Radola - Radosims.comin foorumi

Kaikkea simsistä, ja paljon muutakin!
Tänään on Su Loka 21, 2018 6:34 pm

Kaikki ajat ovat UTC+03:00

Tervetuloa Radolaan!

Näin pääset alkuun: Muista lukea säännöt | Apua, tunnukseni ei toimi! | Ehdota uudistuksia | Löydät Radolan myös Facebookista | Mikä on Radola?

Mitä uutta?
∙ 24.2. Prosilver tyyli on jälleen käytössä. Muokkaamaton, mutta toimii mobiilina.
∙ 28.1. Radolan mobiiliversio käytettävissä Tapatalkilla (iOS/Android).
∙ 26.1. uudistuksia foorumin rakenteeseen.
∙ 23.1. uudet, talviset sesonkitittelit.

Kuva

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 315 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 3 4 521 Seuraava
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: Kakkosen yleinen löpinä
ViestiLähetetty: Su Syys 20, 2015 12:58 pm 
Poissa
Hyperaktiivi
Hyperaktiivi

Tehdääs tällainen keskustelu tännekin~ Eli epämääräistä ja yleistä jutustelua Sims 2:sta.

Itse en ole hetkeen pelannut kunnolla. Tossa puoltoista viikkoa sitten pelasin viimeksi, mutta vain pienen hetken, koska olin kipeä ja tuli niin voimaton olo, etten jaksanut kauaa. Mitään kummoista en ehtinyt tehdä. Rakensin ja sisustin yhdelle vampyyriparille talon, about siinä se. Ekaa kertaa ikinä otin jonkun NPC-vampyyrin mukaan johonkin perheeseen (toisen Kreiveistä, sen bruneten), ja muutenki pitkästä aikaa vampyyreja pelattavana. Ja jopa ilman huijauksia. Treffipalvelu vain sattui tarjoamaan vampyyria, ja aattelin, että miksipäs ei :D Vähän oon mietiskellyt, pitäiskö hankkia noille jälkikasvua. Toisaalta mulla on niin paljon pelattavia perheitä ja niiden muksujakin, että välillä tuntuu pää hajoavan niiden kanssa, ku en kuitenkaan halua hylätä niitä - tai tappaa. Osan oon tosin tappanut, ku en oo jaksanut pelata niiden elämiä läpi. Mut onneks vampyyrit ei vanhene, ehkäpä noi voi hankkia lapsen sitten ku sen naisen sisarusten lastenlastenlapset on vanhuksia :D

IAE YEBAI BARBARETHY IEY APRON-GNYPH BRINTATENOPHRI
HEA GARHRE BALMENTHRE MENEBARIAKHEGH IA KHEKH
BRIN-SKALMA ARYNSARBA MESEGHRIPH NIPTYMIKH
MAORKHARAM. O, LAANKHEKH OMPH BRIMBAINYIOTH
SENGEBAI GHOYGHE LAIKHAM ARMIOYTH.

ViestiLähetetty: Su Syys 20, 2015 2:35 pm 
Poissa
Pikkuaktiivi
Pikkuaktiivi

ihanaa kun täällä vielä pyörii kakkosen pelaajia :D meinasin ruveta sotkemaan kaunialan valmisperheiden elämää ja vähän alottelinkin, mut kun ne kuviot tietää jo ennestään nii ei sitä kauaa jaksanu. vois joskus koittaa jollain harvemmin pelatulla naapurustolla, esim. siihen vapaa-ajan puuhalan laaksoon en oo ikinä koskenu. belladonna-poukama on myös tosi kiva, mun kone ei vaan jaksa pyörittää niitä saamarin isokokosia kaupunkikämppiä.

ViestiLähetetty: Su Syys 20, 2015 3:14 pm 
Poissa
Hyperaktiivi
Hyperaktiivi

Voi kyllä pyörii, minä ainakin :D En oo osannut juuri innostua noista muista.

Mä en oo koskaan pahemmin sotkenut valmissimien elämää (townieja otan puolisoiksi, mutta jo naapurustoissa asuvat saavat selvitä itsekseen). Muistan vanhaan Radolaan selittäneeni jotain, mutten niistäkään muista about mitään. Valmisperheet ei kauheesti houkuttele mua. Mulla on omassa pelissäni vain yksi naapurusto (muut oon poistanut), se Puuhalan laakso vai mikä nyt tulikaan Vapaa-ajan mukana. Ja oon vieläkin ihan pihalla, millasia perheitä sinne oikein kuuluukaan :D Aina yllätyn siitä, onko joku townie vai naapuruston asukas.

Omalla tavallaan olis hauska pelata taas vaikka Leutolaaksossa, mutta en tiedä, saisko sen naapuruston kaivettua sellaisenaan enää jostain, ku olen sen pelistä poistanut... Peruspelin naapurustot muistaakseni löysi jostain tiedostosyövereistä, vanhassa Radolassa tais olla siihen ohjekin, mutta entäs muut? Enkä kyl muista enää sitä ohjetta XD

ViestiLähetetty: Su Syys 20, 2015 3:25 pm 
Poissa
Pikkuaktiivi
Pikkuaktiivi

oma tietokone/c:/program files/ea games/the sims 2 vuodenajat/tsdata/res/userdata/neighborhoods
sieltä löytyy g001 eli leutolaakso :) samalla kaavalla löytyy muidenkin lisäreiden naapurustot ja ne kopioidaan sinne omat tiedostot/ea games/the sims 2/neighborhoods

ViestiLähetetty: Su Syys 20, 2015 3:36 pm 
Poissa
Hyperaktiivi
Hyperaktiivi

Oh yes, mahtavaa! Kiitos! Täytyykin tsekata noi heti kun avaan taas ton romun, jolla mulla on kakkonen (se on niin hidas etten viitti tollasen "pikkujutun" takia avata). Aattelin kokeilla heti, mutta tajusin, ettei mulla oo ku kolmonen tällä tietokoneella :''D Kakkonen olis jos se toimis (onneks on toi 7-vuotias Vista-eläkeläinen olemassa).

En kyl tiedä, tuunko tekee noille vanhoille naapurustoille mitään, mut ihan sama :D Vois mennä sotkee valmisperheet oikein kunnolla... *hieroo käsiään yhteen*

ViestiLähetetty: Su Syys 20, 2015 3:40 pm 
Poissa
Superaktiivi
Superaktiivi

//: sini ehtikin ensin~

Ite oon nyt viimeaikoin taas jotenki innostunu pelaa kakkosta, vaikkei tää uudempi kone oikeen kunnol sovi sille, näytönohjain falskaa ja peli kaatuilee välillä. Sitkeällä pelailulla oon oppinu tallentelemaan usein ja saanu sen edistymään kaatumisista huolimatta.
Kummallista kyllä peli tuppaa generoimaan mulle tonne Omiin tiedostoihin toisen (tyhjän) EA Games -kansion. Poistan sen aina ennenku käynnistän pelin toisen kerran, jotta saan omat naapurustoni näkyviin (muuten tulee pelkät valmis-), mut aina se tulee sinne takas. :/

Sit kans törmäsin yks päivä ongelmaan, et yrittäessäni ottaa screenshottia pelistä kuvaan tulikin pelkkä työpöytä. Siihenhän oli muistaakseni vanhassa Radolassa joku simppeli ratkaisu, jota en vaan satu muistamaan. Mahtaisko joku tääl muistaa mitä piti tehä? :D

ViestiLähetetty: Su Syys 20, 2015 9:48 pm 
Poissa
Iso Paha Admin
Iso Paha Admin

Olin todella tyytyväinen, kun EA viime kesänä jakoi sen digipaketin, missä oli kaikki lisurit ja kamasetit ^^ Puolet levyistä ja koodeista kun on hävinnyt, ups... joten ilman digipakettia pelaaminen olisi ollut kohtuuttoman kinkkistä, mutta sen avulla se on suorataan luvattoman helppoa, ja pelitunteja onkin päässyt kertymään ihan kohtuullisesti, jee!

ViestiLähetetty: Ma Syys 21, 2015 12:11 am 
Poissa
Hyperaktiivi
Hyperaktiivi

Pelailen edelleen pääasiassa kakkosta. Nelosta en ole avannutkaan varmaan puoleen vuoteen ja kolmonen pölyttyy jossakin kaapin perukoilla.

Mulla on pelissäni kaksi omaa naapurustoa, Poukama ja Hallavaara. Poukama on legacy-naapurusto ja Hallavaaraan olen laittanut asumaan pelin perhevalikosta muutaman valmisperheen, esim. Nyppälät ja Ottavaiset. Hallavaara on vielä hyvin alkutekijöissään, olen keskittynyt enemmän Poukamaan koska haluan saada edes kerran elämässäni legacyn pelattua läpi :D Koneella onkin ihan mahdoton määrä kuvia, pitäisi jaksaa käydä niitä läpi ja käsitellä ne julkaisukuntoon, että saisi legacyblogiin laitettua uusia osia. Jostain syystä pelaaminen on nyt innostanut enemmän kuin kuvankäsittely...

Pelaan ikkunatilassa (-w sinne käynnistyskuvakkeen hakemistopolun perään) ja käytän Gadwin PrintScreen -ohjelmaa. Tällä kombolla olen saanut ihan kelvollisia kuvia. Ja kuvaaminen on helppoa kun ohjelma tekee pritscreeneistä automaattisesti kuvatiedostoja.

ViestiLähetetty: Ma Syys 21, 2015 2:51 pm 
Poissa
Lumilyhty
Lumilyhty

Lainaa:
Ite oon nyt viimeaikoin taas jotenki innostunu pelaa kakkosta, vaikkei tää uudempi kone oikeen kunnol sovi sille, näytönohjain falskaa ja peli kaatuilee välillä. Sitkeällä pelailulla oon oppinu tallentelemaan usein ja saanu sen edistymään kaatumisista huolimatta.
"So you got a fancy new PC and would very much like to play the slightly older Sims 2 game on it. You're running an up-to-date Windows version, got a Full HD monitor and... the game just looks horrendous and the resolution won't go beyond 1600x1200. Surely the game can do better than that?
The answer is: yes it can."

Mä sain tällä uudella koneellani kakkosen toimimaan Graphic rules makerillä, eli tällä http://www.simsnetwork.com/simpedia/the ... ility-with. Kyseinen ohjelma käytännössä mun käsittääkseni pakottaa pelin toimimaan uusimmilla näyttiksillä ja suuremmilla resoluutioilla. Mulla ainakin simien varjot "pomppi silmille" ja ton kanssa saa simien varjot poistettua(kaikkeen muuhun jää varjot) Lisäksi pelin kaatuilu loppus. Tuolta sivulta löytyy tarkat ja helpot ohjeet! :)

ViestiLähetetty: Ma Syys 21, 2015 3:14 pm 
Poissa
Isompi aktiivi
Isompi aktiivi

Tulee silloin tällöin pelattua The Sims 2:sta.
Ei vain aina jaksa avata vanhaa pöytäkonetta (xp), kun en sitä käytä muuta kuin näiden vanhojen pelien pelaamiseen...
Ja muutenkin pelaan tällä hetkellä paljon The Sims 4:sta, niin tuntuu vähän kämäseltä alkaa pelaan 2:sta ja huomata ettei siinä pysty tehdä jotain siistejä juttuja mitä 4:ssa pystyy tekemään.
Mutta onhan The Sims 2:ssa monia juttuja mitä 4:ssa ei pysty tekemään =)
The Sims 2:sen taaperot <3
Nyt alkoi tekeen mieli pelata 2:sta!

ViestiLähetetty: Ma Syys 21, 2015 3:24 pm 
Poissa
Hyperaktiivi
Hyperaktiivi

No nimenomaan ne taaperot! Kaksi keskeistä syytä miksi en ole oikein innostunut nelosen pelaamisesta: taaperoiden ja lemmikkieläinten puuttuminen. Onhan ne taaperot rasittavia, mutta on vaan niin typerää kun nelosessa lapset kasvaa hujahtavat vauvoista suoraan koululaisiksi. (Ja ehkä vähän katselen noita sims-taaperoita ruusunpunaisten lasien läpi, kun oma kuopus on hurmaava 2,5 v taaperoinen :D)

ViestiLähetetty: Ti Syys 22, 2015 11:16 am 
Poissa
Tuisku
Tuisku

Palasin pitkästä aikaa kakkosen pariin, ja nyt on vielä vähän hakemista siinä miten tää kaikki taas toimiikaan. :D

Mutta jees, piti kysyä tietääkö täällä joku: voiko ladattuja ihoja & silmiä poistaa Downloads-kansiosta, jos ne on jonkun pelissä olevan simin käytössä? Varsinkin jos ne on noita geneticized/townified ihoja (onko noilla.....suomenkielistä nimee) ?

- Nimimerkki "dumppasin vanhan latauskansion peliin ja tuli vasta jälkeenpäin huomanneeksi että 'okei mulla on ollu 16-vuotiaana ihan hirvee maku'"

ViestiLähetetty: Ti Syys 22, 2015 1:39 pm 
Poissa
Hyperaktiivi
Hyperaktiivi

Voi poistaa (ainakaan mulla se ei tuottanut ongelmia). Peli vain lykkää niihin sitten jonkun alkuperäisen tilalle. Ite tein niin kerran, ku en enää kestänyt yhtä ihoa :'D Se oli kyl hauska, että se iho oli tumma, mutta sen jälkeen ku poistin sen, ainoasta simistäni, jolla se iho oli ollut, tuli ihan kalpea :D Ja se oli just tollainen geneticized-iho.

Kakkosen taaperot on kyl ihania. Kolmosen taaperoista en tykkää, mutta kakkosessa ne on niin söpöjä ;ww; Etenkin alien-taaperot. Mua ihan surettaa, kun mun pelin tän hetkinen ainoo alien kasvo lapseksi XD Toki se on nyt lapsenakin söpö ja oon tosi kiintynyt siihen, mutta...
Ja joo, mulla on korvaavat hedelmöitysteknikot. Sillä alkuperäisellä ei saa söpöjä taaperoita mitenkään!

ViestiLähetetty: Ti Syys 22, 2015 1:46 pm 
Poissa
Karvalakki
Karvalakki

Onko muittenki pelissä aina sama hedelmöitysteknikko? Mulla se on aina nro 12 ja siis kaikki alienit, riippumatta isästään, ovat sisaruksia keskenään. Se on vähän hassua.

Äsken pelatessani opin vielä kymmenenkin vuoden jälkeen uutta: lapset huiskuttaa bussikuskille, kun astuvat kotipihaan koulupäivän jälkeen!

ViestiLähetetty: Ti Syys 22, 2015 1:48 pm 
Poissa
Hyperaktiivi
Hyperaktiivi

Joo siellä taitaa oletuksena olla kaikilla se sama komistus (=rumilus). Itse hankinkin siihen tilalle peräti neljä korvaavaa hedelmöitysteknikkoa, joista aina joku valikoituu sattumalta hedelmöittäjäksi alienkaappauksessa. Jo senkin takia, ettei kaikkien alieneiden tarttis olla sukua keskenään. Ja vaihtelua, vaikka harvemmin alieneita peliini hankinkaan.

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 315 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 3 4 521 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+03:00