Radola - Radosims.comin foorumi

Kaikkea simsistä, ja paljon muutakin!
Tänään on Ke Touko 23, 2018 2:34 am

Kaikki ajat ovat UTC+03:00

Tervetuloa Radolaan!

Näin pääset alkuun: Muista lukea säännöt | Apua, tunnukseni ei toimi! | Ehdota uudistuksia | Löydät Radolan myös Facebookista | Mikä on Radola?

Mitä uutta?
∙ 24.2. Prosilver tyyli on jälleen käytössä. Muokkaamaton, mutta toimii mobiilina.
∙ 28.1. Radolan mobiiliversio käytettävissä Tapatalkilla (iOS/Android).
∙ 26.1. uudistuksia foorumin rakenteeseen.
∙ 23.1. uudet, talviset sesonkitittelit.

Kuva

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 263 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 112 13 14 15 1618 Seuraava
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: La Huhti 15, 2017 4:46 am 
Poissa
Isompi aktiivi
Isompi aktiivi

Lainaa:
ISBI-haastetta pelatessa pelkään aina muksujen suhteen sitä että ne viedään perheeltä pois, kun välillä on niin pirun hankalaa saada ne tekemään läksynsä (yhden ohjattavan simin pitäisi olla aina kaikkia auttamassa)..
Selvä puute suostutteluvalikossa ;)
Lainaa:
Teineistä lisäisisin että, jos teinien arvosanat ovat liian alhaiset niin niitä ei voisi lähettää yliopistoon, jos tiedän oikein vai olenko ihan väärässä :/ ?
Voi lähettää paitsi jos modi (ainakin inteenimater + College Admissions -flavor pak; muista mahdollisuuksista en ole varma) sen estää.

ViestiLähetetty: Ma Touko 15, 2017 7:26 pm 
Poissa
Pikkuaktiivi
Pikkuaktiivi

Tietääkö kukaan, että mikä logiikka siinä on taustalla, että toiset simit tykkää ja nauraa tuhmalle vitsille, mutta toiset ei? Ei vaikka olis molemmat palkin 100 ja parhaita ystäviä jne :D liittyiskö se jotenkin luonteeseen?

ViestiLähetetty: Ma Touko 15, 2017 10:26 pm 
Poissa
Isompi aktiivi
Isompi aktiivi

Luonteeseen ja mielialaan; ainakin vakavat ja pahantuuliset simit ovat vaikeammin viihdytettäviä.

ViestiLähetetty: Pe Heinä 07, 2017 10:01 pm 
Poissa
Isompi aktiivi
Isompi aktiivi

Miten saa uusilla face default replacementeilla luotuja simejä syntymään naapurustoon? Edelleen naapurustossa tallustelee niitä samoja rumia townieita :/ Pitääkö ne aiemmat jotenkin poistaa ennenkuin peli luo uusia paremmanäköisiä simejä? Yritin ettiä radolasta ja googlesta ohjetta, mutta en löytänyt miten se onnistuu enkä huonolla enkun taidollakaan oikein onnistunut löytämään ratkaisua.

DeleteAllCharactersia en viitsisi käyttää, kun siinä vissiin voi naapurusto korruptoitua yms :/

ViestiLähetetty: Pe Heinä 07, 2017 10:16 pm 
Poissa
Hyperaktiivi
Hyperaktiivi

http://sims.wikia.com/wiki/Game_guide:C ... ighborhood

näyttää monimutkaiselta, ite en kakkosta pelaa, joten en jaksa miettiä käännöstyötäkään:P

ViestiLähetetty: Pe Heinä 07, 2017 11:50 pm 
Poissa
Hyperaktiivi
Hyperaktiivi

Mun peliin putkahtelee aika randomisti noita uusia townieita. Olen pelannut nykyisellä naapurustollani pian 2,5 vuotta ja aina silloin tällöin bongaan uuden townien. Yleensä näitä ilmestyy sen jälkeen, kun joku townie on "poistunut" eli esim. avioitunutmuuttanut jonkun simini kanssa yhteen ja muuttunut towniesta pelattavaksi simiksi. Olen tästä päätellyt että townieita on ehkä pelissä jonkinlainen kiintiömäärä ja peli luo uusia sitä mukaa kun vanhoja poistuu?

Townieita on mahdollista luoda myös itse. Yksinkertaisesti selitettynä se tapahtuu esim. niin, että luot CAS-tilassa simin ja asutat hänet tyhjälle tontille. Laitat tontille sim blenderinja klikkaat "make me townie". Sim muuttuu townieksi. Tadaa!

ViestiLähetetty: La Heinä 08, 2017 4:16 pm 
Poissa
Isompi aktiivi
Isompi aktiivi

Lainaa:
Mun peliin putkahtelee aika randomisti noita uusia townieita. Olen pelannut nykyisellä naapurustollani pian 2,5 vuotta ja aina silloin tällöin bongaan uuden townien. Yleensä näitä ilmestyy sen jälkeen, kun joku townie on "poistunut" eli esim. avioitunutmuuttanut jonkun simini kanssa yhteen ja muuttunut towniesta pelattavaksi simiksi. Olen tästä päätellyt että townieita on ehkä pelissä jonkinlainen kiintiömäärä ja peli luo uusia sitä mukaa kun vanhoja poistuu?
Niin se varmaa on, itse olen huomannut saman. Pitää nyt miettiä kumpaa konstia kokeilen. Yksi mahdollisuus myös tulee mieleen, että ottaa kaameimmat towniet "turhiin" talouksiin pelattaviksi simeiksi ja toivoisi, että alkaa tulla uusia townieta niiden tilalle ja sitten pistää johki talteen nämä turhat taloudet tai poistaa :D

Kiitos kuitenkin molemmille! :)

ViestiLähetetty: La Heinä 08, 2017 6:26 pm 
Poissa
Hyperaktiivi
Hyperaktiivi

Hyvä konsti on myös asettaa lehmäkasvi simin pihalle ja sitten vain odottaa... ;)

Pari townieta on vahingossa poistunut pelistäni tällä tavoin, kun eräs simini sai lehmäkasvin urapalkinnoksi :D En ollut tätä ennen edes tajunnut, että townietkin voivat päätyä lehmäkasvin kitaan.

ViestiLähetetty: Su Heinä 09, 2017 1:33 pm 
Poissa
Hyperaktiivi
Hyperaktiivi

Mä oon käyttänyt lehmäkasvia päästäkseni eroon lapsenvahdeista... :''D (Latasin joskus modin, jolla lastenvahdit on teinejä, mutta ensin piti hankkiutua niistä mummoista eroon tavalla tai toisella)

IAE YEBAI BARBARETHY IEY APRON-GNYPH BRINTATENOPHRI
HEA GARHRE BALMENTHRE MENEBARIAKHEGH IA KHEKH
BRIN-SKALMA ARYNSARBA MESEGHRIPH NIPTYMIKH
MAORKHARAM. O, LAANKHEKH OMPH BRIMBAINYIOTH
SENGEBAI GHOYGHE LAIKHAM ARMIOYTH.

ViestiLähetetty: Su Heinä 09, 2017 11:25 pm 
Poissa
Isompi aktiivi
Isompi aktiivi

Tuo clean neighbourhoods-operaatio tuntuu liian monimutkaiselta mulle, mä oon vaan aina julmasti tappanut kaikki valmistownietyypit, enimmäkseen boolproppikoodin Rodney's death creator-systeemillä :D :D

...Mutta on olemassa joitain townieita jotka ei vaan kuole vaikka mitä yritän. En nyt puhu sellaisista spesiaalitapauksista joita ei edes kannata yrittää köntätä ettei peli räjähdä (esim. se yhteisötonteilla rakastavaisia hakkaava muori, Kurjenkaulako se on suomeksi...), vaan ihan taviksia jotka aina vaan kerta toisensa jälkeen bugittaa tiensä ulos turmion tieltä.

Aloinkin tässä nyt tätä keskustelua lukiessa miettimään, että lehmukasvia en olekaan kokeillut usuttaa niiden kimppuun... Pitääpä testata, vaikka voi olla että siitäkin vaan napsahtavat pakoon taas.

ViestiLähetetty: Ma Heinä 10, 2017 2:33 pm 
Poissa
Isompi aktiivi
Isompi aktiivi

^Konsteja on monia. Lehmäkasvia voisin itsekkin koittaa vielä!

Mä lähdin loppujenlopuksi toteuttaan tuota townien ottamista pelattaviksi simeiksi ja sainkin ainakin 30 rumaa townieta pelattavaksi ja sen jälkeen pistin ne piiloon talovalikkoon. Nyt oonki huomannut yhden pelikerran jälkeen ainakin 5 uutta selvästi paremmannäköistä simiä jo syntyneen (kaikki oli miehiä), joten kyllä tämäkin taktiikka tuntuu toimivan, vaikka onkin hitaampi tapa :D

ViestiLähetetty: Ma Heinä 10, 2017 3:29 pm 
Poissa
Hyperaktiivi
Hyperaktiivi

Mulla tuntuu peli sylkevän uusia townieja myös silloin, kun yksikään ei poistu "townie-kategoriasta". Tunnistan ne hyvin siitä, että lähes kaikilla on silmät, jotka ei ole niitä perusvärejä (mulla on iso kasa townified silmänvärejä), ja/tai muokatut hiukset. + Mulla on myös korvaavat valmiskasvot joten uusilla townieilla on aina ne.

IAE YEBAI BARBARETHY IEY APRON-GNYPH BRINTATENOPHRI
HEA GARHRE BALMENTHRE MENEBARIAKHEGH IA KHEKH
BRIN-SKALMA ARYNSARBA MESEGHRIPH NIPTYMIKH
MAORKHARAM. O, LAANKHEKH OMPH BRIMBAINYIOTH
SENGEBAI GHOYGHE LAIKHAM ARMIOYTH.

ViestiLähetetty: Pe Elo 04, 2017 6:43 pm 
Poissa
Superaktiivi
Superaktiivi

Tyhmä kysymys, mutta voiko simin ääntä muuttaa jotenkin? Luin, että onnistuisi Simpellä, mutta en ole ikinä käyttänyt sitä simien muokkaamiseen. Mun pelaaminen perheiden kohdalla tyssää aina siihen, että teini kasvaa aikuiseksi ja sillä on "väärä" ääni. En tiedä olisko pitänyt laittaa teknisiin, mutta ehkä tämä kelpaa tänne.

ViestiLähetetty: Pe Elo 04, 2017 9:58 pm 
Poissa
Isompi aktiivi
Isompi aktiivi

Lainaa:
Tyhmä kysymys, mutta voiko simin ääntä muuttaa jotenkin? Luin, että onnistuisi Simpellä, mutta en ole ikinä käyttänyt sitä simien muokkaamiseen. Mun pelaaminen perheiden kohdalla tyssää aina siihen, että teini kasvaa aikuiseksi ja sillä on "väärä" ääni. En tiedä olisko pitänyt laittaa teknisiin, mutta ehkä tämä kelpaa tänne.
Ilmeisesti voi! Tosin vaihtoehtoja ei ole kovin runsaasti. Esimerkiksi tässä topicissa on lisää tietoa/spekulointia aiheesta.

Muokataksesi avaa simPe ja sieltä ensin naapurusto- ja sitten simvalikko (työkaluista); sitten valitse listasta haluamasi sim. Plugin-näkymässä välilehdellä "other" on kolmannessa sarakkeessa "voice type" kenttä, jossa voi muuttaa simin ääntä. Ja kuten tuolla yllä linkatussa ketjussa sanotaan, haluttu arvo kannattaa varmuuden vuoksi kopioida toiselta similtä, jolla on jo luonnostaan kivempi ääni. :)

ViestiLähetetty: Su Elo 06, 2017 10:31 pm 
Poissa
Miniaktiivi
Miniaktiivi

Kysymys liittyen ladattaviin.
Mulla on tällä hetkellä Simssissä käytössä 1700-luku -teema käytössä, eli Simssini ei sisällä 'normaaleja' ladattavia.
Nyt kuitenkin houkuttelisi tehdä taas tämän päivän simejä, ja lataa 'normaaleja' vaatteita yms. Olen lukenut aikaisemmin täältä, että monella on oma kansio esim. keskiaikateemaisille ladattaville ja oma 'normi'ladattaville. Meinasin, että voisin itsekin näin tehdä, mutta kysymys kuuluu, miten käy simeille joilla on käytössä näitä mekkoja yms? Jos siirrän 1700-luku -teemaisen ladattavien kansion takaisin Sims 2 tiedostoihin, palaako mekot yms simieni päälle vai joutuuko ne uudestaan pukemaan ? Kiitos jo etukäteen :)

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 263 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 112 13 14 15 1618 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+03:00