Radola - Radosims.comin foorumi

Kaikkea simsistä, ja paljon muutakin!
Tänään on Ma Joulu 16, 2019 12:20 am

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Tervetuloa Radolaan!

Näin pääset alkuun: Muista lukea säännöt | Apua, tunnukseni ei toimi! | Ehdota uudistuksia | Löydät Radolan myös Facebookista | Mikä on Radola?

Mitä uutta?
∙ 24.2. Prosilver tyyli on jälleen käytössä. Muokkaamaton, mutta toimii mobiilina.
∙ 28.1. Radolan mobiiliversio käytettävissä Tapatalkilla (iOS/Android).
∙ 26.1. uudistuksia foorumin rakenteeseen.
∙ 23.1. uudet, talviset sesonkitittelit.

Kuva

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 53 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 3 4 Seuraava
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: To Loka 01, 2015 7:09 pm 
Poissa
Hyperaktiivi
Hyperaktiivi

Tuolla yleisessä pulinassa on ollut jotain jutustelua yliluonnollisista simeistä ja muista kummajaisista, mutta aattelin, että oma ketju niille olisi ihan kiva. Vanhassa Radolassakin muistaakseni oli.

Eli siis, tuiki tavallisten ihmisten näköisten simien lisäksi on olemassa vähän erikoisempiakin tapauksia: alienit, zombiet, servot, vihersimit, ihmissudet, vampyyrit, noidat ja isojalat. Jutellaan niistä! Yhtä lailla pelattavia (omilla toiminnoillaan), jos vain tietää, miten niitä saa. Tavallisesta simistä voi jopa tulla jokin niistä (parilla poikkeuksella)!

Pelaatteko itse yliluonnollisilla simeillä? Miksi, miksi ette? Mitkä ovat lemppareitanne? Onko niitä vaikea saada omaan peliinsä ilman huijauksia?

Itse pelaan pääsääntöisesti normisimeillä, mutta kyllä noihin kaikkiin on tullut tutustuttua. Omia suosikkejani ovat alienit (jotka tosin ovat kakkosessa käytännössä normisimejä) sekä noidat, koska nekään eivät paljon eroa tavallisista simeistä. Servot ovat myös todella sympaattisia, tosin ei ole tällä hetkellä yhtäkään sellaista pelissä. Suunnitelmissa kyllä olisi hankkia ainakin johonkin perheeseen sellainen, en vain jaksa tehdä niitä robotteja.
Vampyyrit on pääpiirteittäin kivoja, mutta ärsytttää, miten nopeasti niiden tarpeet tippuvat auringonvalossa. Olen hankkinut siihen hieman kompensaatiota hackilla, joka estää tarpeiden tippumisen, jos vampyyri on valoisaan aikaan sisällä. Ihan puhdasta "tarpeet ei tipu edes auringossa" -hackia en halua kuitenkaan. Vähän haastetta peliin tai jotain :D

Tällä hetkellä ainoat yliluonnoliseni taitavat olla lapsi-ikäinen alien ja vampyyripariskunta. Hui kuinka vähän... Pitäisi varmaan hankkia jokunen noitakin peliin pitkästä aikaa! Pelasin joskus oikein kokonaisella noitasuvulla ja se oli hauskaa.

IAE YEBAI BARBARETHY IEY APRON-GNYPH BRINTATENOPHRI
HEA GARHRE BALMENTHRE MENEBARIAKHEGH IA KHEKH
BRIN-SKALMA ARYNSARBA MESEGHRIPH NIPTYMIKH
MAORKHARAM. O, LAANKHEKH OMPH BRIMBAINYIOTH
SENGEBAI GHOYGHE LAIKHAM ARMIOYTH.

ViestiLähetetty: To Loka 01, 2015 9:53 pm 
Poissa
Hyperaktiivi
Hyperaktiivi

Ite en oo ihan kauheesti tykännyt yliluonnollisilla simeillä pelailla. Muutama vampyyri ja noita on tullut kokeiltua. Kallistun samaan, että noita on okei kun muistuttaa enemmän perus-simiä. Alienit on kanssa ok, mutta eipä jotenkin oo napannu. Kun LC:tä kirjottelin joskus aikoinaan yksi simi tietty kaapattiin ja sain iltatähtenä alienvauvan. Sillä tuli pelattua, mutta enemmän ärsytti täysin suunnittelematon simivauva... :D

ava by chihuli

ViestiLähetetty: To Loka 01, 2015 10:16 pm 
Poissa
Karvalakki
Karvalakki

Mää pelaan yliluonnollisilla todella paljon! Pelistä löytyy suvullinen vampyyreja ja vihersimejä, alienraskauksia on ollu tosi monia, ihmissusijuttu on myös hivenen periytyvää sorttia ja noitiakin on jonkun verran. Ja zombeja tietenkin. Sen pelin valmiin ostosalueen, Siniperäkö se on nimeltään, valmisperhe Rankenberg sai tuntea mun jumalaisen käteni kosketuksen, kun lapsi kävi yliopiston, isä kuoli ja äiti muuttu zombiks. Nyt se Margaret laahustaa pitkin naapurustoa kiharahiuksineen ja sinisine villapaitoineen, jokseenkin koominen näky.

Mää tykkään tehä niin, että jokaisessa simissä olis jotain, mitä ei voi ennalta arvata. Kuten esimerkiksi pelini eräs ihmissusinainen, vihreä parsimonious-iho geeniperimältään, kuuluu avaruusmeininkiseen Ziberwauxin sukuun, pitää suurta valkoista röyhelömekkoa ja tiaraa, tällä hetkellä jopa raskausmaha, ja käy päivittäin pöllimässä jonkun naapurin lehden tai kaatamassa roskapöntön. Siitä on tullu ilkeä ihmissusisuuden myötä, mutta on hauskaa, kun on tollanen sim trollaamassa.

Sitte mää suoritin pientä siivousprojektia kulahtaneitten perheitten osalta ja hautausmaalle päätyivät tämän samaisen simin sukulaiset, joista yks oli väsänny servon. Siellä se oottelee perhevarastossa seuraavaa uutta kotiaan, mun pitää keksiä hyvä suunnitelma, jotta jaksan pelata sillä. Eiköhän sekin vielä paikkansa löydä. Mulla on myös sasquatch, mutta sillä pelaan tosi vähän, koska sen elämä on tosi tylsää ilman mitään ihmissuhdejuttuja. Kyllä mää katoin sitä hackia, jolla sen kanssa sais lemmiskeltyä, mutta nääh, olkoon semmonen mikä on valmiissa pelissä.

Tämä kyseinen karvaturri muuten asuu erään vihersimin kanssa, jonka ajattelin olevan suvussaan se musta lammas, joka ei hanki lapsia. Vihervauvat on ihania, kun ne ei huuda koskaan, ne on aina ilosia, niitten tarpeet on helppo täyttää ja ne kasvaa nopeesti aikuisiks! Siinä ehkä syy, miks mun pelissä on niin paljon vihersimejä. En tykkää oikeessakaan elämässä kersoista, ja yleensä mun pelaamisinnostus lopahtaa siinä vaiheessa, kun perheessä on enemmän kuin yks muksu samaan aikaan. En vaan jaksa sitä huutoa ja turhaa höösäämistä, koko ajan pitää olla kieltämässä vanhempia menemästä vauvan sängyn luokse tai syöttämään niitä ipanoita. Argh. Mutta vihervauvat, my love. Ne on vielä helppo tehäki kaiken lisäks!

Tulipas taas pitkä teksti. Mutta siis, mun pelaamista nämä erikoissimit rikastuttavat huomattavasti, sillä mulla pitää olla koko ajan jotain mielenkiintosta menossa, jotta jaksan pelata. Millon kenelleki syntyy jonkun kanssa vahinkolapsi, teen hassuja yhistelmiä, kun on mustaa ja violettia ihoa tavallisihoisen kanssa. Ja yleensä kun käy joku vahinko, lopputulos on entistä parempi!

ViestiLähetetty: To Loka 01, 2015 10:33 pm 
Poissa
Hyperaktiivi
Hyperaktiivi

Mulla on itselläni se hack, jolla sasquatchiltakin luonnistuu kaikki romanttinen :D Tai no, ne eivät voi rakastua. Enkä oo kokeillut, saako ne parisuhteeseen (sillä yhellä hakkeroidulla hääkaarella vois onnistua), mutta muhinointi ja pelehdintä ja muu onnistuu kyllä :D Itse asiassa sen mun noitasuvun yhdellä simillä oli lapsi sasquatchin kanssa (ja myöhemmin se meni naimisiin servon kanssa). Muksu ei perinyt sasquatchilta mitään geenejä, oli kuin äitinsä kopio. Eipä niillä kyllä edes taida olla mitään perittäviä geenejä et ei sen puoleen.
Se sasquatch oli kyllä kätevä, kun tää noita perusti servopuolisonsa kanssa leipomon. Se oli tehokas kaikissa hommissa :D Kun niillähän on kaikki taitomerkit heti kultatasosina ja mitä kaikkea.

Pitäs kyllä hankkia peliini niitä vihersimejä kans, ku muistin äsken, että mähän oon ladannut korvaavan ihanteellisen vihersimin, jonka jälkikasvua en oo vielä päässyt näkemään. Ootan innolla lopputulosta.

ViestiLähetetty: La Loka 24, 2015 8:39 pm 
Poissa
Miniaktiivi
Miniaktiivi

Oi, minäkin rakastan pelata yliluonnollisilla olennoilla. Toisaalta minun pelistäni niitä löytää aika vähän. Tällä hetkellä on vain kaksi velhoa, toinen heistä myös vampyyri. (Hän on muuten kylän vanhin "elävä" asukas. Hänen ja nuorimman sukupolven välillä taitaa olla sukupolvia noin kymmenkunta.) Toinen velho on hänen jälkeläisensä. Löytyy yksi ihmissusilauma, jossa ihmissusia kuusi, sekä yksi zombi.

Tykkään pitää yliluonnolliset simini erikoisuuksina, koska jos kaikki olisivat erikoisia, niin sittenhän kukaan ei olisi. Eli suurin osa simeistäni ovat vain ihmisiä.

Muilla olennoilla en sitten pelaakaan. Vihersimeistä en tykkää yhtään, ne ovat jotain niin ärsyttäviä. Alienit ja servot ovat ihan okei, mutta eivät sovi pelini teemaan, joka on siis keskiaika.

ViestiLähetetty: Ma Loka 26, 2015 12:50 pm 
Poissa
Lumihiutale
Lumihiutale

Minusta kaikki yliluonnolliset simit ovat hienoja ja mulla onkin niitä omassa pelissä niitä useita, jopa yhdistettyjä, kuten Vihersim noita, ihmissusi noita, Alien noita... No, pääasiassa noitia :D . Suurin yhdistelmä mulla taitaa olla Servo, joka on samaan aikaa noita ja ihmissusi. Se mistä olen todella ylpeä itsestäni on se, etten käyttänyt yhteenkään yliluonnolliseksi muuttumiseen tai sellaisen saamiseen yhtään koodia :) . Kumminkin omasta mielestäni yliluonnollisista ykkönen on ehkä tämä noita. Noita kun pystyy loitsimaan esim. Onnelus-loitsun, joka on todella hyödyllinen.

ViestiLähetetty: Ma Loka 26, 2015 2:25 pm 
Poissa
Hyperaktiivi
Hyperaktiivi

Mulla ei ole koskaan ollut hybridisimiä! Ei edes alienia, joka olisi ollut noita tms. Mutta nyt tekee mieli kokeille hankkia jokin yhdistelmä. Mulla ei kyllä ole noita yliluonnollisia simejä juuri yhtään tällä hetkellä pelissä (yksi vampyyripariskunta sekä yksi alien), mutta täytynee muuttaa tilanne! Ja nykyinen suku, jolla pelaan, on niin laaja, että tästähän saa oikein hyvin kohtalot jokuselle simeistä valittua :D

ViestiLähetetty: Ma Loka 26, 2015 3:08 pm 
Poissa
Superaktiivi
Superaktiivi

Mä oon aatellu alottaa jossain vaiheessa Kuningatarmehiläinen-haasteen (samalle naiselle kuuden eri miehen kanssa kuusi lasta), jossa olis semmonen pieni twisti, et jokaises sisarusparves tulis olemaan yksi ihmissusi, yksi vampyyri, yksi vihersimi, yksi zombi ja yksi, josta tulee alienvauvan isä. Yksi raukka joutuu jäämään tavikseks (koska en omista Kaupunkikämppää tai Kauppa auki -lisäriä) ja on siten syrjitty. "When all your nightmares come true...

Saa nähä sit miten toi toimii tositilantees, ku en oo yhtäkää vihersimii onnistunu viel saamaa, ja ihmissudenki vaan kerran. Alienraskauksii ei oo ollu omil simeil, yks Kaunialan valmissimimies kaapattiin ku siel pelasin, mut se oli jo sillon vanhus.

ViestiLähetetty: Ma Loka 26, 2015 8:42 pm 
Poissa
Iso Paha Admin
Iso Paha Admin

Minoon hirmuisen laiska tekemään erikoissimejä. Okei, vampyyrit on käteviä hankkia ystäviksi, kun silloin simeillä on joku, jolle soitella myös yöaikaan... heh.

ViestiLähetetty: Ke Loka 28, 2015 4:13 pm 
Poissa
Lumihiutale
Lumihiutale

En oikein kumminkaan pidä ihmissudesta tai vampyyristä. Ihmissuden persoona muuttuu ja vampyyrit eivät ikäänny. Itseni mielestä on parempi muuttaa jo valmiina oleva sim ihmissudeksi, jonka luonne sopii on jo sellainen eli sottainen, menevä, toimelias, leikkisä ja marisia. En pidä vampyyristä, kun se ei ikäänny, koska minusta on parempi, että vanhemmat ovat aina vanhempia kuin heidät lapsensa. Toki minulla on vampyyrejä ja ihmissusia, mutta ei mielellään monta ja kun vampyyri saa lapsosia, niin kun lapsesta kasvaa teini tai nuori aikuinen, niin sitten ei ehkä enää... :/

Vihersimit ovat omalta osalta kivoja, mutta kun ne saa lapsia sillä pölytyksellä. Ja taaperot kasvaa liian nopeasti itseni mielestä, joten päätin tehdä sen pölytykset vasta, kun ne ovat vanhuksia ja se onkin vähän outoa, kun vanhuksethan ei voi normaalisti saada lapsia (miehet kylläkin voi aina nuori aikuisuudesta vanhuuteen saakka), mutta kun huomasin sen saman toimen myös vanhuksella, niin siitä alkoi tehdä vähän suvun lisäystä muulla tavalla.

Viimeksi muokannut Oddish_98, To Loka 29, 2015 8:40 am. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

ViestiLähetetty: Ke Loka 28, 2015 4:24 pm 
Poissa
Hyperaktiivi
Hyperaktiivi

Minusta on sääli, etteivät yliluonnollisuudet ole kakkosessa periytyviä ominaisuuksia. Olisi niin kiva, jos vampyyrien lapset olisivat jo syntyessään vampyyreita jne. (se on kiva juttu kolmosessa.) Vihersimit ja pölyttelyt on oma juttunsa. Mutta eikös nekin muuten voi saada ihan normilapsia?

Pitäis varmaan tehdä halloweenin kunniaksi jotain ihmissusia peliini tms. Mulla se yks vampyyripariskunta kyllä on. Ehkä vois pelata niillä, vaikken niistä kahdesta sen kummemmin välitä. Ovat puolet päivistään lukittuna taloonsa, eivätkä ikäännykään. Mut ehkä niille vois keksiä jotain jännää, niin voisin ehkä innostua pelaamaan niillä.

ViestiLähetetty: To Loka 29, 2015 8:05 am 
Poissa
Lumihiutale
Lumihiutale

Mulla kylläkin on käynyt vampyyreillä hyvinkin harvinainen tapahtuma liittyen ikääntymiseen. Niin mun kaksi vampyyriä ikääntyi ja ne siis kasvoi aikuisesta vanhukseksi ja se aika outoa, mutta selvisi kylläkin miten se on mahdollista. Jos simillä on enään päivä, että se kasvaisi ja sitten muuttaa vampyyriksi, niin silloin vampyyrikin voi yhä kasvaa sillä kun päiviä on niin vähän. :)

Ja kyllä, vihersimit voivat saada normi lapsia aivan samalla tavalla kuin tavallisetkin simit.

Mä myös päätin tehdä sellaisen säännön itselleni, että harrastusinto päättää millaiseksi sim muuttuu tai millaisen yliluonnollisen se hankkii, kuten: värkkäilystä innostunut sim tekee servon, luonnosta innostunut muuttuu vihersimiksi ja tieteestä innostunut hankkii alien vauvan, mutta kun naispuoliset eivät voi saada sellaista, niin ne ovat vain monesti kaapattu ja silleen ;) .

ViestiLähetetty: To Loka 29, 2015 5:23 pm 
Poissa
Hyperaktiivi
Hyperaktiivi

No niin, nyt kun täällä puhuttiin vampyyreistä, niin muutin Yrjänä Goottilan(entinen Uteloinen) vampyyriksi. Tosin en jaksanut alkaa säätää simivampyyreiden parissa, vaikka tuo muutamaan ehti tutustua. Mä kun latasin Parsimoniousista tän setin, niin pitihän sitä kokeilla. Ihmissusia en oo vielä jaksanu testailla.

Ai joo ja vaihdoin vähän vampyyri default ihoa(joskaan en ole niihin silmiin tyytyväinen), kun en oikein pitänyt siitä edellisestä ihosta. Oli jotenkin liian tumma ja enemmän sellainen mustelmansinervä, kuin kalman sinervä/kalpea.

Kun vielä keksis, että miten sais mieleiset silmät näkymään oikein.

Alien vauvoja mä intouduin tekemään kahdelle uteloisen veljekselle, paitsi Yrjänälle en oo vielä ehtiny. Pitää saada lisää rahaa, että saan hommattua niille kaukoputken ja rappuset, että pääsevät sinne torniin.

Yrjänän veljellä Einarillahan on jo valmiiksi yksi alienlapsukainen kun alkaa pelata Uteloisilla. No mulla kuitenkin on korvaavat alien ihot, että hedelmöitysteknikot, kun niistä pelin teknikoista en oikein tykännyt. Mutta olen silti utelias näkemään, että millaisiksi Einarin ja hänen toisen veljensä alien lapsukaiset kasvavat.

Ai muuten Yrjänällä ja Johanna Goottilalla on(siis vain mun pelissä :D) tytär, joka muuten on nätti, mutta se peri isänsä hervottoman ison nenän.
Saa nähdä, että miltähän tuo tyttönen(jolla jostain syystä muuten ei toimi perusdefault ihot) tulee isompana näyttämään. Taaperona tuo näyttää ihan söpöltä, vaikka nenä jo erottuukin kasvoista varsin tehokkaasti. Ainakin tietää, kenen tytär Eleonora on.

Hmm.. Vois tosiaan yrittää saada joko Yrjänän perheeseen tai muille Uteloisille kasvisimejä, noitia tai ihmissusia ja ehkä jopa zombeja :D

Ai joo, Yrjänän ja Johannan pihamaalla on hautakivi, kun päätin yhden omatekemäni simin muuttaa noiden tontille ja sitten tapattaa. Ei ole vielä toistaiseksi kauheasti kummitellut, mutta ehkäpä tuo vielä tuolta nousee häröilemään. :)

Oddish_98, naissimeillekin voi saada alienvauvoja, joskaan ei ilman hackia. Eli sun tarttee mod the simsistä (muistaakseni) hakea sellainen hack, joka sallii naissimien raskautumisen alienmatkalla. MTS tosin vaatii rekkauksen, mutta suosittelen erittäin lämpimästi sitä.

ViestiLähetetty: To Loka 29, 2015 6:05 pm 
Poissa
Miniaktiivi
Miniaktiivi

Lainaa:
Ai joo ja vaihdoin vähän vampyyri default ihoa(joskaan en ole niihin silmiin tyytyväinen), kun en oikein pitänyt siitä edellisestä ihosta. Oli jotenkin liian tumma ja enemmän sellainen mustelmansinervä, kuin kalman sinervä/kalpea.

Kun vielä keksis, että miten sais mieleiset silmät näkymään oikein.
Suosittelen tätä! Se ei korvaa simin alkuperäistä ihoa tai silmiä, tekee ihosta vain hieman sinertävän kalpean ja silmistä tulee punertavat.

ViestiLähetetty: To Loka 29, 2015 6:18 pm 
Poissa
Hyperaktiivi
Hyperaktiivi

Modista voi kai nykyään latailla ilman, että olis rekannut... Tai ainakin joskus muistan jonkun väittäneen tollaista (itse olen siellä aina online, niin en ole testannut).

Noi parsimoniusin potionit on kätsyjä :D Itse latasin ne joitain vuosia sitten, kun olin ihan kickseissä kaikista yliluonnollisista (eli varmaan joskus 2009). Nykyään käytän harvemmin, koska haluan hankkia yliluonnollisia ihan luonnollisesti (eli ilman huijauksia), jos hankin. Mutta ainakin pullot on nättejä <3

Mun täytynee kans kokeilla tota korvaavaa vampyyreille. Jotain ton kaltaista olenkin kaivannut. En oo vieläkään löytänyt vampyyreille korvaavia, joista tykkäisin. Yhden kivan ihon oon löytänyt, mutta sen kanssa en oo saanut mitään kivoja silmiä toimimaan :< Ja totta kai haluan vampyyreilleni punertavat silmät! Toivottavasti toi zarijahin linkkaama korvaava olis vastaus mun ongelmiin.

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 53 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 3 4 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00