Radola - Radosims.comin foorumi

Kaikkea simsistä, ja paljon muutakin!
Tänään on La Loka 20, 2018 10:28 pm

Kaikki ajat ovat UTC+03:00

Tervetuloa Radolaan!

Näin pääset alkuun: Muista lukea säännöt | Apua, tunnukseni ei toimi! | Ehdota uudistuksia | Löydät Radolan myös Facebookista | Mikä on Radola?

Mitä uutta?
∙ 24.2. Prosilver tyyli on jälleen käytössä. Muokkaamaton, mutta toimii mobiilina.
∙ 28.1. Radolan mobiiliversio käytettävissä Tapatalkilla (iOS/Android).
∙ 26.1. uudistuksia foorumin rakenteeseen.
∙ 23.1. uudet, talviset sesonkitittelit.

Kuva

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 278 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 115 16 17 18 19 Seuraava
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: La Joulu 09, 2017 12:24 pm 
Poissa
Superaktiivi
Superaktiivi

Lainaa:
Lainaa:
Mulla tuo ei toimi :/ . Mä olen ladannut tuon aiemmin, mutta sekään ei toiminut oikein. Modin laiton jälkeen siinäkin näkyy vain taivasta, kuten tuossa aiemmin mainitussa modi tapauksessa :/ .
Onpa ikävää :/ Varmistaisn nyt varmuuden vuoksi, eli sijoitit modin sijaintiin Tiedostot\EA Games\The Sims 2\Cameras ja korvasit siellä olevan/olevat samannimiset tiedostot? (Ja simcatin modin kohdalla koko kansio kannattaa ennen modin asennusta kopioida talteen juurikin siltä varalta ettei mod toimikaan)

Aika mielenkiintoista, kuulostaa että koko maa olisi kohdallasi vain kadonnut näkyvistä.

Ehkä sinulle pitää vain löytää oikea kameramodi :) Täältä löytyisi myös yksi: http://modthesims.info/download.php?t=305352
Joo, sijoitin sen sinne kamera kansioon :/ . Jostain syystä se maa ei näkynyt vain se taivas, mutta kokeilen tuota modia, jospa se toimisi oikealla tavalla :) .

Tuokaan modi ei toimi :/ . Siinäkin maata ei näy, vain taivasta :( . Olisiko mahdollista, että joku toinen modi olisi risti riitainen näiden modien kanssa :/ ?

Olisi lisää kysymyksiä: miten saisisin rehtorin jäämästä jumiin :/ ? Aivan sama minkä rehtorin, niin kaikki rehtorit jäävät jumiin kun niille alkaa jutella rupattelemalla. Jutustelu onnistuu normaalisti, mutta rupattelu jumittaa rehtorin toimintoon jumiin että toiminto ei häviä. Jos resetoin rehtorin se kyllä toimii, mutta sen jälkeen se vain katoaa ja samoin käy tulostaulukon vierailusta :oho: ! Mitä voisisin tehdä tämän kanssa, sillä näin käy koko ajan kaikilla naapurustoilla. Ensin luulin että sitä tapahtuu vain Visa Valkosella, niin sitä tapahtuu myös Björn Ryynilällä (nämä on siis niitä pelin aina generoivat rehtorit). Mitä sille voisi tehdä :/ ? Nyt uutena huomiona huomasin, että se rehtori ei osaa syödä :oho: ! Heti kun kutsun sen syömään se aloittaa ja sitten se nopeasti lopettaa toiminnon ottamatta palastakaan. Mikä siinä oli oudointa, niin rehtori lopetti toiminnon niin nopeasti, ettei tuolin animaatio pysynyt sen rehdorin toimen vauhdissa :oho: ! Se tuoli ei ehtinyt edes mennä pöydän sisällä, kun rehtori poistui pöydän ääreltä! Tämä toimi menee jo mahdottomaksi :l .

ViestiLähetetty: Su Joulu 10, 2017 6:41 pm 
Poissa
Isompi aktiivi
Isompi aktiivi

Lainaa:
Tuokaan modi ei toimi :/ . Siinäkin maata ei näy, vain taivasta :( . Olisiko mahdollista, että joku toinen modi olisi risti riitainen näiden modien kanssa :/ ?

Olisi lisää kysymyksiä: miten saisisin rehtorin jäämästä jumiin :/ ? Aivan sama minkä rehtorin, niin kaikki rehtorit jäävät jumiin kun niille alkaa jutella rupattelemalla. Jutustelu onnistuu normaalisti, mutta rupattelu jumittaa rehtorin toimintoon jumiin että toiminto ei häviä. Jos resetoin rehtorin se kyllä toimii, mutta sen jälkeen se vain katoaa ja samoin käy tulostaulukon vierailusta :oho: ! -- Nyt uutena huomiona huomasin, että se rehtori ei osaa syödä :oho: ! Heti kun kutsun sen syömään se aloittaa ja sitten se nopeasti lopettaa toiminnon ottamatta palastakaan.
Nyt kyllä lyö oma pää tyhjää :/ Voisithan toki kokeilla sekä cameramodin että rehtorin kanssa että siirrät muut modit pois ja testaat onko vaikutusta.

MATY:sta löytyy myös FFS Batbox Lot Debugger, mutta rehtoriin liittyvä korjaus näyttäisi vaikuttavan vain rehtoreihin jotka lähtevät ennen aikojaan, en siis tiedä auttaisiko moinen sinun ongelmaasi :/ Myös clean templatejen käytön pitäisi estää pelin korruptoitumista, mutta se ei tietenkään auta olemassaoleviin naapurustoihin.

ViestiLähetetty: Ma Joulu 11, 2017 8:49 am 
Poissa
Superaktiivi
Superaktiivi

Lainaa:
Lainaa:

Olisi lisää kysymyksiä: miten saisisin rehtorin jäämästä jumiin :/ ? Aivan sama minkä rehtorin, niin kaikki rehtorit jäävät jumiin kun niille alkaa jutella rupattelemalla. Jutustelu onnistuu normaalisti, mutta rupattelu jumittaa rehtorin toimintoon jumiin että toiminto ei häviä. Jos resetoin rehtorin se kyllä toimii, mutta sen jälkeen se vain katoaa ja samoin käy tulostaulukon vierailusta :oho: ! -- Nyt uutena huomiona huomasin, että se rehtori ei osaa syödä :oho: ! Heti kun kutsun sen syömään se aloittaa ja sitten se nopeasti lopettaa toiminnon ottamatta palastakaan.
Nyt kyllä lyö oma pää tyhjää :/ Voisithan toki kokeilla sekä cameramodin että rehtorin kanssa että siirrät muut modit pois ja testaat onko vaikutusta.

MATY:sta löytyy myös FFS Batbox Lot Debugger, mutta rehtoriin liittyvä korjaus näyttäisi vaikuttavan vain rehtoreihin jotka lähtevät ennen aikojaan, en siis tiedä auttaisiko moinen sinun ongelmaasi :/ Myös clean templatejen käytön pitäisi estää pelin korruptoitumista, mutta se ei tietenkään auta olemassaoleviin naapurustoihin.
Rehtori ongelma on mulla ollut jo ennen modien lataamista, joten se ei voi liittyä niihin. Tosin silloin vain toinen rehtoreista jumittui, mikä hoitui sillä että toivoin että se "vanha" rehtori tulisi (sehän on vanhan näköinen aikuinen :) ).

ViestiLähetetty: Ti Joulu 12, 2017 10:12 am 
Poissa
Hyperaktiivi
Hyperaktiivi

Lainaa:
Lainaa:
Lainaa:
Mulla tuo ei toimi :/ . Mä olen ladannut tuon aiemmin, mutta sekään ei toiminut oikein. Modin laiton jälkeen siinäkin näkyy vain taivasta, kuten tuossa aiemmin mainitussa modi tapauksessa :/ .
Onpa ikävää :/ Varmistaisn nyt varmuuden vuoksi, eli sijoitit modin sijaintiin Tiedostot\EA Games\The Sims 2\Cameras ja korvasit siellä olevan/olevat samannimiset tiedostot? (Ja simcatin modin kohdalla koko kansio kannattaa ennen modin asennusta kopioida talteen juurikin siltä varalta ettei mod toimikaan)

Aika mielenkiintoista, kuulostaa että koko maa olisi kohdallasi vain kadonnut näkyvistä.

Ehkä sinulle pitää vain löytää oikea kameramodi :) Täältä löytyisi myös yksi: http://modthesims.info/download.php?t=305352
Joo, sijoitin sen sinne kamera kansioon :/ . Jostain syystä se maa ei näkynyt vain se taivas, mutta kokeilen tuota modia, jospa se toimisi oikealla tavalla :) .

On kyllä erikoista. Jotenkin luulisi, että camera modit toimivat kaikilla tismalleen samalla tavalla, kun kyse on tosiaan vaan siitä, että pelin alkuperäiset kamera-asetukset korvataan uusilla.

Olethan kokeillut naapurustonäkymässä painaa tab-näppäintä ja liikutella kameraa kaikkiin suuntiin? Ja naapurustoa ei tosiaan näy missään, ainoastaan taivasta?

ViestiLähetetty: Ti Joulu 12, 2017 5:02 pm 
Poissa
Isompi aktiivi
Isompi aktiivi

Lainaa:
Rehtori ongelma on mulla ollut jo ennen modien lataamista, joten se ei voi liittyä niihin. Tosin silloin vain toinen rehtoreista jumittui, mikä hoitui sillä että toivoin että se "vanha" rehtori tulisi (sehän on vanhan näköinen aikuinen :) ).
Noh, heitän vielä yhden idean: kokeile luoda uusi rehtori transporterilla ja jos homma pelittää niin poista vanhat SimPellä (rehtorit pitäisi olla turvallista poistaa)

Modien poistolla ei vaikutusta cameramodin ongelmaan? Ja sinulla ei ole muita kameraan vaikuttavia modeja ladattuna? Mikä käyttöjärjestelmä pelikoneessasi on?

ViestiLähetetty: Ke Joulu 13, 2017 6:37 pm 
Poissa
Superaktiivi
Superaktiivi

Lainaa:
Lainaa:
Lainaa:
Lainaa:

On kyllä erikoista. Jotenkin luulisi, että camera modit toimivat kaikilla tismalleen samalla tavalla, kun kyse on tosiaan vaan siitä, että pelin alkuperäiset kamera-asetukset korvataan uusilla.

Olethan kokeillut naapurustonäkymässä painaa tab-näppäintä ja liikutella kameraa kaikkiin suuntiin? Ja naapurustoa ei tosiaan näy missään, ainoastaan taivasta?
Silloin kun näkyy vain taivasta, niin tällöin Tab-näppäin ei toimi eikä silloin se silloin siirry vapaa kamera tilaan. Kun taas tätä modia ei ole, niin Tab toimii :/ .
Lainaa:
Lainaa:
Noh, heitän vielä yhden idean: kokeile luoda uusi rehtori transporterilla ja jos homma pelittää niin poista vanhat SimPellä (rehtorit pitäisi olla turvallista poistaa)

Modien poistolla ei vaikutusta cameramodin ongelmaan? Ja sinulla ei ole muita kameraan vaikuttavia modeja ladattuna? Mikä käyttöjärjestelmä pelikoneessasi on?
Mulla ei pitäisi olla muuta kamera modia kuin tuo :/ . Se on muistaakseni Windows 7 Home Premium (jos muistan nimen oikein ja sen mikä käyttää nimeä "käyttöjärjestelmä" X) ).

ViestiLähetetty: Ke Joulu 13, 2017 7:55 pm 
Poissa
Isompi aktiivi
Isompi aktiivi

Lainaa:
Mulla ei pitäisi olla muuta kamera modia kuin tuo :/ . Se on muistaakseni Windows 7 Home Premium (jos muistan nimen oikein ja sen mikä käyttää nimeä "käyttöjärjestelmä" X) ).
Ihan oikeaan osuit :D Noh eipä tuo tieto sitten hyödyttänytkään, olisin tahtonut syyttää Windows kymppiä mutta veit sen ilon minulta :'D
Löytyykö sinulta tämä skyfix? Jos löytyy niin se voi aiheuttaa cameramodien kanssa ongelmia, tässä olisi yhteensopiva versio (voit kokeilla vaikkei sinulla skyfixiä olisikaan).

ViestiLähetetty: To Joulu 14, 2017 1:46 pm 
Poissa
Hyperaktiivi
Hyperaktiivi

Itselläni on sekä Skyfix että Gunmodin camera mod ja mulla ainakin ne toimii ihan ok yhdessä.

Edelleen vähän epäilen, että Oddish_98 on asentanut camera modin jotenkin väärin. Jos kerran tab näppäinkin lakkaa toimimasta kun mod on asennettuna. En vaan kyllä keksi mikä siinä voisi olla pielessä, jos zip on purettu oikeaan paikkaan sinne cameras -kansioon ja annettu tiedostojen korvata kansiossa olevat tiedostot. Eikä esim. mitään tiedostonimiä ole muutettu? Tosi outo juttu kyllä.

ViestiLähetetty: To Joulu 14, 2017 6:07 pm 
Poissa
Isompi aktiivi
Isompi aktiivi

^ Lienee parasta käydä modin asennus sitten vielä kerran :)

Asennusohjeet:
Esimerkkinä GunModin Camera Mod, valitset haluamasi version, esim. GCM-31-A (poistaa mm. esineiden häivytyksen) ja avaat sen purkuohjelmalla.
Sitten voit joko pudottaa tai kopioi ja liitä -menetelmällä viedä uudet kameratiedostot Cameras-kansioon ja painat avautuvasta ikkunasta "Kopioi ja korvaa" (ruksaa alta "Tee tämä kaikille tiedostoille" tai joku vastaava teksti). Pidä huoli että kaikki tiedostot tulevat mukaan.

ViestiLähetetty: To Joulu 28, 2017 1:24 pm 
Poissa
Superaktiivi
Superaktiivi

Lainaa:
Eikä esim. mitään tiedostonimiä ole muutettu? Tosi outo juttu kyllä.
Eli tiedoston nimeä ei saa muuttaa :) ? No, ehkä se johtuu siitä sillä mä ajattelin, ettei se haittaa koska se olisi ollut vain nimi enkä halunnut että se menisi sekaisin oikeiden kameroiden kanssa, vaikka siirsinkin ne pois säilöön erilliseen kansioon =) ... Kokeilen jospa se olikin se virhe tekijä...

Joo, ongelma olikin siinä, koska nimesin sen X) ...
Kiitos kumminkin vinkeistä :) .

Olisi vielä kysymys (Ää X) ... mulla on varmaan tätä menoa kaikki ongelmat...) : Mun kaikki naapurit ja nyt myös kämppikset tuppaavat jumittamaan aijempaan asuntoonsa, kun nämä ovat muuttanut pois. Naapurit saan pois helposti pyytämällä ryhmään yhteistontille ja hyvästelemällä siellä, mutta vanhat kämppikset jotka muuttuvat toisen perheen toimesta jäävät jumittamaan sinne ja aina kun "Clear Off" toimintoa sillä SimBlender:illä, se pian palaa itse takaisin jumiin :/ . Mä yritin pyytää sen yhteistontille ja jättää sinne ei onnistunut ja palasi heti takaisin oman simini palattua takaisin kotiin. Sen jälkeen yritin tehdä uudelleen, niin simini ei edes suostunut lähteä tontilta, vaan heti kun se ylitti rajan ja katosi, niin se palasi saman tien ja saman tien "Vapaan-vietto"-ryhmä jäi jumiin ja sim on kuin ei olisi enään ryhmässä, vaikka ryhmän jäsenellä oli sininen osoitin, eli olisi, mutta sen silti joutuu pyytää ryhmää uudelleen. Tämä ei toiminut silloinkaan, joten olen aivan neuvoton. Sille simille tulee älyttömästi "laski alle" ja "vintti pimeni" muistoja, kun se ei osaa mennä kotiin eikä se ole kivaa :( . Mitä voin tehdä? Yritin myös resetoida simin "Force error":illa, mutta sekään ei auta :/ .

ViestiLähetetty: La Joulu 30, 2017 11:15 am 
Poissa
Hyperaktiivi
Hyperaktiivi

Niitä kameratiedostojen nimiä ei tosiaan saa muuttaa, koska peli ei sitten enää tunnista niitä.

Pois muuttaneisiin, asunnossaan jumittaviin naapureihin (kerrostaloissa ym.) mulla on auttanut se että olen moveobjects on -koodilla yksinkertaisesti poistanut jumittavan naapurin tontilta. Tämä ei poista jumittavaa simiä pelistä kokonaan, ainoastaan poistaa sen tontilta.

ViestiLähetetty: Ti Tammi 02, 2018 1:29 pm 
Poissa
Isompi aktiivi
Isompi aktiivi

Hyvä että Oddishin kameraongelma selvisi :) Enpä keksinyt että olit mennyt nimeämään tiedostot kun kaikki asennusohjeet nimenomaan käskevät korvaamaan alkuperäiset (jotka on tietenkin kopioitu aiemmin muualle talteen) kansiossa :'D

Mitä jumittavaan simiin tulee, löysin googlesta löysin samankaltaisen ongelman jossa simcatin tavoin ehdotettiin yksinkertaisesti moveobjectsilla simin poistamista. :) Simit ilmeisesti jäävät aika usein kerrostaloista muuttaessa jumiin, eli et ole tämän ongelman kanssa yksin.

ViestiLähetetty: To Helmi 01, 2018 4:42 pm 
Poissa
Isompi aktiivi
Isompi aktiivi

Hei tiedättekö oisko missään mitään ladattavaa armeijan tukikohta yhteisötonttia? :) Yritin ettiä modista, mutta sieltä ei tuntunut löytyvän. Tarvitsisin nimittäin BACC-haastetta (rakenna kaupunkisi) varten. Saisin armeija-uran avattua.

ViestiLähetetty: La Helmi 03, 2018 8:51 pm 
Poissa
Hyperaktiivi
Hyperaktiivi

Google-haulla "military base sims2" näyttäisi löytyvän joitain vaihtoehtoja?

Tässä ainakin yksi linkki:
http://kejsarinna-sims.livejournal.com/25179.html

ViestiLähetetty: Su Maalis 18, 2018 5:39 pm 
Poissa
Miniaktiivi
Miniaktiivi

Minkä ikäinen pitää olla, että aikuiset voivat tehdä lapsia? Minulla on mies 17 päivää vanhuuteen ja nainen 13 päivää vanhuuteen eikä onnistu. Vai voiko johtua jostain muusta kuin iästä?

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 278 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 115 16 17 18 19 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+03:00