Radola - Radosims.comin foorumi

Kaikkea simsistä, ja paljon muutakin!
Tänään on Pe Elo 14, 2020 8:23 am

Kaikki ajat ovat UTC+03:00

Tervetuloa Radolaan!

Näin pääset alkuun: Muista lukea säännöt | Apua, tunnukseni ei toimi! | Ehdota uudistuksia | Löydät Radolan myös Facebookista | Mikä on Radola?

TIEDOTUS:
Ylläpito on foorumin hiljentyneen ilmapiirin vuoksi päättänyt ryhtyä museoimistoimiin, joten poksi sekä kommentointi on asetettu pois päältä. Kiitos ymmärryksestänne!

Kuva

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 284 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 4 519 Seuraava
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: Su Marras 08, 2015 4:17 pm 
Poissa
Miniaktiivi
Miniaktiivi

Hei öö. Sisältyykö store editioniin mitään lisäosia?

ViestiLähetetty: Ma Marras 09, 2015 8:42 pm 
Poissa
Isompi aktiivi
Isompi aktiivi

Lainaa:
Hei öö. Sisältyykö store editioniin mitään lisäosia?
Sims Wiki
" The Sims 2 Store Edition was a client for The Sims 2 that enabled users to use The Sims 2 Store content. "

" The Sims 2 Store Edition requires Pets to be installed. If other The Sims 2 games try to run, the user receives the error dialogue that he/she is running the wrong version of The Sims 2. The player is then prompted to start The Sims 2 Store Edition instead. "

" The Sims 2 Store Edition can no longer be downloaded from EA. However, players purchasing certain The Sims 2 expansions on Origin, such as Seasons or Pets, will see Store Edition appear in the download list, although it is still useless. "

" The Sims 2 Store Edition requires the user to have The Sims 2, any expansion from Pets onward and the EA Download Manager installed. "

" The Sims 2 Store shut down in March 2011 so that the Store Edition could not be used, although still packaged with Expansion Packs. "

Eli mitä nyt itse tekstistä käsitin, Store Edition on nykyisin täysin hyödytön. Saanen siis kysyä, miksi valitset tämän? Ymmärtääkseni Store Edition on tosiaan tarkoitettu vain ja ainoastaan The Sims 2 Storesta ostetulle sisällölle, ja koska Store on jo sulkeutunut (vuonna 2011), ei Store Editionilla tee mitään.
Mutta vastaten kysymykseesi: En usko, sillä Wikin tekstissä ei ainakaan asiasta mainittu sanallakaan, vaan pikemminkin sinulta vaaditaan Lemmikkejä uudempaa lisäosaa sen asentaaksesi, jonka lisäksi sitä ei käsittääkseni voi edes käyttää.

Oma kysymys!
Mitä pelissäni tapahtuu? Jossain vaiheessa peliä laittaessani simin päälle kursorin, tämä niin sanotusti resettaa itsensä. Eli melkein kuin käyttäisin resetsim -koodia (joka ei muuten toimi minulla). Aiemmin tämä ilmeni vain ACR:n asetuskirjakasan spawnatessani, mutta nyt sitä tapahtuu ilman tätä toimintoakin. Yritin jo etsiä vastausta englanniksi Googlesta, mutta joko hakusanani ovat täysin väärät tai epäselvät tai ongelmaa ei ole ilmennyt muilla.
Eli simiä ei pysty klikkaamaan laisinkaan, vaan jo kursorin päälle vieminen resetoi simin kokonaan. Tämä tekee pelaamisesta todella inhottavaa, kun ei tiedä, milloin tätä tapahtuu (ja yliopistolla oli oikein rasittavaa, kun esseitä ei oikein voi kirjoittaa simiä klikkaamatta).
Help?

e// Ratkaistu!
Olin asentanut InTeenimaterin väärin :'D löysin sen 50/50 metodilla ja yksi niistä .package -tiedostoista kuului Overrides-kansioon. Nyt siis toimii :)

ViestiLähetetty: Ke Marras 25, 2015 9:04 pm 
Poissa
Pikkuaktiivi
Pikkuaktiivi

hnngh latailin simejä ihan innoissani mutta ei ne tulleetkaan peliin.. eikös puratessa pitäs tulla semmonen asennettava simpack tiedosto? no sellasta ei tullut D: eikö kyseistä tiedostoa voi sitten enää ladata vai miten?

ViestiLähetetty: Pe Marras 27, 2015 12:28 pm 
Poissa
Karvalakki
Karvalakki

Lainaa:
hnngh latailin simejä ihan innoissani mutta ei ne tulleetkaan peliin.. eikös puratessa pitäs tulla semmonen asennettava simpack tiedosto? no sellasta ei tullut D: eikö kyseistä tiedostoa voi sitten enää ladata vai miten?
Mistä sää latasit ja minkälaisia packeja? Simeistä nimenomaan pitäis kai tulla se simpack-tiedosto, katoitko sää mihin sun konees ne tallensi? Nehän pitää klikata auki ja asentaa sitä kautta. Ja voihan olla, että niiden ladattavien tekijä on poistanu sen tiedoston, mutta jotain on jääny kummittelemaan.

Kokeile tietokoneen ohjauspaneelista ettiä niitä tiedostoja niiden nimillä, voihan olla, että sun kone on vaan hujauttanu ne jonnekin väärään paikkaan.

ViestiLähetetty: Pe Marras 27, 2015 11:24 pm 
Poissa
Hyperaktiivi
Hyperaktiivi

Lisäks suosittelen käyttämään Sims2PackCleanInstalleria, niin simien, kuin talojen asennuksessa, niin näkee mitä muita ladattavia simien/tonttien/talojen mukana tulee ja voi sit vähän kattoo, mitkä niistä laittaa peliin ja mitkä ei.

Ja joo, kuten ZenZku sanoi, niin kannattaa jo ladatessa katsoa, että mihin kansioon tulee.
Itse lataan ne erikseen johokin ihan erikseen ladattavia varten luomaani kansioon, johon lajittelen tai josta lajittelen ne sitten download kansioon.
Lajittelu muuten kannattaa, löytää temppuilevat ladatut huomattavasti nopeammin kuin jos kaikki on ihan samassa paikassa sekaisin.

Tosin jos ladattuja ei kovin suurta määrää ole, niin sitten niiden läpikäynti toki on helpompaa, vaikka kaikki olis lajittelematta. Mutta silti, suosittelen että vähintäänkin defaultit ja hieman erikoisemmat ladattavat, ynnä hackit sijoittelemaan, niin että ne löytää helposti, sillä jos niissä jotain häikkää ilmenee, niin on aika ärsyttävää sitten metsästää sitä muiden joukosta.
Tosin CleanInstaller on tässä suhteessa ihan älyttömän hyvä apu, kun sillä näkee helposti mitä kaikkea download kansiossa on.

Muuten simit tulee sit savedsims kansioon ja niiden mukana tulleet asut, ihot yms ladattavat downloads kansioon. Simit eivät välttämättä näy, jos ne ovat jääneet/joutuneet downloads kansioon muiden juttujen kanssa.

Ja sen Clean Installer löytyy ihan Mod the simsistä. Paikka on englanninkielinen ja vaatii valitettavasti rekkautumisen, että pääsee latailemaan, mutta suosittelen lämpimästi rekisteröitymään. Sen pitäs olla helppoa ja jos kielen kanssa tulee ongelmia, kannattaa ottaa jokin käännös ohjelma, kuten vaikkapa google kääntäjä, avuksi.
Eli tästä löytyy CleanInstalleri, ollos hyvä.

Jos mulla on simsjutut koneella hukassa, niin mä teen niin, että meen kohtaan tietokone ja sitten siellä on jossain kohtaa haku ja pistän haun ihan sillä nimellä, millä se ladattu oli.

Toinen mikä toimii kans(tosin en tiedä onks Explorerissa sitä mahdollisuutta) on se, että ainakin tällä firefoxilla klikkaa tuolta osoite ja haku juttujen oikealla puolella olevaa alaspäin osoittavaa nuolta ja avaa sen. Siellä näkyy kaikki mitä oot ladannu. Sitten klikkaa sitä ladattua hiiren oikealla näppäimellä ja valitse Avaa tallennuskansio, jolloin se menee siihen kansioon, minne oot sen ladatun tallentanut.

Näppärä toiminto, joskin kuten jo sanoin, en oo varma, onko explorerilla samaa toimintoa, kun en oo sitä aikoihin käyttäny selaimena.

Pahoittelut pitkästä viestistä, mut tuli useampi asia mieleen sitä mukaan kun tässä naputtelin. Mut toivottavasti tästä ja tuosta ZenZkun viestistä on sulle apua.

ViestiLähetetty: La Marras 28, 2015 8:34 pm 
Poissa
Hyperaktiivi
Hyperaktiivi

Semmonen tässä tuli mieleen että voiko noita pelin mukana shippautuneita valmisnaapurustoja, joilla ei ollenkaan pelaa(outolaakso jne.) poistella ihan turvallisesti pelistä/poistaa sieltä mikä se kansio nyt olikaan ne naapurusto kansiot, vai korruptoituuko peli jotenkin:(. Jostain oon kuitenkin lukenut esim siitä ,et simejä ei saisi ainakaan poistaa pelin perhevalikosta..

ava c mortgraphics

ViestiLähetetty: La Marras 28, 2015 9:08 pm 
Poissa
Hyperaktiivi
Hyperaktiivi

Mä oon ainakin ihan onnellisesti poistellut niitä pelistäni ihan siitä lähtien, kun olen pelannut (ja kaivanut takaisin koskemattomia versioita tiedostosyövereistä), eikä mitään kamalaa ole tapahtunut tässä reilun seitsemän vuoden aikana. Mut toisaalta mä leikin tulella pelatessani: oon tehnyt paljon kaikkea, missä on korruptiouhka, eikä mitään pahaa ole käynyt :D Eli mun vastaukset ei ole se turvallisin vaihtoehto XD
Toisaalta en ole koskaan kuullut, että naapurustojen poistaminen aiheuttaisi ongelmia (ainakaan jos kyseessä on kokonainen naapurusto eikä vaikka jokin sen osa, kaupunkialue tms.).

IAE YEBAI BARBARETHY IEY APRON-GNYPH BRINTATENOPHRI
HEA GARHRE BALMENTHRE MENEBARIAKHEGH IA KHEKH
BRIN-SKALMA ARYNSARBA MESEGHRIPH NIPTYMIKH
MAORKHARAM. O, LAANKHEKH OMPH BRIMBAINYIOTH
SENGEBAI GHOYGHE LAIKHAM ARMIOYTH.

ViestiLähetetty: La Marras 28, 2015 10:41 pm 
Poissa
Hyperaktiivi
Hyperaktiivi

Joo, itekin oon paljon sekoillut noiden korruptiouhkaavien juttujen kanssa, kuten just poistellu simejä perhevarastosta jne.. et et. Imo vaan niin turhaa oisi pitää pelissä naapurustot joilla ei koskaan pelaa::P

ava c mortgraphics

ViestiLähetetty: Su Joulu 06, 2015 3:58 pm 
Poissa
Miniaktiivi
Miniaktiivi

En saa mitenkään sims2pack muodossa tulevia ladattavia toimimaan, vaikka oon mielestäni asentanut ne ihan ohjeen mukaan (sekä sims2pack clean installeria että pelin mukana tullutta asennusohjelmaa kokeiltu). Tulee ilmoitus että ladattavat on asennettu onnistuneesti, mutta niitä ei silti näy missään kansiossa tai pelissä...

Oisko kellään ideoita? Mikä menee pieleen..?

edit. Dääm, jos niitä ei saa toimimaan :/ Yksi valmiina ladattu sim mulla tosin on pelissä, tullut varmaan kaverilta, kun ollaan vaihdeltu tiedostoja... Voisko olla että ne saa purettua vaan tietyillä käyttöjärjestelmillä tai jotain..? (Koska mulla windows ja ko. kaverilla mac.)

Viimeksi muokannut tiitou, Su Joulu 06, 2015 4:43 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

ViestiLähetetty: Su Joulu 06, 2015 4:05 pm 
Poissa
Hyperaktiivi
Hyperaktiivi

^ Mulla on aina ollut toi sama ongelma. Olenkin jo luovuttanut sims2packien suhteen. Katsoin kaikki ohjeet jne. ja noudatin niitä ja sain aina ilmoitukset, että on asennettu onnistuneesti, mutta peliin mikään ei silti päätynyt.

ViestiLähetetty: Su Joulu 06, 2015 5:00 pm 
Poissa
Hyperaktiivi
Hyperaktiivi

Kyllä mulla vaan toimii kaikki sims2packit. Olettekos ladatessanne tarkastaneet, että teillä on ko. simin/tontin vaatimat lisärit ja/tai kamasetit käytössä. Koska jos joku lisäri/kamasetti puuttuu, niin tontit, eikä simit välttämättä toimi/tule peliin.
Aina, siis ihan aina pitää katsoa, että mitä lisäreitä niissä vaaditaan. Osa tekijöistä muistaakin tämän hienosti mainita, toiset taas ei tai sitten vaan eivät muista.
Ainakin mod the simsissä näkyy hienosti, että mitä lisäreitä tontti/simi tarvitsee toimiakseen ja mä ainakin tykkään. Toki ymmärrän jos kiiressä ja kaikessa innostuksessaan unohtaa tarkistaa asian. Toinen juttu on sit ne sivut joissa niitä ei ole muistettu mainita millään lailla, silloin se ei ole lataajan vika, vaan sen joka tontin on tehnyt, eikä ole jostain syystä laittanut tarvittavia tietoja. Silloin muuten kannattaa(varsinkin jos kielitaitoa on riittävästi, riippuen toki mistä latailee) pistää noottia, että olis kiva saada vähän tarkempaa infoa tontin/simin vaatimista lisäreistä ja siitä mitä kaikkea on tungettu sinne mukaan ja mitä ei ja mistä löytää tarvittavat meshit yms ladattavat, jos eivät tule mukana.

Itselläni simit ja tontit on toimineet koska mulla on kaikki lisärit ja kamasetit. Toki joissain jotain on, että herjaa tai bugittaa, mutta ne on useimmiten sitten taas siitä johtuvia, että tekijä on a) ängennyt tontin niin täyteen roinaa, että se vaan ei yksinkertaisesti jaksa aueta tai ratkuttaa jotain muuta sitten tai b) sit tontilla on ollu joku hack tms joka sekoittaa peliä.
Toki mä mukana tulevat ladatut tarkistan, mut jokin saattaa lipsua välistä.

Mä vähän luulen, että jos pelaa mac-version TS2:sta niin sitten pc:lle tarkoitetun version roppeet ei välttämättä toimi mac:issa. Tai niin olettaisin, liittynee kaiketi ohjelmallisiin juttuihin ja koska windows microsoft nyt on mikä on, niin se ei oikein tunnu taipuvan yhteistyöhön muiden systeemeiden kanssa.

Korjatkoon joku, jos olen olettanut väärin. Mä kun en pelaa mac:illa niin en oikein tiedä miten noi hommelit sit menee, vaikka olis sama peli molemmille.

ViestiLähetetty: Su Joulu 06, 2015 5:26 pm 
Poissa
Pikkuaktiivi
Pikkuaktiivi

kun käytätte sims2pack clean installeria, näyttääkö tiedostopolku tältä?

Kuva

se nimittäin jättää sen sims 2 -kansion kokonaan välistä, jostain syystä. eli otatte ruksin pois tosta default installation -poksista, sitten siitä vetolaatikosta klikkaatte browse... ja *omanimi* -> tiedostot -> ea games -> the sims 2 -> teleport

// näin saa ainakin siis talot asennettua, simejä en itekkään saanu peliin :eh:
// aiiinniinnn peli piti sammuttaa välissä... :P eli simit voi lykätä savedsims-kansioon

ViestiLähetetty: Su Joulu 06, 2015 8:45 pm 
Poissa
Hyperaktiivi
Hyperaktiivi

Mulla on kaikki lisärit ja kamasetit, ja pelaan PC:llä enkä macilla. Mut joo, kuten sanoin, oon jo luovuttanut noiden suhteen vuosia sitten. Ku ei toimi niin ei väkisin :'D Ja ihan ku mulla ei olis liikaa ladattavia jo muutenkin.

ViestiLähetetty: Su Joulu 06, 2015 11:19 pm 
Poissa
Miniaktiivi
Miniaktiivi

Hei, kiitoksia vastauksista, vaikkei tää vielä selvinnytkään :)

Mullakin on kaikki lisäosat ja ainoastaan yksi kamaseteistä puuttuu, niin en usko että ainakaan siitä ois kiinni... Ja käyttis on siis windows 7. Mietin itseasias että tää on niin vanha peli, että voisko noilla sims2packeilla olla joku yhteensopivuusongelma tän mun huikean uuden käyttöjärjestelmäni kanssa?

Tältä näyttää tiedostopolku, jonka clean installer mulle laittaa C:\Users\Tiitu\Documents\EA Games\The Sims 2\Downloads\ Ihan pätevä? Vai pitäiskö ladatut tontit siis laittaa tuohon teleport-kansioon? Ja onko tuo "Generate Sims2Import file" -kohta oleellinen? Enkä löydä kyllä mitään savedsims-kansiota...

ViestiLähetetty: Ma Joulu 07, 2015 3:17 pm 
Poissa
Hyperaktiivi
Hyperaktiivi

Hmm.. voihan tolla seiskakin tosiaan tuoda ongelmia, mutta en ole varma. Itsellä TS2 on siis koneella missä on vista ja hyvin toiminu.
Tosin mulla on toinenkin kone, missä mulla on win 7 ja samaan koneeseen olen myös laittanut TS2 pohjaisen selviytymistarinat eli castawayn ja se on toiminut ihan hyvin. Tontteja en sinne ole laittanut, mutta simit löytyvät ihan hyvin, joskin pitää vähän pelissä, kun siis vapaamuotoisempaa peliä pelailee, kikkaila että saa mieleisensä simit luotua, kun tuossa ei ole sellaista simivalikkoa, mistä niitä sais katseltua, kuin mitä kakkosessa itsessään on, vaikka toi perustuu ihan tähän TS2 peliin.

Itselläni menee muuten kaikki downloads kansioon, ainoastaan noi simit ja tontit tekee poikkeuksen.
Ai muuten, mulla tuo Clean Installer tekee ihan erillisen downloads kansion, sekä teleport kansion jostain syystä EA Gamesin jälkeen, samaan kohtaan, mistä pääsee klikkailemaan The Sims 2 osioon, olettekos tän muuten huomanneet. Jos ette, niin kannattaa katsastaa ja siirtää niistä ne tiedostot sinne TS2 puolella oleviin kansioihin(downloads ja teleport) ja joka kerran poistaa nämä ylimääräiset kansiot, etteivät aiheuta ongelmia pelin suhteen.

Tää on hieman hankala selittää, mutta yritän jossain välissä ottaa printscreen kuvat kun seuraavan kerran asennan simejä ja tontteja.

Ja mulla menee toi osoite samoin kun sulla tiitou, että järjestelen siitä eteenpäin teleport tiedot teleport kansioon, simit savedsims (näkyy muuten installerilla nimikkeellä face preset)kansioon ja muut ladatut(eli hiukset, korut, objektit yms) omiin kansioihin, jotka olen sinne downloads kansioon luonu.
Suosittelen muuten järjestelemään ne vähäisetkin ladatut, niin on huomattavasti paljon helpompi kaivella pois harmia aiheuttava tiedosto, kuin jos kaikki on samassa läjässä.
Eli tekee vaikka yksinkertaisesti kansiot hiuksille, koruille, asuille, huonekaluille, rakennusmateriaaleille ja noihin asut, korut, hiukset osastoon osiot mesheille, niin on helppo sitten niistäkin löytää mahdolliset tuplat tahi muuten vain kenkkuilevat tiedostot ja siirtää pois.

Mun TS2 kansion sisältö näyttää tältä ja kyllä sieltä löytyy SavedSims kansio, heti projects kansion alta.
Tämä kaikki siis C:\Users\Yava\Tiedostot\EA Games\The Sims 2-litanian alta.

Kuva

Pahoittelut kuvan laadusta, näppäsin kuvan kännyllä. Pitänee joku kerta näpsäistä mieluummin printscreen kuva, vaikka sitten samalla, kun näytän mitä toi mun peli ynnä cleanInstaller välillä venkuloi.
Älkääkä välittäkö tosta Accessory.cachesta, se on sellanen, minkä kyllä yleensä poistelen ja tulee aina pelatessa uudelleen, että ei mikään niin elintärkeä, että tarvii ihmetellä että miks ei näy tuollainen omassa listassa.

Ja kuten sanoin, niin mulla tosiaan sims 2 on koneella, missä on vista, että voipi siksikin näyttä hivenen erilaiselta kuin jos olis win7/8 tai jokin muu käyttis.

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 284 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 4 519 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+03:00