosi nirsoja ja huh miten turhauttavaa on etsiä niille sulhoa/morsmaikkua. Joskus on vaan pakko sitten pakottaa ne yhteen jonkun sellaisen kanssa joka ei ole ihan sellainen match made in heaven :D
Mä tein samaa, mutta syyllinen puolison löytymiseen ei kylläkään mulla ollut simissä, vaan nirsossa pelaajassa. :roll:
Siis kun mä aina yritän etsiä ne hyvännäköiset, simit omien simieni kumppaneiksi, enkä niitä joilla on superiso leuka tai kauhea koukkunokka. Tai pahimmassa tapauksessa molemmat.

Ai muuten, yliopistossahan voi huvikseen parittaa siminsä laama- tai lehmämaskotin kanssa, koska ikinä ei tiedä et minkänäköinen simi sieltä naamion alta lopulta paljastuu. Joskus löytyy tosin helmiäkin, mutta välillä jos vaikka minkä näköistä simimiestä ja -naista. :D
Tosin laama tai lehmämaskotin oleskelu asuntolassa tai osakuntatalolla, voi tuoda ongelmia, etenkin jos ja kun vastapuolen maskotti/cheeleader tms tyyppi eksyy paikalle. Siitä tuntuu aina syttyvän tappelu.
Lisäksi maskoteilla tuntuu olevan kova hinku kepposteluun, mikä taas välillä aiheuttaa uusia tappeluita. Että joo, ei se yliopistoilukaan ihan tylsää oo, vaikka joskus nää laamat, cheealederit yms viuhahtajat on joskus aika rasittavia.
Mulla tosin on välillä viuhahtajien kans ollu mielenkiintoisia tilanteita, kun mulla on se plurrit veks modi kaytössä ja lisäksi miespuolisilla kaikki pelit ja vehkeet ladattuna, kun niin halusin. Kuvaamisen kannalta ainakin välillä kinkkisiä tilanteita, siis jos ei se viuhahtaja osu niin sopivaan kohtaan että näkyy muuten, mutta että kriittinen alue on sit sopivasti peitossa. XD

ViestiLähetetty: Pe Maalis 24, 2017 4:30 pm 
Poissa
Hyperaktiivi
Hyperaktiivi

Mulla on myös sensuurit pois käytöstä + miesten jalkoväleihinkin jotain muuta kuin ilmaa, niin ne miesviuhahtelijat on aina jännä näky yliopistolla :'D Kaikkia säädyttömyyksiä sitä omaan peliinsä haluaakin XD

IAE YEBAI BARBARETHY IEY APRON-GNYPH BRINTATENOPHRI
HEA GARHRE BALMENTHRE MENEBARIAKHEGH IA KHEKH
BRIN-SKALMA ARYNSARBA MESEGHRIPH NIPTYMIKH
MAORKHARAM. O, LAANKHEKH OMPH BRIMBAINYIOTH
SENGEBAI GHOYGHE LAIKHAM ARMIOYTH.

ViestiLähetetty: La Maalis 25, 2017 3:14 pm 
Poissa
Pikkuaktiivi
Pikkuaktiivi

mistä saa ladattua ne miesten "alaosat" :D

ViestiLähetetty: Su Maalis 26, 2017 6:41 pm 
Poissa
Hyperaktiivi
Hyperaktiivi

Lainaa:
mistä saa ladattua ne miesten "alaosat" :D
Täältä ja täältä ja tässä koko lista, ollos hyvä.

Ja se laitetaan downloads kansioon kuten muutkin kamppeet. Kantsii tosin tehdä sinne downloads kansion alle oma kansio tälle, niin helpottaa poistamista, jos sen kanssa tuleekin ongelmia.

Toivottavasti näistä oli sulle apua. Se vain, että ainakin toinen linkeistä vie foorumille, jonne täytyy rekisteröityä ladatakseen ja lisäksi olla täysi-ikäinen. Eli omalla vastuullanne sitten vain. :)

ViestiLähetetty: Su Maalis 26, 2017 10:50 pm 
Poissa
Pikkuaktiivi
Pikkuaktiivi

Hauskoja vinkkejä :D

Tuo Yavannahin linkkaama haaste olis kyllä varmasti tosi hauska, jos siihen sais porukkaa mukaan.

ViestiLähetetty: Ti Maalis 28, 2017 7:54 pm 
Poissa
Lumihiutale
Lumihiutale

Suosittelen muuten kokeilemaan sellaista, että luo esim. 2-3 sisarusta saman katon alle ja pelaa niiden elämän saman aikaisesti eli hankii puolison, lapsia ja rakentaa sitä niiden elämää ahtaassa talossa :) . Kokeilin tälläistä ja peli-intoni oli huipussa. Tein myös niin, etten liikuttanut niitä hirveästi, eli ne meni syömään, nukkumaan ja milloin mitäkin itse ja katsoin miten käy :D . Hankin tietenkin urat ja sellaiset itse, mutta taitoja kartutin vain jos sim itse halusi sitä tai sim teki sen itse.

ViestiLähetetty: Ke Touko 31, 2017 4:03 pm 
Poissa
Iso Paha Admin
Iso Paha Admin

Lainaa:
Suosittelen muuten kokeilemaan sellaista, että luo esim. 2-3 sisarusta saman katon alle ja pelaa niiden elämän saman aikaisesti eli hankii puolison, lapsia ja rakentaa sitä niiden elämää ahtaassa talossa :) . Kokeilin tälläistä ja peli-intoni oli huipussa. Tein myös niin, etten liikuttanut niitä hirveästi, eli ne meni syömään, nukkumaan ja milloin mitäkin itse ja katsoin miten käy :D . Hankin tietenkin urat ja sellaiset itse, mutta taitoja kartutin vain jos sim itse halusi sitä tai sim teki sen itse.
Kiitos vinkistä!:) Kuulostaa mielenkiintoiselta. Ja kun tuohon vielä yhdistäisi sen "hävitä ruma geeni" haaste niin... :D Itse olen tykännyt boostata LC:tä pelaamalla yksinhuoltajana - siis siten, että kumppani ei saa muuttaa tontille. Tämä tietysti rajaa sen, että perillisen täytyy olla aina nainen. Mutta tuleepahan haastetta kun yrittää yksin pyörittää arkea!

ViestiLähetetty: Ke Touko 31, 2017 10:20 pm 
Poissa
Pikkuaktiivi
Pikkuaktiivi

Itse oon nyt pelannut sellasta legacy muunnelmaa (johon päädyin ihan vahingossa), että tein aluksi yhden uuden nais simin, joka sitten sattui Kaunialassa viehättymään Tapio Mukavaiseen. Siitä sitten lähti idea :D Eli halusin, että Tapiolle tulee joku keski-iän kriisi, ja se päätyi hankkimaan 2 olemassa olevan teinin lisäksi 4 muuta lasta kolmen eri naisen kanssa. Yhdet on siis kaksoset samalle naiselle. Ja sitten olen siitä kuviosta kehittynyttä modernia perhettä pelannut. Pelattavia simejä on niin monta, että ei tule tylsää ja olen todella kiintynyt simeihin, ja haluan jokaiselle oman tarinan ja elämän.

Yhden Tapion lapsen äidiksi päätyi Tapion salarakas sisäkkö Katri. Katri sitten tapasi uuden miehen, kun selvisi, että Tapio oli samaan aikaan saattanut raskaaksi myös toisen naisen :D Nyt Katrilla ja uudella kumppanilla on 10 lasta + se yksi Tapion kanssa saatu, eli yhteensä 11. Tähän päädyin, koska uudella miehellä sattui olemaan perhe tavoite, ja toiveeksi tuli "saa 10 lasta" ja elämäntoive oli "6 lapsista menee naimisiin". Pelaan siis kaikilla Tapion 6 lapsella, ja heidän perheillään, ja aikomuksissa on pelata kaikilla lapsilla myös :D (saa nähdä miten onnistuu). Tähän perhekuvioon oon sitten soveltanut täältä saamiani vinkkejä. Esim tuota yliopisto kommuunia, johon nämä veli/sisarpuolet meni yhtä aikaa, ja sinne sitten sekaan puolisot jotka loin, tai jotka löytyi. Todella haastavaa ja hauskaa pelaamista. Suosittelen! Tosin, toisesta sukupolvesta teen kyllä vähän pienemmän kooltaan, koska kaikilla Tapion 6 lapsella on tosiaan myös muita sisaruksia (esim yhdellä se 10 :roll: ), että alkaa olla kohta vähän turhankin monta simiä. Kannattaa siis kokeilla joskus tällaista vähän sattumalta syntynyttä kuviota hehe!

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 25 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2

Kaikki ajat ovat UTC+02:00