Radola - Radosims.comin foorumi

Kaikkea simsistä, ja paljon muutakin!
Tänään on Ke Touko 23, 2018 2:18 am

Kaikki ajat ovat UTC+03:00

Tervetuloa Radolaan!

Näin pääset alkuun: Muista lukea säännöt | Apua, tunnukseni ei toimi! | Ehdota uudistuksia | Löydät Radolan myös Facebookista | Mikä on Radola?

Mitä uutta?
∙ 24.2. Prosilver tyyli on jälleen käytössä. Muokkaamaton, mutta toimii mobiilina.
∙ 28.1. Radolan mobiiliversio käytettävissä Tapatalkilla (iOS/Android).
∙ 26.1. uudistuksia foorumin rakenteeseen.
∙ 23.1. uudet, talviset sesonkitittelit.

Kuva

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 263 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 113 14 15 16 17 18 Seuraava
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: Su Elo 06, 2017 11:49 pm 
Poissa
Isompi aktiivi
Isompi aktiivi

Ei joudu, ellet lataa tallennusta ennen kuin palautat teemaladattusi peliin. Poistettujen asujen tilalle peli arpoo tarvittaessa uudet.

ViestiLähetetty: Ma Elo 07, 2017 5:49 pm 
Poissa
Hyperaktiivi
Hyperaktiivi

Mulla on joka naapurustolle oma downloads-kansio ja kansion vaihtaminen ei tosiaan vaikuta niinihin muihin naapurustoihin, jos ei erehdy avaamaan väärää naapurustoa.

ViestiLähetetty: Ke Elo 09, 2017 12:37 am 
Poissa
Superaktiivi
Superaktiivi

Lainaa:
Tietääkö kukaan, että mikä logiikka siinä on taustalla, että toiset simit tykkää ja nauraa tuhmalle vitsille, mutta toiset ei? Ei vaikka olis molemmat palkin 100 ja parhaita ystäviä jne :D liittyiskö se jotenkin luonteeseen?
Mm. Kiltit simit eivät yleensä tykkää tuhmista vitseistä :) .
Lainaa:
Hyvä konsti on myös asettaa lehmäkasvi simin pihalle ja sitten vain odottaa... ;)

Pari townieta on vahingossa poistunut pelistäni tällä tavoin, kun eräs simini sai lehmäkasvin urapalkinnoksi :D En ollut tätä ennen edes tajunnut, että townietkin voivat päätyä lehmäkasvin kitaan.
Mullakin on tuollaista käynyt useasti. Mulla oli käynyt kahdesti aivan random töistä/koulusta mukana tullut tullut lehmäkasvin lounaaksi ja kerran jopa lastenhoitaja. Onneksi tämä lastenhoitaja ei ollut aivan yksin, koska muuten vauva olisi jäänyt yksin :D .

Olen pikku hiljaa löytänyt pientä intoa ladattaviin ja huomannut niiden tuoman innostuksen pelaamiseen, mutta mulla olisi siihen kysymys:

Onko millään sivulla sellaisia ladattavia esineitä, asuja tai muuta mitkä ovat ns. Kopioita The Sims 1:stä. Pidin kovasti niistä ykkösen luovista ja hienosista asioista mitä siellä oli. Yritin itse tehdä muutamia asuja sillä BodyShop:illa, mutta olisin todella iloinen, jos näitä löytyisi ladattavana :) .

ViestiLähetetty: Ke Elo 09, 2017 11:28 am 
Poissa
Superaktiivi
Superaktiivi

Lainaa:
Olen pikku hiljaa löytänyt pientä intoa ladattaviin ja huomannut niiden tuoman innostuksen pelaamiseen, mutta mulla olisi siihen kysymys:

Onko millään sivulla sellaisia ladattavia esineitä, asuja tai muuta mitkä ovat ns. Kopioita The Sims 1:stä. Pidin kovasti niistä ykkösen luovista ja hienosista asioista mitä siellä oli. Yritin itse tehdä muutamia asuja sillä BodyShop:illa, mutta olisin todella iloinen, jos näitä löytyisi ladattavana :) .
Useisiin simspeleihin on tehty omia versioita muiden pelien tavaroista, ja niitä kutsutaan aina nimellä conversion tai recreaton. Näillä hakusanoilla voi löytää jotain, esimerkiksi tämän sivun. http://122cdb.livejournal.com/ (En ole sitten kokeillut lataamista tuolta, niin omalla vastuulla. :) )

ViestiLähetetty: La Elo 12, 2017 10:30 pm 
Poissa
Superaktiivi
Superaktiivi

Kysymyksiä taas, mikä noissa läpikäy-ovissa on vikana? Siis sellainen liukuovi. Muistan aiemminkin kärsineeni tästä. Ei jostain syystä ilmesty minnekään, enkä voi oikein valita. Muut ovet toimineet. Voiko ladatut ovet aiheuttaa tällaista?

Okei, tämä selvisi, joku ladattu oli ongelmana..

Nyt kumminkin tuli ongelma, ettei lähetit (ruoka/pizza) suostu soittamaan ovikelloa. Vaihdoin ovea hiukan, voiko se vaikuttaa? Saan kyllä ne tuotteet, mutta kestää oman aikansa ja vähän ihmetyttää..

ViestiLähetetty: To Syys 14, 2017 12:07 pm 
Poissa
Superaktiivi
Superaktiivi

Lainaa:
Nyt kumminkin tuli ongelma, ettei lähetit (ruoka/pizza) suostu soittamaan ovikelloa. Vaihdoin ovea hiukan, voiko se vaikuttaa? Saan kyllä ne tuotteet, mutta kestää oman aikansa ja vähän ihmetyttää..
Joskus lähetit päättävät "hylätä" ovikellon soiton ja jää ulos. Tällöin täytyy itse laittaa sim "Vastaan ota lähetys"-toiminnolla. Tätä tapahtuu erityisesti silloin, jos etuovi on simin mielestä vaikeassa paikassa tai jokin toinen sim tai muu esti lähetin pääsyn ovelle tukkimalla kulkureitin ja tällöin lähetti ei pimpota ovikelloa :/ . Kannattaa muistaa, ettei kukaan pyydä lähetystä liian myöhään. Kaikki simit, taaperoa ja vauvaa lukuun ottamatta heräävät oven pimpotukseen. Tämä käy vain onneksi läheteillä ja muilla tämän kaltaisilla :) .

ViestiLähetetty: To Syys 14, 2017 9:02 pm 
Poissa
Superaktiivi
Superaktiivi

Lainaa:
Lainaa:
Joskus lähetit päättävät "hylätä" ovikellon soiton ja jää ulos. Tällöin täytyy itse laittaa sim "Vastaan ota lähetys"-toiminnolla. Tätä tapahtuu erityisesti silloin, jos etuovi on simin mielestä vaikeassa paikassa tai jokin toinen sim tai muu esti lähetin pääsyn ovelle tukkimalla kulkureitin ja tällöin lähetti ei pimpota ovikelloa :/ . Kannattaa muistaa, ettei kukaan pyydä lähetystä liian myöhään. Kaikki simit, taaperoa ja vauvaa lukuun ottamatta heräävät oven pimpotukseen. Tämä käy vain onneksi läheteillä ja muilla tämän kaltaisilla :) .
Olen yrittänyt klikkailla noita lähettejä, mutta ei tule mitään vaihtoehtoja.. Vai kuuluuko klikata jotain muuta paikkaa, eikä sitä lähettiä? Lopulta ne vaan jättää ne tavarat sinne ulos.

ViestiLähetetty: Pe Syys 15, 2017 3:13 pm 
Poissa
Superaktiivi
Superaktiivi

Lainaa:
Lainaa:
Lainaa:
Olen yrittänyt klikkailla noita lähettejä, mutta ei tule mitään vaihtoehtoja.. Vai kuuluuko klikata jotain muuta paikkaa, eikä sitä lähettiä? Lopulta ne vaan jättää ne tavarat sinne ulos.
Sepä kummaa. Siitä nimen omaan lähetistä täytyy painaa. Valitettavasti en osaa sanoa muuta :( .

Kysymyksenä olisi, että jos laitan oman simin ei pelattavaksi koodilla ja hyvästelen sen, niin tuleeko tuleeko siitä silloin Townie :/ ? Ja vaikuttaako se siihen, jos laitan sen koodin silloin kun simit ovat lomalomakohteessa, niin tuleeko tästä simistä silloin matkakohteeissa vieraileva turisti/paikallinen?

Ajattelin yhdistellä valmiita Townieita, niitä mitä generoituu joka naapurustoon, jotta tulisi mahdollisuus tulla lisää lapsi / teini Townieita. Harmillisesti peli generoi kuin nuori aikuisia, aikuisia ja vanhuksia :/ .
Vai tarvitaanko siihen jotain modia toimiakseen :/ ?

Mulla olisi toinenkin kysymys ladatuista: Onko missään sellaista modia, mikä antaisi simille ns. rajattoman oman tahdon? Olen mm. nähnyt videoita YouTubesta, että simit menisivät esim. oma toimisesti pellehtimään, mikä ei tietääkseni ole normaalisti mahdollista.

Kolmas kysymys: Mä olin rakentamassa kerrostaloa ja olin siinä vaiheessa, että viimeistelin huoneita, kunnes seinä rakennus alkoi temppuilua :/ . Se ei antanut siinä vaiheessa rakentaa kuin 8 ruutua seinää :oho: ! Onko Sims 2:ssa rajoitettu seiniä rakentaessa vai onko tuo jokin tosi iso bugi :o ? Seuraavaksi huomasin, ettei puoli seiniä voi laittaa kuin 8 ruutua yhtäjaksoisesti, joten niillä voi silti luoda esim. 8×8 kokoisen huoneen, mutta ei isompaa :oho: ! Se vaikuttaa isolta bugilta, sillä se antaa minun käyttää "Vinottaiset rakennelmat"-työkalua, millä voi tehdä niitä viistoon meneviä huoneita. Sen lisäksi "Pystyikkunat"-toiminto toimii myös. Ja kun olin lisännyt ne 8 ruutua seinää, niin puoliseiniä ei voi myöskään käyttää. Mitä minä voisin tälle tehdä :/ ?

Neljäs kysymys: Mä olen löytänyt useita hienoja ladattavia uusia värjäyksiä vanhoihin kalusteisiin, mutta ne ei näy, jos kyseisessä kalusteessa ei ole ennestään kuin vain yksi väri vaihtoehto, esim. Poreammeet, kuntolaitteet, peruspelin potta tai muu tälläinen. Miten saan ne näkyviin omassa pelissä :/ ?

ViestiLähetetty: To Marras 16, 2017 4:40 pm 
Poissa
Pikkuaktiivi
Pikkuaktiivi

Voiko joku neuvoo / kertoo mihin mun ladattu naapurusto hävis :O
Latasin modthesims:sta uuden naapuruston ja pääsin sinne jo kerran pelissäni. Tsekkasin et se on ihan fiksu ja tykästyinkin siihen, mutta nyt se ei enään näy mun naapurusto valikossa? Tietääkö joku mihin se katos ja mistä sen voi löytää?

ViestiLähetetty: To Marras 16, 2017 10:33 pm 
Poissa
Isompi aktiivi
Isompi aktiivi

Lainaa:
Kokeilit lähetin klikkaamista, entä itse tuotteen? Ja ongelma on siis vain yhdellä perheelläsi? Oletko kokeillut oven siirtämistä aikaisempaan asentoon? Kumminpäin ovi on (minne ne asettelunuolet osoittaa, en kyllä tiedä olisiko tällä vaikutusta)? Vai onko ongelma kenties jo ratkennut? :)
Lainaa:
Ajattelin yhdistellä valmiita Townieita, niitä mitä generoituu joka naapurustoon, jotta tulisi mahdollisuus tulla lisää lapsi / teini Townieita. Harmillisesti peli generoi kuin nuori aikuisia, aikuisia ja vanhuksia :/ .
Simlogicalin Teleporterilla voit ainakin muuttaa simejäsi townieiksi. Pitäisi toimia myös lapsiin ja teineihin.
Lainaa:
Onko missään sellaista modia, mikä antaisi simille ns. rajattoman oman tahdon?
ACR - Autonomous Casual Romance: Aikaistaa tiettyjen romanttisten toimintojen ilmestymistä ja simit joilla on ACR token repussaan voivat suorittaa näitä toimintoja itsenäisesti (myös vauvan yritystä). Modilla muutakin tarjottavaa.
Lainaa:
Onko Sims 2:ssa rajoitettu seiniä rakentaessa vai onko tuo jokin tosi iso bugi :o ? Seuraavaksi huomasin, ettei puoli seiniä voi laittaa kuin 8 ruutua yhtäjaksoisesti, joten niillä voi silti luoda esim. 8×8 kokoisen huoneen, mutta ei isompaa :oho: !
Seinien määrällä on yläraja (ilmeisesti 2100 seinäpalaa), mutta en saanut ihan selville kuinka paljon seinää olit rakentanut ennen kuin tämä ongelma ilmeni. Käyttämällä ladattuja seiniä voi ilmeisesti kiertää ongelman, esimerkiksi Modista löytyvä unleveled wall: http://modthesims.info/d/59793
Lainaa:
Miten saan ne [uudelleenvärjäykset] näkyviin omassa pelissä :/ ?
Ainoa asia mitä keksin on kysyä että onko sinulla CEP asennettuna?
Lainaa:
Voiko joku neuvoo / kertoo mihin mun ladattu naapurusto hävis :O
Latasin modthesims:sta uuden naapuruston ja pääsin sinne jo kerran pelissäni.
Voisit kai kokeilla ladata naapuruston uudestaan, nyt kun sinulla ei ole vielä mitään menetettävää siellä (= et luonut perhettä jonka haluat säästää)

Kadonneiden naapurustojen palauttamiseen löytyy englanniksi opas, mutta ennen kokeilua kopioi naapurustosi kansio (Tiedostot\EA Games\The Sims 2\Neighborhoods\N00X (X=lataamasi naapuruston numero)) työpöydälle.

ViestiLähetetty: Pe Marras 17, 2017 7:12 pm 
Poissa
Superaktiivi
Superaktiivi

Lainaa:
Lainaa:
Kokeilit lähetin klikkaamista, entä itse tuotteen? Ja ongelma on siis vain yhdellä perheelläsi? Oletko kokeillut oven siirtämistä aikaisempaan asentoon? Kumminpäin ovi on (minne ne asettelunuolet osoittaa, en kyllä tiedä olisiko tällä vaikutusta)? Vai onko ongelma kenties jo ratkennut? :)
Noh, eilen lopulta ratkesi, kun aloin kokeilla pitkästä aikaa. Kesti hetken tajuta, että lehdenjakaja jätti aina lehden ihan tontin nurkille. Ihmettelin vaan aiemmin, että miksei lehteä meinaa tulla ja peli valittelee, että niitä on liikaa. Alkoi selvitä sitä kautta, kun googlettelin tuota ongelmaa. Rakensin taloni perustuksille, mutta tein varastorakennuksen ilman perustuksia ja ilmeisesti peli ajattelee varaston oven olevan varsinainen ulko-ovi ja se on tietenkin sellainen, johon ei pääse kuin perhe. Ongelma ratkesi ainakin hetkeksi sillä, että pisti toisen oven etupihalle päin. Pitänee katsella löytyykö modia, jolla ulko-oven saisi määritettyä..

ViestiLähetetty: Ti Marras 21, 2017 5:59 pm 
Poissa
Superaktiivi
Superaktiivi

Lainaa:
Lainaa:
Simlogicalin Teleporterilla voit ainakin muuttaa simejäsi townieiksi. Pitäisi toimia myös lapsiin ja teineihin.
Lainaa:
Onko missään sellaista modia, mikä antaisi simille ns. rajattoman oman tahdon?
ACR - Autonomous Casual Romance: Aikaistaa tiettyjen romanttisten toimintojen ilmestymistä ja simit joilla on ACR token repussaan voivat suorittaa näitä toimintoja itsenäisesti (myös vauvan yritystä). Modilla muutakin tarjottavaa.
Lainaa:
Miten saan ne [uudelleenvärjäykset] näkyviin omassa pelissä :/ ?
Ainoa asia mitä keksin on kysyä että onko sinulla CEP asennettuna?
Kiitos linkestä :) . Olisi pieni kysymys ACR:n käytöstä, miten se toimii ja muuta huomioitavaa :/ . Haluan varmistaa, että ymmärrän miten sitä ylipäätään käytetään :) .

ViestiLähetetty: Ti Marras 21, 2017 6:54 pm 
Poissa
Isompi aktiivi
Isompi aktiivi

Tökkäät modin Downloads-kansioon. Talouden ladattuasi voit simiä klikkaamalla tuottaa peliin esineen (ACR ... spawn controller tmv) josta voit säätää sim-, talous- ja naapurustokohtaisia asetuksia, kuten simin omatoimisuuden tasoa ja raskaaksitulon mahdollisuutta. Pelaajanäkökulmasta ei ole kovin monimutkainen modi, kunhan sen asetuksiin ehtii hieman tutustua. ;)

ViestiLähetetty: Ke Marras 22, 2017 10:21 pm 
Poissa
Isompi aktiivi
Isompi aktiivi

Lainaa:
Kiitos linkestä :) . Olisi pieni kysymys ACR:n käytöstä, miten se toimii ja muuta huomioitavaa :/ . Haluan varmistaa, että ymmärrän miten sitä ylipäätään käytetään :) .
Jos englanti luonnistuu niin kannattaa ladata tuolta se "ACR - Documentation - English.zip"

Tässä ACR Readme:n alkua, en nyt kerkeä kääntämään enempää mutta voin palata asiaan myöhemmin jos koet sen tarpeelliseksi :)
1. Ekalla käynnistyskerralla talouteen mennessä mod "valmistelee" itsensä, tähän menee muutama sim-minuutti ja pelin on oltava pois pauselta.
2. Poistaminen: klikkaa simiä: adjust... casual romance... spawn adjuster > klikkaa adjusteria ja "uninstall from neighborhood", sammuta peli ja nyt voit poistaa Downloadsista modin tiedostot.
3. Adjuster pitää olla tontilla jos haluaa että teinit ja aikuiset suorittaa automaattisia romanttisia toimintoja

Yhteensopivuus: Ei sovi yhteen Lizzloven mustasukkaisuushackin kanssa

Romanttiset toiminnot ilmenee suhteen edetessä tavallista aikaisemmin: toimintojen onnistuminen riippuu simien elämäntavoitteista ja heidän välisestä suhteestaan, simien välisestä kemiasta (salamat) sekä simien suosimasta sukupuolesta.
Voit selvittää simisi tunteet toista simiä kohtaan klikkaamalla kohdesimiä: casual...will I woohoo? > saat yhden neljästä kommenttivaihtoehdosta ja pistemäärän (yli 50 = kyllä)

ViestiLähetetty: To Marras 23, 2017 8:01 pm 
Poissa
Superaktiivi
Superaktiivi

Lainaa:
Tökkäät modin Downloads-kansioon. Talouden ladattuasi voit simiä klikkaamalla tuottaa peliin esineen (ACR ... spawn controller tmv) josta voit säätää sim-, talous- ja naapurustokohtaisia asetuksia, kuten simin omatoimisuuden tasoa ja raskaaksitulon mahdollisuutta. Pelaajanäkökulmasta ei ole kovin monimutkainen modi, kunhan sen asetuksiin ehtii hieman tutustua. ;)
Lainaa:
Lainaa:
Jos englanti luonnistuu niin kannattaa ladata tuolta se "ACR - Documentation - English.zip"

Tässä ACR Readme:n alkua, en nyt kerkeä kääntämään enempää mutta voin palata asiaan myöhemmin jos koet sen tarpeelliseksi :)
1. Ekalla käynnistyskerralla talouteen mennessä mod "valmistelee" itsensä, tähän menee muutama sim-minuutti ja pelin on oltava pois pauselta.
2. Poistaminen: klikkaa simiä: adjust... casual romance... spawn adjuster > klikkaa adjusteria ja "uninstall from neighborhood", sammuta peli ja nyt voit poistaa Downloadsista modin tiedostot.
3. Adjuster pitää olla tontilla jos haluaa että teinit ja aikuiset suorittaa automaattisia romanttisia toimintoja

Yhteensopivuus: Ei sovi yhteen Lizzloven mustasukkaisuushackin kanssa

Romanttiset toiminnot ilmenee suhteen edetessä tavallista aikaisemmin: toimintojen onnistuminen riippuu simien elämäntavoitteista ja heidän välisestä suhteestaan, simien välisestä kemiasta (salamat) sekä simien suosimasta sukupuolesta.
Voit selvittää simisi tunteet toista simiä kohtaan klikkaamalla kohdesimiä: casual...will I woohoo? > saat yhden neljästä kommenttivaihtoehdosta ja pistemäärän (yli 50 = kyllä)
Kiitos vinkistä :) . Uskoisin selviäväni tästä eteenpäin =) .

Olisi vielä kysymys: Onko keinoa saada pois sitä, ettei peli loisi samoja townieita joka naapurustoon :/ . Ja olisi kiva, että olisi peli ystävällinen vaihtoehto "poistaa" valmis perheet, kuten Ottavaiset, Rabbet ja muut. Olisi todella mahtavaa luoda täysin "puhdas" naapurusto, eikä näkisi mm. Marjanne Tamaroita, Tatu Bromaneita, Maisa Bäckmaneita ja Matti Virtasia aina vain uudelleen ja uudelleen ;D ... Alan jo muistaa kaikkien nimet X) ...

Olisi toinen kysymys: miten voi tasoittaa täysin naapurusto? Tiedän, että pitää käyttää "Modifyingneighborhoodterrain on"-koodia ja "Å"-näppäimestä lasketaan maastoa, "`"-näppäimellä nostetaan maastoa ja "P"-näppäimellä tasoitellaan maastoa, mutta en tiedä täysin tasoitavaa näppäintä. En löytänyt netistä kuin vain neuvon "ääkkösittömille"-koneille (onpa kumma sana :D ), mutta se ei toimi mulla :/ .

Olisi kolmaskin kysymys: Mun lataamat askema-portaat ei näy pelissä. Miten mä saan ne näkymään pelissä?
Lainaa:
Tyhjän naapuruston luominen onnistuu, kun lataat peliisi ns. clean templatet. Prosessi ei kylläkään ole aivan yksinkertaisimmasta päästä.

Muistaakseni joskus ehkä vuosi sitten lupasinkin täällä Radolassa jollekin (toivottavasti en sinulle :D) tehdä suomenkielisen ohjeistuksen tyhjän naapuruston luomisesta. Sen tekeminen nyt on kuitenkin täsä jäänyt hieman muun elämän jalkoihin... hups...

Englanninkielisiä ohjeita kuitenkin löytyy hyvin, itse olen käyttänyt tätä ohjetta joka on mielestäni suht selkeä :) Onglema tosin on, että kaikkien clean tempaletejen latauslinkit ei välttämättä enää toimi, tämän huomasin viimeksi kun tyhjää naapurustoa loin omaan peliini.
Mä katsoin sitä sivua, mutta se oli vähän ylitse menevä se selitys. Voisiko joku tehdä hieman tarkemmat ohjeet, koska en ole kovin hyvä suomentamaan :roll: ?

Viimeksi muokannut Oddish_98, La Marras 25, 2017 5:57 pm. Yhteensä muokattu 3 kertaa.

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 263 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 113 14 15 16 17 18 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+03:00