Radola - Radosims.comin foorumi

Kaikkea simsistä, ja paljon muutakin!
Tänään on Ma Syys 16, 2019 5:54 pm

Kaikki ajat ovat UTC+03:00

Tervetuloa Radolaan!

Näin pääset alkuun: Muista lukea säännöt | Apua, tunnukseni ei toimi! | Ehdota uudistuksia | Löydät Radolan myös Facebookista | Mikä on Radola?

Mitä uutta?
∙ 24.2. Prosilver tyyli on jälleen käytössä. Muokkaamaton, mutta toimii mobiilina.
∙ 28.1. Radolan mobiiliversio käytettävissä Tapatalkilla (iOS/Android).
∙ 26.1. uudistuksia foorumin rakenteeseen.
∙ 23.1. uudet, talviset sesonkitittelit.

Kuva

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 12 viestiä ] 
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: Yleinen tavoitekeskustelu
ViestiLähetetty: Ma Tammi 09, 2017 1:00 am 
Poissa
Isompi aktiivi
Isompi aktiivi

Vastaava aihe löytyi myös vanhasta Radolasta, mutta ei näemmä ole vielä päätynyt tänne. Ajattelin kuitenkin, että aivan kaiken ei tarvitse hukkua yleisiin löpinöihin, joten tässä sitä nyt ollaan. ;)

Millä tavoin valitset simeillesi tavoitteita? Suositko tai vältteletkö jotakin erityisesti? Entä elämäntavoitteet - jätätkö ne huomiotta vai ansaitsevatko lähes kaikki simisi platinahaudan jo ennen harmaantumistaan?

Minulla oli nuorempana ihan hirveästi perhesimejä (joskin aika onnettomia sellaisia, sillä kesti jonkin aikaa ennen kuin tajusin edes katsoa simien toiveita - tai tarpeita...) Viime aikoina olen kuitenkin alkanut kyllästyä perhetavoitteeseen pahemman kerran, sillä pelaan naapurustoni joka taloudella ja, koska pidän simini vastenmielisen onnellisina, pikku pupusten tavoin lisääntyvät perhesimit helposti hidastavat pelin etenemistä aika merkittävästi. Nytkin olen jonkinlaisen virhearvion seurauksena toteuttanut erään perheen kymmenen lapsen unelmaa, ja kauhulla odotan sukupolven itsenäistymistä.

Uraan keskittymistäkin esiintyy onneksi jonkin verran, mutta ihan varsinaiset mammonasimit ovat suorastaan harvinaisuuksia; yleensä pyrin valitsemaan simille tavoitteen, joka jollain tavalla sopii simin lapsuudenaikaisiin toiveisiin, ja usein perheen elintaso on silloin jo melko korkea. Pitäisi ehkä kehittää jonkinlainen systeemi, joka huomioisi myös luonnetta paremmin... saati sitten pelaajan toiveita.

Mites muilla? ^^

ViestiLähetetty: Ke Tammi 11, 2017 9:55 pm 
Poissa
Isompi aktiivi
Isompi aktiivi

Suosin perhetavoitetta ihan selkeästi. Perhearjen pelaaminen on ihan kivaa, ja tykkään teettää paljon muksuja koska on aina vaan niin mielenkiintoista nähdä että minkälaisia jälkeläisiä tietynlaiset simit saavat keskenään. :D
Mutta tottahan se tosiaan on että isot lapsiperheet hidastavat peliä jos meinaa pelata joka taloudella tasaisesti, itsekin teen nyt niin.

Vähiten tulee pelattua romanssitavoitteisilla simeillä.. Pitäisi kai vaihtelun vuoksi luoda pari romanssinnälkäistä otustakin kuvioihin etten taas pian kyllästy koko peliin kun teen siinä vain samoja juttuja koko ajan.

Elämäntavoitteet.. Möh. Joskus toteutan niitä, useimmiten en. :D Lähinnä työuriin liittyviä elämäntavoitteita on tullut toteutettua ja varmaan just joitain perhetavoitteeseen liittyviä juttuja enemmän tai vähemmän vahingossa..
Tässäkin toki on ideaa siihen, miten saa tehtyä pelistä mielenkiintoisemman taas: ottaa projektiksi joku mahdottomalta tuntuva elämäntavoite.

ViestiLähetetty: Ke Tammi 11, 2017 10:26 pm 
Poissa
Hyperaktiivi
Hyperaktiivi

Legacynaapurustossani pyrin aluksi valikoimaan simien elämäntavoitteet luonteenpiirteiden perusteella. Mulla oli lista, mitkä luonteenpiirteet sopivat mihinkin tavoitteseen, ja sen pohjalta tein valinnat. Jossain vaiheessa kyllästyin tähän, samat luonteenpiirteet tuntuivat usein periytyvän sukupolvelta toiselle ja sen myötä myös elämäntavoitteet olivat aika yksipuolisia. Nykyisin valitsen simien elämäntavoitteen, mieltymykset ja inhokit Sim Randomizerin avulla.

Elämäntavoitteista inhokkini on romatiikka ja nautinto. Tai lähinnä ne elämäntoiveet joita näillä simeillä on: 50 ensitreffit, 20 pelehtimiskumppania ym. Niiden toteuttamisessa on kamala homma!

Perhe-, tieto-, mammona-, ja suosiosimejä on pelissäni selkeästi eniten. Juustoleipätavoitteista simiä pelissäni ei ollut kuin joskus vahingossa (äksidentti mielenmuokkauspallon kanssa :D)

ViestiLähetetty: To Tammi 12, 2017 4:29 pm 
Poissa
Hyperaktiivi
Hyperaktiivi

Itse arvon lähes kaikkien simien tavoitteen nopan avulla. Heitän noppaa ja sitten lähden kello kahdentoista kohdalta aloitan katsomaan, minkä tavoitteen kukin saa. Joidenkin simien kohdalla olen tosin jo suunnitellut heidän tulevaisuutensa niin, että valisen tavoitteen mielivaltaisesti.

Elämäntavoitteissa minulla on modi, jonka avulla sim voi saada tavoitteestaan riippumatta minkä tahansa elämäntavoitteen, joten sekin vähentää minulla tavoitteiden "suosimista". Pystyn pelaamaan ihan hyvin kaikilla tavotteilla, ne eivät vaikuta pelaamiseeni "liikaa". Sen sijaan on joitain elämäntavoitteita (esim. 50 ensitreffit + huippuluokan yritykset), joista en pidä ja jätän ne suosiolla suorittamatta (tai edes yrittämättä). Yleensäkin noiden elämäntavoitteiden kohdalla teen niin, että jos koen niiden olevan pelatessa mahdollisia saavuttaa, pyrin niihin (esim. jos sim toivoo tietyn uran huipun saavuttamista, etsin simille sen alan töitä). Joskus niistä tulee ihan hauskojakin, kun esimerkiksi yksi simini alkoi toivoa kuuden lapsen naimisiinmenoa, joten suurperhe on tähtäimessä, vaikka en sitä alkuun simille ajatellutkaan :D

// Lisätavoitteetkin yleensä valitsen arpomalla, mutta joskus yritän niiden kautta saada tietyt simit tulemaan paremmin toimeen tai helpottamaan tavoitteiden saavuttamista. Esim. kerran mammonatavotteinen simini sai elämäntavoitteekseen 200 juustoleivän syönnin, ja syöpöttely lisätavoitteena helpottaa hommaa huomattavasti (kun sim voi tehdä juustoleipiä aina eikä vain lounaaksi). Lisäksi valitsin saman lisätavoitteen simin aviomiehelle, jolloin heitä kiinnosti enemmän puhua samoista jutuista (= juustoleivistä) + mieskin pystyi tekemään vaimolleen juustoleipiä milloin vain.

IAE YEBAI BARBARETHY IEY APRON-GNYPH BRINTATENOPHRI
HEA GARHRE BALMENTHRE MENEBARIAKHEGH IA KHEKH
BRIN-SKALMA ARYNSARBA MESEGHRIPH NIPTYMIKH
MAORKHARAM. O, LAANKHEKH OMPH BRIMBAINYIOTH
SENGEBAI GHOYGHE LAIKHAM ARMIOYTH.

ViestiLähetetty: La Tammi 28, 2017 2:39 am 
Poissa
Isompi aktiivi
Isompi aktiivi

Lainaa:
Elämäntavoitteet.. Möh. Joskus toteutan niitä, useimmiten en. :D Lähinnä työuriin liittyviä elämäntavoitteita on tullut toteutettua ja varmaan just joitain perhetavoitteeseen liittyviä juttuja enemmän tai vähemmän vahingossa..
Tässäkin toki on ideaa siihen, miten saa tehtyä pelistä mielenkiintoisemman taas: ottaa projektiksi joku mahdottomalta tuntuva elämäntavoite.
Ja jos ideat/tavoitteet loppuvat kesken, Modissa ainakin on pitkä lista pelaajien itse kehittelemistä tavoitteista. Näin monen pelivuoden jälkeen alkaa olla jo niin urautunut, että virallisiakin tavoitteita melkein toivoisi lisää - EAxiksen jäljiltä peliin on tässä suhteessa jäänyt jonkin verran melko itsestään selviä puutteita (kuten esim. ansiomerkki- tai harrastuselämäntoiveet - joista sentään on olemassa melko palkitsevia tavallisia toiveita).
Lainaa:
Elämäntavoitteissa minulla on modi, jonka avulla sim voi saada tavoitteestaan riippumatta minkä tahansa elämäntavoitteen, joten sekin vähentää minulla tavoitteiden "suosimista".
Pescadon vai Squingen versio? Ensimmäinen tuppaa kierrättämään toiveita, mutta jälkimmäisellä voisin kuvitella tulosten olevan jopa aika mielenkiintoisia, heh.
Juustoleipiä voi käsittääkseni kuka tahansa kyllin taitava kokki tehdä vuorokaudenajasta riippumatta "valmista"-valikon kautta. Tavoite itse tosin on mukavan yksinkertainen, varsinkin jos haluaa keskittyä välillä johonkin muuhun.
Lainaa:
Legacynaapurustossani pyrin aluksi valikoimaan simien elämäntavoitteet luonteenpiirteiden perusteella. Mulla oli lista, mitkä luonteenpiirteet sopivat mihinkin tavoitteseen, ja sen pohjalta tein valinnat. Jossain vaiheessa kyllästyin tähän, samat luonteenpiirteet tuntuivat usein periytyvän sukupolvelta toiselle ja sen myötä myös elämäntavoitteet olivat aika yksipuolisia. Nykyisin valitsen simien elämäntavoitteen, mieltymykset ja inhokit Sim Randomizerin avulla.
Niinpä, ja pitkään jatkuvassa pelissä tiettyihin arkkityyppisiin/kliseisiin hahmoihin ehtii kieltämättä kyllästyä vaikkei jokin tietty piirre periytyisikään sukupolvesta toiseen...

Tämän ja pulinaketjun perusteella yleisesti karsastettuja toiveita ovat romantiikkaan liittyvät ja yritystoiveet. No joo, eihän se simien suhteiden väkinäinen lämmittely ole mitenkään erityisen sykähdyttäviä, ja yhdessäkin yrityksessä on tekemistä - mutta minulle kaikkein vastenmielisimpiä ovat silti luultavasti lemmikkitoiveet. Yksi tai kaksi per talous vielä menettelee, mutta pentutehtailu ja kulkukissojen tai -koirien kanssa kaveeraaminen ei yleensä kauheasti kiinnosta. Tämä tietysti tarkoittaa sitä, että jonkun seuraavan sukupolven edustajarassukan tie on melkolailla päätetty, ennen kuin peli hajoaa ja voin taas keskittyä mukavampiin asioihin. u_u
Lainaa:
Tavoitteenani tänä vuonna on virkistyä ja pitää itsestäni huolta.
Kuulostaa aika hankalalta, mutta toivottavasti onnistut! (Oletko ehkä nautintosim?)

ViestiLähetetty: Su Tammi 29, 2017 5:28 pm 
Poissa
Hyperaktiivi
Hyperaktiivi

En muista, mikä tai kenen versio kyseisestä modista, mutta itse en ainakaan ole kokenut tuon missään vaiheessa kierrättävän toiveita. Kaikenlaista on tullut tässä vuosien aikana vastaan sen modin myötä.

Ja joo, ehkä sillä Kauppa auki -lisärin mukana tulleella valmista-toiminnolla pystyy tekemään juustoleipiäkin aina (en tosin tiedä kun en ole tsekannut saati ikinä sitä käytä), mutta en mä osaa sen kautta kokkailla mitään :D Muutenkin siinä ärsyttää kun ruoat menee aina tavaraluetteloon ellei ole kyttäämässä, että ne panee ne muualle syrjään (ja silloinkaan ei aina onnistu). Tarjoilu on kaikin puolin kivempi tapa valmistaa simeille ruokaa :'D

IAE YEBAI BARBARETHY IEY APRON-GNYPH BRINTATENOPHRI
HEA GARHRE BALMENTHRE MENEBARIAKHEGH IA KHEKH
BRIN-SKALMA ARYNSARBA MESEGHRIPH NIPTYMIKH
MAORKHARAM. O, LAANKHEKH OMPH BRIMBAINYIOTH
SENGEBAI GHOYGHE LAIKHAM ARMIOYTH.

ViestiLähetetty: Pe Helmi 10, 2017 6:31 pm 
Poissa
Miniaktiivi
Miniaktiivi

Itselläni on aika lailla sama juttu kuin Larjuksella, pyrin aina heittämään simien tavoitteet nopalla. En tosin lähde katsomaan niitä myötäpäivään, vaan käytän noita LC-säännöistä löydettyjä vastaavuuksia joissa 1 = mammona jne. Lisätavoitteet sitten samalla menetelmällä, paitsi sillä erolla että jos vaikka mammonatavoitteiselle simille arvottaessa tulee ykkönen niin se on sitten juustoleipätavoite.

En varmaan itse osaa kohta lainkaan päättää tavoitteita, noppariippuvuus... ;D

ViestiLähetetty: La Helmi 11, 2017 11:48 am 
Poissa
Isompi aktiivi
Isompi aktiivi

Jos teen simin siminluontitilassa (mikä on aika harvinaista), valikoin tavoitteeksi melkein aina tiedon tai perheen. Se on jotenkin pinttynyt tapa, enkä oikein pääse eroon siitä :D Peliin syntyneillä simeillä käytän tuota luonteenpiirteiden mukaan tavoitteen valitsemista. Se on kätevä mutta mulla tuppaa pitkissä suvuissa olemaan aika samanlaisia luonteita, ja tavoitteeksi valikoituu tosi usein suosio, mikä on varmaan inhottavin tavoite kaikista :D Jos perheessä on esim. 3 lasta ja kaikille olisi valikoitumassa suosio, käytän välillä noppaa.

Yritän aina toteuttaa simin elämäntavoitteen, ellei se ole sitten joku "Omista viisi huippuluokan yritystä" tai " Omista 20 hyvää lemmikkiystävää" tms. Ehkä voisin yrittää noitakin jollain LC:n ulkopuolisella, mutta harvoin innostus riittää noihin. Mutta varsinkin LC:n perijän pitää saada toteutettua elämäntavoite, sen takia en perijöiksi valitsekaan sellaisia, joilla on tuollaisia hankalia :D

Nuo lisätavoitteet tuovat mukavasti vaihtelua peliin ja simin toiveisiin ja ne päätän aina itse. Se on hauskaa jos yhdistää romantiikan ja perheen, toiveet ovat välillä hyvin ristiriitaisia :D

ViestiLähetetty: To Huhti 13, 2017 12:33 pm 
Poissa
Iso Paha Admin
Iso Paha Admin

Lainaa:
Jos teen simin siminluontitilassa (mikä on aika harvinaista), valikoin tavoitteeksi melkein aina tiedon tai perheen. Se on jotenkin pinttynyt tapa, enkä oikein pääse eroon siitä :D Peliin syntyneillä simeillä käytän tuota luonteenpiirteiden mukaan tavoitteen valitsemista. Se on kätevä mutta mulla tuppaa pitkissä suvuissa olemaan aika samanlaisia luonteita, ja tavoitteeksi valikoituu tosi usein suosio, mikä on varmaan inhottavin tavoite kaikista :D Jos perheessä on esim. 3 lasta ja kaikille olisi valikoitumassa suosio, käytän välillä noppaa.

Yritän aina toteuttaa simin elämäntavoitteen, ellei se ole sitten joku "Omista viisi huippuluokan yritystä" tai " Omista 20 hyvää lemmikkiystävää" tms. Ehkä voisin yrittää noitakin jollain LC:n ulkopuolisella, mutta harvoin innostus riittää noihin. Mutta varsinkin LC:n perijän pitää saada toteutettua elämäntavoite, sen takia en perijöiksi valitsekaan sellaisia, joilla on tuollaisia hankalia :D

Nuo lisätavoitteet tuovat mukavasti vaihtelua peliin ja simin toiveisiin ja ne päätän aina itse. Se on hauskaa jos yhdistää romantiikan ja perheen, toiveet ovat välillä hyvin ristiriitaisia :D
Miulkin on tapana suosia perhe- ja tietotavoitteita, jotenkin niiden kanssa on vain mukava pelailla. Erityisesti vierasta suosiotavoitteita, koska noh, jotenkin se ystävyyssuhteiden hankkiminen ja ylläpitäminen, plääh, pidän sitä raskaana ja turhauttavana. Eipä sillä, että rahaakaan hirveästi arvostaisin, vaikka se onkin kätevä tavoite monissa haasteissa. Minulla on paha tapa tuijottaa liikaakin simien tavoitemittareita ja tavoitepisteitä, ja tämä toisinaan vie peli-iloa, kun siitä pelaamisesta tulee ihan vain yhtä suorittamista. Miulla on tapana tehdä vähän turhan helppoja ratkaisuja ja välttää konflikteja pelatessani.
Lainaa:
Itselläni on aika lailla sama juttu kuin Larjuksella, pyrin aina heittämään simien tavoitteet nopalla. En tosin lähde katsomaan niitä myötäpäivään, vaan käytän noita LC-säännöistä löydettyjä vastaavuuksia joissa 1 = mammona jne. Lisätavoitteet sitten samalla menetelmällä, paitsi sillä erolla että jos vaikka mammonatavoitteiselle simille arvottaessa tulee ykkönen niin se on sitten juustoleipätavoite.

En varmaan itse osaa kohta lainkaan päättää tavoitteita, noppariippuvuus... ;D
Oh, koetan niiiiin kovasti pyrkiä tähän! Nopalla saisi kummasti lisää variantteja pelaamiseen, eikä aina tulisi langettua omiin suosikkeihin. Koetan päästä jos en noppariippuvuuteen niin ainakin noppain viihdekäyttöön... ;D

ViestiLähetetty: Ke Elo 09, 2017 12:17 am 
Poissa
Lumihiutale
Lumihiutale

Valitsen hyvin satunnaisesti minkä tavoitteen valitsen simille, mutta yleensä katson simin ulkonäköä, luonnetta, lempiharrastusta ja yleisempiä toiveita lapsuudessa ja taaperona. Nämä eivät kumminkaan ole mulla hirveän näkyvillä, sillä mä valitsen näitä myös sen mukaan, kuinka usein käytän mitäkin tavoitetta ja tavoitteen ja lisätavoitteen yhdistelmää.

Yleensä pyrin käyttämään kaikkia, mutta jostain syystä en käytä paljoa nautinto tai romantiikka tavotteita. Ehkä tuon 50 unelma treffien ja 20 rakastettun ja 20 pellehtimis kumppanin takia. 50 ensitreffiä ei ole kumminkaan niin iso ajatus. Suosio alkaa tulla myös aina vain harvemmaksi, kun ärsyttää että lähes kaikki sukupolven jäsenet toivovat koko ajan ns. "bändiä" eli toivoo koko ajan kaikkia soittimia aina teini-iästä vanhuuteen kitaraa, rumpusettiä ja bassoa ':/ . Tätä ei kumminkaan ole jokaisella mutta kun sitä edes havittelee laittavansa edes tavoitteeksi tai lisä tavoitteksi, tulen miettimään tätä tarkkaan :D . Kun yhdistän täysin vastariitaista tavoitetta, kuten romantiikka ja perhe tai nautinto ja tieto, niin on hauska nähdä, kun perhe tavoitteinen toivoo 20 pellehtimis kumppania ja nautinto tavotteinen oppivansa kaikesta kaiken eli kaikki taidot huippuunsa x) .

ViestiLähetetty: Ti Syys 04, 2018 5:53 pm 
Poissa
Miniaktiivi
Miniaktiivi

Yleensä nopan avulla ja lähden kello kahdentoista (Nautinto-tavoitteen) kohdalta alaspäin nopan silmäluvun mukaan.
Nuorempana melkein kaikki simini olivat Perhe-tavoitteisia, mutta nykyään tykkään vähän mielenkiintoisemmasta pelityylistä.
Saatan joskus valita oman mielen mukaan jos jollain similläni on sellainen luonne joka sopii johonkin tiettyyn tavoitteeseen.

ViestiLähetetty: Su Huhti 21, 2019 6:26 pm 
Poissa
Superaktiivi
Superaktiivi

Mulla tavoite on aika usein perhe, tieto tai mammona. En jaksa kovinkaan paljoa hankkia simille useita rakkaussuhteita tai suosiota. Perhe on yleisin helppoutensa takia :D

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 12 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC+03:00