Radola - Radosims.comin foorumi

Kaikkea simsistä, ja paljon muutakin!
Tänään on Ke Joulu 19, 2018 8:17 am

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Tervetuloa Radolaan!

Näin pääset alkuun: Muista lukea säännöt | Apua, tunnukseni ei toimi! | Ehdota uudistuksia | Löydät Radolan myös Facebookista | Mikä on Radola?

Mitä uutta?
∙ 24.2. Prosilver tyyli on jälleen käytössä. Muokkaamaton, mutta toimii mobiilina.
∙ 28.1. Radolan mobiiliversio käytettävissä Tapatalkilla (iOS/Android).
∙ 26.1. uudistuksia foorumin rakenteeseen.
∙ 23.1. uudet, talviset sesonkitittelit.

Kuva

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 23 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 Seuraava
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: Johanna Goottilan arvoitus
ViestiLähetetty: Pe Loka 16, 2015 9:12 pm 
Poissa
Superaktiivi
Superaktiivi

Tämä on herättänyt paljon keskustelua ihmisten välillä, ja on yksi Sims kakkosen suosituin mysteeri, eli Johanna Goottilan katoamisen arvoitus.

Johannahan siis kuuluu Goottiloiden perheeseen. Hän on naimisissa Janus Goottilan kanssa ja heillä on kaksi lastakin, Cassandra ja Aleksanteri. Sims ykkösessä kyseinen perhe(Aleksanteri ei ollut vielä syntynyt) oli vain yksi, ehkä hieman erikoinenkin näky ensimmäisessä naapurustossa. Mutta Sims kakkosesen Kauniala naapurustossa heistä tuli mielenkiintoisempi perhe, koska Johanna Goottilaa ei näy missään.

Johannan katoamiselle on paljon tarinoita ja huhuja. Kyseinen hahmo on nähty milloin missäkin, aina maitopurkin kyljessä tai kuumailmapallossa. Kaikki havainnot eivät kuitenkaan ole aina olleet oikeita, kuten esimerkiksi juuri tuo kuumailmapallo. Vai ovatko sittenkin?

Jokainen pelaaja on luultavasti pähkäillyt mielessään jonkinlaisen teorian/tarinan, mitä kyseiselle simille on käynyt. Joskus jotkut ovat jopa luovuttaneet mysteerin ratkaisemisen. Tässä on hieman asioita, joita Johannan katoamiseen liittyy:

- Kulki ennen katoamistaan Toni Lorulan kodin lähettyvillä.
- Terhakaisten siskokset saapuivat Kaunialaan samana päivänä, kun Johanna katosi.

Tässä taas havaintoja:

- Nähty maitopurkin kyljessä.
- Nähty samankaltainen henkilö televisiossa.
- Nähty samankaltainen henkilö kuumailmapallossa.
- Nähty kulkevan Kaunialassa että Outolaaksossa.
- Nähty ostosluettelossa eräässä maalauksessa.
- Simi on voinut maalata Johannasta kuvan.
- Belladonnanpoukamassa on Johannasta tehty patsas.

Johanna Goottiloita on sanottu olevan yhteensä kolme. Yksi Outolaaksossa ja kaksi Kaunialassa. Suurin osa ei usko että Outolaakson Johanna olisi oikea, koska tällä ei ole samanlaisia kasvonpiirteitä eikä mitään muistoja perheestään. Kaunialassa Johanna(t) on harvinaisempi näky.

Itse olen pähkäillyt omassa päässäni tälläisen selityksen tapahtuneelle:

Johanna eli tavallista elämää perheensä kanssa. Eräänä päivänä naapurustoon muutti uusia asukkaita. Terhakaisen siskokset nimittäin. He huomasivat välittömästi, että Goottilat olivat naapuruston rikkaimpia asukkeja. He halusivat tutustua Janukseen, mutta heillä oli pieni ongelma, jonka nimi oli Johanna Goottila. He saivat selville, että Johannan tytär seuresteli Toni Lorulan kanssa ja päättivät tutustua tähän miekkoseen. He onnistuivat saamaan tämän mukaan heidän ilkeään juoneensa, sillä miten Toni pystyisi vastustamaan näitä kauniita ja nuoria neitoja?

Sinä iltana Toni pyysi Johannan kylään. Kun Johanna saapui Tonin luo, ufot nappasivat hänet, sillä eivätkös Terhakaiset olleetkin jotain sukua alieneille? No, kun Terhakaiset saivat Johannan pois, he alkoivat keskittyä Janukseen. Toni sen sijaan ei ole varma, menisikö Cassndran kanssa naimisiin, sillä hän on yksi syyllinen Johannan katoamiseen.

No, mitä Johannalle kävi? Tästä ollaan myös puhuttu paljon. Huhuillaan esimerkiksi, että hänet kopioitiin useaan eri kappaaleeseen ja hänen kasvoja muokattiin, ettei kukaan tunnistaisi häntä, tai että avaruusalukseen tuli jokin vika ja se putosi outolaaksoon ja että Johanna asuisi siinä.

Yhtä asiaa en ymmärrä. Jos kerran oikea Johanna kuljeskelisi ympäri Kaunialaa, niin miksi kaikki ovat ihmeissään, missä Johanna oikein on? Eikös he voi vaikka törmätä häneen jollakin yhteisötontilla? Ja Johanna on varmaan menettänyt muistinsa, kun ei aio mennä kotiin.

Mutta nyt haluaisin kuulla teidän mielipiteitä ja teorioita, mitä Johannalle tapahtui sinä iltana :D.

ViestiLähetetty: La Loka 17, 2015 12:10 pm 
Poissa
Hyperaktiivi
Hyperaktiivi

Heh, täähän on simsmaailman oma salaliittoteoria, joka sopis oikein hyvin myös X-arkistoon Mulderin ja Scullyn ratkottavaksi.
Itseänikin vähän kiinnostaa, että mitä Johannalle oikein tapahtui, varsinkin kun alkuperäisellä kielellä hänen nimensä on Bella ja miehensä Mortimer. Miksiköhän näitä ei voitu pitää suomenkielisissä versioissa? Nimiähän ne on siinä missä muutkin, eikä niitä olis mun mielestä tarvinnu sen kummemmin muuttaa tai kääntää.

Mä vähän luulen, että Johannan katoaminen todellisuudessa tapahtui varmaan, kun pelin luojat vielä vähän säätivät tuota kakkosta, ennen markkinoille pääsyä ja tietenkin koepelasivat sitä ja sitten iski bugi ja Johanna katosi.
Sen sijaan, että sitten korjasivat tilannetta, niin päättivät jättää sen silleen ja niin jäi pelaajille omituinen pähkinä purtavaksi.

Mutta jos nyt Johannan haluaa peliinsä, niin hänet voi ladata mm Plumb Bob Keepistä

Toivottavasti siellä oleva linkki toimii. Jos se on box linkki, niin tuolla samaisessa paikassa on ohjeistus, millä toimimattoman box-linkin saa toimimaan.

Mutta joo, hämmentävää tuo Johannan omituinen katoaminen ja vielä omituisempi ilmaantuminen näköpiiriin vähän siellä sun täällä simimaailmassa, puhumattakaan hänen kaksoisolennoistaan. Ehkä alienit kloonasivat hänet tutkimustarkoituksissa. Outolaaksossahan on tunnetusti melkoisesti outoa sakkia, kaiken lisäksi vihreitä sellaisia.

ViestiLähetetty: Su Loka 18, 2015 12:23 pm 
Poissa
Superaktiivi
Superaktiivi

Munkin mielestä niitä ei ois tarvinnut kääntää, menee vaan nimet sekaisin. Ehkä ne oli jotenkin pakosti suomeksi. Ykkösessä niillä on ne enkku nimet, kun sehän oli alunperin englanniksi.

Mitenköhän ton Johannan tarina oikein selviäis...

ViestiLähetetty: Pe Loka 23, 2015 4:47 pm 
Poissa
Hyperaktiivi
Hyperaktiivi

Toi tapaus Johanna Goottila on kyllä aika mielenkiintoinen. Tykkään lueskella siitä erilaisia teorioita (tuhlasin kerran ties miten paljon aikaa kuin luin Sims Wikistä siitä ja muista pelin mysteereistä), mutta en ole jaksanut kehitellä mitään omaa. Muutenkaan en ole Kaunialassa paljoa pelannut eikä se ole mulle naapurustona kovinkaan tuttu.
On kyllä hyvin mahdollista, että Terhakaiset ovat sukuyhteyksiensä kautta jotenkin tekemisissä tuossa katoamistapauksessa, että alienit olisivat Johannan vieneet. Tosin miksi kaikki sattui juuri samana päivänä, kun Terhakaiset Kaunialaan vasta saapuivat? Elleivät sitten olleet suunnitelleet tapausta jo ennen muuttoaan (luulis että Goottilat ja niiden massit oli hyvin muidenkin tiedossa), koska yhdessä päivässä tollaista ei saada noin vain aikaan. Se on vaatinut pidempää juonittelua.

Onks jossain muuten enemmän tietoa noista Kaunialan kahdesta Johannasta? Mulle on tuttu oikeastaan vain se Outolaaksossa pyörivä. Kaunialassa olen kuullut olevan vain yhden Johannan, mutta että toinenkin vielä? Ihan uutta minulle, vaikka olen pelannut vuosia.

IAE YEBAI BARBARETHY IEY APRON-GNYPH BRINTATENOPHRI
HEA GARHRE BALMENTHRE MENEBARIAKHEGH IA KHEKH
BRIN-SKALMA ARYNSARBA MESEGHRIPH NIPTYMIKH
MAORKHARAM. O, LAANKHEKH OMPH BRIMBAINYIOTH
SENGEBAI GHOYGHE LAIKHAM ARMIOYTH.

ViestiLähetetty: Pe Loka 23, 2015 8:23 pm 
Poissa
Superaktiivi
Superaktiivi

Lainaa:
Onks jossain muuten enemmän tietoa noista Kaunialan kahdesta Johannasta? Mulle on tuttu oikeastaan vain se Outolaaksossa pyörivä. Kaunialassa olen kuullut olevan vain yhden Johannan, mutta että toinenkin vielä? Ihan uutta minulle, vaikka olen pelannut vuosia.

Kyllä, Johannia todellakin on Kaunialassa kaksi. Itsekin olin todella hämmästynyt kun tämä selvisi. Luin tämän tiedon Allolandiasta(internet sivu). Olen myös joskus joissakin keskustelu foorumeilla(kuten suomi24) nähnyt joidenkin kirjoittavan että Johannia on kaksi. Toinen näistä on sukua Goottiloille, mutta toinen ei ole. Mikä virka sillä toisella Johannalla on? Outolaakson Johanna luultavasti vain tukee myyttiä, että johanna olisi avaruusoliden nappaama, ja olisihan siinä kyllä aika paljon järkeä. Sillä kuten jo sanoin, mitä järkeä on ensiksi napata Johanna Kaunialasta ja viedä se sitten sinne takaisin? Johannan vieminen Outolaaksoon olisi paljon järkevämpää...

Jotenkin minua mietityttää erityisesti se, kuka on tämä toinen Johanna(joka ei siis ole sukua Goottiloille) ja miksi hän on Kaunialassa ja miltä hän näyttää? Mitä varten hänet tehtiin? Senkö takia että se hämäisi muita?

Jotenkin nyt menee kylmät väreet... :l

ViestiLähetetty: Pe Loka 23, 2015 9:11 pm 
Poissa
Hyperaktiivi
Hyperaktiivi

Onks jossain jotain kuvia siitä, miltä tää kolmas Johanna näyttäis? Koska itse onnistun löytämään kuvia vain niistä kahdesta, jotka jo tiedän. (Ja sitten siitä kolmosen aaveesta. Vai meinaaks se just sitä kolmatta Johannaa?)

ViestiLähetetty: Pe Loka 23, 2015 10:06 pm 
Poissa
Superaktiivi
Superaktiivi

Tiedot jotka onnistuin saamaan nopean nettikiertelyn jälkeen osoittavat, että Kaunialan kaksi Johanna Goottilaa ovat identtiset ja että pelintekijät ovat sössineet kyseisen asian kanssa. Eli ainoa ero on vain se, että toinen heistä on sukua Goottiloille ja toinen oikeastaan vain tavallinen townie...

Voisikohan Outolaakson Johanna olla oikea? Ehkä avaruusoliot vain veivät hänen muistonsa...

Kyllä me tää vielä yhteisvoimin selvitetään:)

ViestiLähetetty: Pe Loka 23, 2015 10:18 pm 
Poissa
Hyperaktiivi
Hyperaktiivi

Okei, no ehkä siksi siitä kopio-Johannasta ei ole paljoa missään. Sims Wikin mukaan Outolaakson Johanna olisi ihan oikea (siellä lukee: "Maxis has confirmed that Bella Goth in Strangetown is intended to be the same Sim as Pleastantview's Bella Goth."). Myös Kaunialan Johanna on Wikin mukaan oikea, koska niiden on kuitenkin tarkoitus olla sama sim. Mutta jos ne on klooneja kans niin... En mä tajua, hirveen hämmentävää.

ViestiLähetetty: Pe Loka 23, 2015 10:29 pm 
Poissa
Superaktiivi
Superaktiivi

Siis ovatko ne sama simi? Okei, nyt menee jo hieman kummalliseksi...

Muistan muuten, että vanhassa Radolassa, joku oli laittanut kuvan siitä, kuinka Johanna vain asteli hänen oman perheensä tontille Kaunialassa. Sitten Johanna meni hänen talonsa sisälle, säikähti aavetta ja lähti sitten pois. Kuvassa näkyi myös hänen perheluettelonsa, eli se oli luultavasti aito Johanna. Hän myös muistaakseni sanoi jotain, ettei hän pystynyt vuorovaikuttamaan tämän kanssa. Hän oli laittanut sen kuvan sen ajan "Johanna Goottilan arvoitus" topiciin. Muistaako kukaan tätä?

ViestiLähetetty: Pe Loka 23, 2015 11:11 pm 
Poissa
Hyperaktiivi
Hyperaktiivi

Ilmeisesti niiden on tarkoitus olla sama Johanna, mutta... Jos totta puhutaan, tää kaikki menee multa ihan kirkkaasti yli niin en oikein tiedä :D

Mä en muista tollasta kuvaa, mutta maininta Johannasta, joka tulee taloon, säikähtää aavetta ja häipyy, kuulostaa etäisesti tutulta. Hämmentävä tapaus kylläkin.

ViestiLähetetty: La Loka 24, 2015 12:30 am 
Poissa
Superaktiivi
Superaktiivi

Niin hämmentävää... Mua vaivaa koko ajan se, että jos Johanna kerran tallustelee ympäri Kaunialaa, niin miksi kaikki on sillein "Voi kumpa Johanna löydettäisiin", ja sitten Johanna kävelee siitä ohi eikä kukaan näköjään tunnista sitä. Ei edes sen lapset saati sitten sen mies.

Mutta entä jos asukkaiden muistia on muokattu niin, että he muistavat Johannan eri näköisenä? Mitä jos esimerkiksi Janus muistaa että Johanna näyttää vaikka jommalta kummalta Terhakaisten siskolta? Sittenhän Terhakaisilla ois helppo saalis. Ja kaiken takana ois ufot...

Tai sitten vain kuvittelen tai keksin kaiken omasta päästäni XD. Mutta kyllä jotain täytyy olla vialla jos luulevat että Johanna on kadonnut ja silti se kävelee niiden silmien edessä.

ViestiLähetetty: La Loka 24, 2015 9:49 am 
Poissa
Hyperaktiivi
Hyperaktiivi

Eli bugi niin kuin arvelin ja kuten joku muukin sitä vanhan radolan aikana jo mietti. No jos sitä joskus pelais kaunialalla ja yrittäs saada Johannan jotekin takaisin Goottilan perheeseen. :)

ViestiLähetetty: Ma Loka 26, 2015 7:48 pm 
Poissa
Hyperaktiivi
Hyperaktiivi

Bellasta/Johanna Goottilasta puheen ollen. Bongasin juuri Johanna kloonin Outolaaksosta ja naitin sen Yrjänä Uteloiselle. Nyt pariskunta on sitten Goottila ja asuu omalla tontillaan.
Uteloisten tontille jäi Uteloisista nuorin, joka myös on mennyt naimisiin ja heillä on nyt kolme lasta. Yksi yhteinen ja herran ufokaksoset. Odotan innolla, että minkähänlaisia jälkeläisiä Yrjänä ja Johanna saavat aikaiseksi. :D

Täytyy katsoa, jos saan aikaiseksi räpsäistä kuvan onnellisesta(ainakin toistaiseksi) pariskunnasta. :D

ViestiLähetetty: To Marras 05, 2015 3:33 pm 
Poissa
Karvalakki
Karvalakki

Musta on huikeeta, miten pelin tekijät on tollasella vahingolla saanu sotkettua niin monen simssin pelaajan pelit ja päät, kun kaikki miettii, mitä oikeesti on tapahtunu. Se on varmaan ollu samanlainen moka, jonka kaikki varmasti tunnistaa omassa pelaamisessaan - tyyliin puu syttyy salamasta tuleen ja postimies kuolee samalla - ja koska se on ollu niin hieno, se on jätetty siihen peliin. Tollasista vahingoistahan ne parhaat tarinat syntyy!

ViestiLähetetty: Ke Marras 11, 2015 8:34 pm 
Poissa
Isompi aktiivi
Isompi aktiivi

Tää on kyllä vuodesta toiseen aina yhtä mielenkiintoinen aihe. Taisinpa ihan Radola-aikojeni alussakin heti sillon 12-vuotiaana ruveta pohtimaan pääni puhki samannimisessä topicissa mahdollisia syitä Johannan/Bellan katoamiselle. Ja sitten oli näitä kaikkia "huhuja", että kyseisen simin sais takaisin, kun Cassandra tähystäis joko oman kotinsa tai Toni Lorulan kaukoputkella tähtiä ja alien sieppais sen. Pettymys oli valtava, kun Tonin kaukoputken kanssa ei käyny mitään ja Goottiloiden vastaavallakin tapahtu vaan se ihan normi kuvio, että Cassu käväisi avaruudessa ja palasi saman tein takasin.

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 23 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00