Radola - Radosims.comin foorumi

Kaikkea simsistä, ja paljon muutakin!
Tänään on Su Elo 18, 2019 8:23 pm

Kaikki ajat ovat UTC+03:00

Tervetuloa Radolaan!

Näin pääset alkuun: Muista lukea säännöt | Apua, tunnukseni ei toimi! | Ehdota uudistuksia | Löydät Radolan myös Facebookista | Mikä on Radola?

Mitä uutta?
∙ 24.2. Prosilver tyyli on jälleen käytössä. Muokkaamaton, mutta toimii mobiilina.
∙ 28.1. Radolan mobiiliversio käytettävissä Tapatalkilla (iOS/Android).
∙ 26.1. uudistuksia foorumin rakenteeseen.
∙ 23.1. uudet, talviset sesonkitittelit.

Kuva

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 15 viestiä ] 
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: Sim City
ViestiLähetetty: Ma Syys 21, 2015 8:01 pm 
Poissa
Iso Paha Admin
Iso Paha Admin

Kuuluuko kaupunginrakennuspeli Sim City pelilistallesi? Mitä versiota olet pelannut, mikä on suosikkini, miten sujuu, ja mitä vinkkejä antaisit muille pormestareille?

Viestin otsikko: Re: Sim City
ViestiLähetetty: Ma Syys 21, 2015 8:32 pm 
Poissa
Karvalakki
Karvalakki

Mää latasin sen muistaakseni tabletille ja pelasin sitä todella ahkerasti, hommasin kaiken maailman tuulivoimalat sinne. Jotenkin se niitten erikoisten osien ostaminen muista kaupugeista ei onnistunut, vaan peli aina bugasi niin, että siellä ei lopulta ollukaan mitään myynnissä. Mulla innostus lopahti siihen, kun niitä laajennuspalikoita ei vaan yksinkertasesti tullu mistään, eikä kaupungin kasvattaminen enää onnistunu. Tyhmää oli myös se, ettei kolikoita voinu vaihtaa seteleiks, joilla ois saanu ostettua niitä laajennusosia. Ylipäätään en tykkää peleistä, joissa menestymiseen vaaditaan oikeeta rahaa.

Tohtori Wu'n katastrofihaasteet oli kaikista parhaimpia! Musta oli hauskaa se tavotteellisuus, kun avaruusalus tuli ja tuhos monta kerrostaloa, ja ne rakentaakseen piti tehtaissa tehä vaikka mitä asioita varastoon. Muuten se oli kyllä tosi hyvä sovellus. Joskus jos ei oo mitään tekemistä, sen vois ladata uudestaan ja alottaa kokonaan alusta. Aina siihen asti, kun laajentaminen ei taas enää onnistu...

ViestiLähetetty: Ke Loka 07, 2015 10:13 am 
Poissa
Superaktiivi
Superaktiivi

Täytyy myöntää, että olen päässyt kaupungin rakennus pelien kyytiin vasta uusimman sim cityn myötä. Ja kyllähän cities skylines on parempi toimivuudeltaan ja pelattavuudeltaan, vaikka ikävöin toki sitä huumori puolta laamoja sun muuta:D

ViestiLähetetty: Ma Syys 12, 2016 12:02 pm 
Poissa
Hyperaktiivi
Hyperaktiivi

Minä en pelaa Sim Cityä, mutta mies ja frendi pelaa. Pitäisi varmaan joskus itsekin kokeilla, vaikka jostain syystä mä en ole koskaan ollu hyvä missään kaupungin johtamis/rakentamis peleissä.

Tuli tässä mieleeni, että saako Sim Citystä laittaa kuvia, joko tähän ketjuun vai voiko sille tehdä oman kuvaketjunsa? Aattelin että ois ehkä hyvä kysäistä ensin ennen kuin ryntää tekemään mitään.

ViestiLähetetty: Ma Syys 12, 2016 4:20 pm 
Poissa
Isompi aktiivi
Isompi aktiivi

Pelaan tuota Simcity 2013.
Neuvona sanoisin, et alottaa kaupungin pienestä. Ei mitään järkeä tehdä koko palstaa täyteen tietä, jos ei sit ole rahaa ostaa sähköä, vettä, jätehuoltoa yms.
Eli pari pikkupalstaa, johon sijoittaa asukkaita ja kauppoja (lähekkäin, ni välttyy edes osalta liikenneruuhkista) ja tehtaiden ja muiden väliin on hyvä jättää "karanteeni"alue, eli ainakin palstan verran tyhjää. Tehtaat aina alatuulen puolelle asunnoista, niin simit voi paremmin ja on tyytyväisempiä.
Mitä nyt Youtuubissa olen katsonut videoita, niin teiden sijoittamista kannattaa miettiä tarkkaan. Ei ehkä ihan alkuhetkillä, mutta esim. jo parin tuhannen asukkaan kaupungissa on aikamoiset ruuhkat, jos tiet on ihan miten sattuu rakennettuja.

ViestiLähetetty: To Syys 15, 2016 3:25 pm 
Poissa
Iso Paha Admin
Iso Paha Admin

Jep, teiden sijoittelu todella kannattaa miettiä tarkkaan, jotta koko kaupungin (liian pienen) pinta-alan saa käytettyä tehokkaasti. Uusimman Sim Cityn kartta kun on aivan liian pieni, tila loppuu heti kesken! Tämä oli itselleni valtava, valtava pettymys...

ViestiLähetetty: To Syys 15, 2016 9:17 pm 
Poissa
Isompi aktiivi
Isompi aktiivi

Oli mullekin liian pieni, ennen kuin löysin modit. Project Orion on ihan kätevä keksintö, mutta vaatii oman opettelun käytössään.

Kuva
Alkuperäinen kaupunkitila loppuu siis tuon rautatien kohdalla. Siitä siis oikealle on alkuperäinen kaupunki.

Kuva
Eikä ollut aivan tähän rannalle asti tila alun perin, mutta nyt näyttää hyvin riittävän.

ViestiLähetetty: Pe Syys 16, 2016 11:02 am 
Poissa
Superaktiivi
Superaktiivi

^^Itse tosiaan juurikin tuon tilaongelman takia olen siirtynyt cities skylinesiin. On kyllä hämmentävää että kyseisen pelin tuottajat ovat kiistäneet täysin ottaneensa mitään mallia sim citystä koska se peli on ihan kopio tästä pelistä ainoastaan ne ominaisuudet mitkä sim cityssä minua ärsyttää tai ovat puutteellisia esim. tila, teiden vetäminen jne. on korjattu. Minusta vaikuttaa siltä kuin oltaisiin pelattu kauan sim cityä mietitty mikä siinä mättää ja tsadaa cities skylines on valmis!

ViestiLähetetty: Ti Loka 25, 2016 12:23 am 
Poissa
Superaktiivi
Superaktiivi

Mä innostuin miitissistä pelaamaan tota simcity buildittii :D Nyt oon pelaillu sitä kolmisen päivää ja täähän on huippuhauska ja ihan liian koukuttava :D

ViestiLähetetty: Ti Loka 25, 2016 8:59 pm 
Poissa
Iso Paha Admin
Iso Paha Admin

Lainaa:
Mä innostuin miitissistä pelaamaan tota simcity buildittii :D Nyt oon pelaillu sitä kolmisen päivää ja täähän on huippuhauska ja ihan liian koukuttava :D
Siellä taisi moni saada pureman aloittaa:D Laita ihmeessä kuvia kaupunkisi kehittymisestä, olisi kiva nähdä! Miltä alkutaipale mobiiliversion parissa on tuntunut?
Lainaa:
Oli mullekin liian pieni, ennen kuin löysin modit. Project Orion on ihan kätevä keksintö, mutta vaatii oman opettelun käytössään.

Kuva
Alkuperäinen kaupunkitila loppuu siis tuon rautatien kohdalla. Siitä siis oikealle on alkuperäinen kaupunki.

Kuva
Eikä ollut aivan tähän rannalle asti tila alun perin, mutta nyt näyttää hyvin riittävän.
Mikämikämikä modi? Ooo!

ViestiLähetetty: La Loka 29, 2016 7:48 am 
Poissa
Superaktiivi
Superaktiivi

Lainaa:
Lainaa:
Siellä taisi moni saada pureman aloittaa:D Laita ihmeessä kuvia kaupunkisi kehittymisestä, olisi kiva nähdä! Miltä alkutaipale mobiiliversion parissa on tuntunut?

Täytyy laittaa jossainkohti kuvia :D Oon päässy lvl 17, ei tää oo ees kamalan vaikee. Itseasiassa tosi hauska :D Välil kyl ärsyttää ku rahat loppu (en oo omaa rahaa käyttäny viel) ja varastot täynnä :D

ViestiLähetetty: La Marras 12, 2016 9:31 am 
Poissa
Isompi aktiivi
Isompi aktiivi

Rado, Modin nimi on siis Project Orion, joka löytyy täältä.
Toimii kylläkin vain Offline-tilassa ja vaatii monta muuta modia toimiakseen kunnolla, mutta mä ainakin tykkäsin siitä. Olen tosin jo siirtynyt Cities Skylinesin puolelle juuri tuon tontin takia.

ViestiLähetetty: Ti Maalis 21, 2017 12:59 am 
Poissa
Lumihiutale
Lumihiutale

Mulla on todella iso ongelma :( . Mä yritin asentaa SimCity 4:sta, mutta kun asensin se ei käynnisty. Se aluksi herjasi koko ajan sitä, että pitäisi suorittaa Järjestelmä oikeuksin aivan, kuten The Sims kanssa. Sain sen silleen että se ei enää herjannut Järjestelmä valvojasta, mutta siltikään se ei käynnistä. Yritin asentaa uudelleen, mutta ei auttanut. Voisiko joku kertoa mitä voin tehdä :( ?

ViestiLähetetty: Pe Huhti 14, 2017 12:54 pm 
Poissa
Pikkuaktiivi
Pikkuaktiivi

^Ootko testannut pelata yhteensopivuustilassa? Muuta en osaa neuvoa :/

Itse oon aikoinaan pelannut paljonkin SimCity Yhteiskunnat -versiota ja asensin sen vihdoin viimein tällekin koneelle. Peli toimii muuten hyvin, MUTTA pystyn pelaamaan peliä vain puoli tuntia kerrallaan, koska sitten koneen näyttö sammuu ylikuumenemisen seurauksena. Ei auta vaikka tuulettimien tiellä ei ole mitään, ei auta yhteensopivuustilat tai järjestelmänvalvojana pelaaminen, eikä päivitykset. Oikeastaan peli ei lähde käytiinkään, jos päivitti tai kokeili yhteensopivuustilaa. Pitäisi kai kokeilla etsiä netistä vielä jotain keinoa. Noh, pysyypähän pelaaminen kurissa. :D

ViestiLähetetty: Pe Huhti 14, 2017 10:09 pm 
Poissa
Lumihiutale
Lumihiutale

Lainaa:
^Ootko testannut pelata yhteensopivuustilassa? Muuta en osaa neuvoa :/
Olen kokeillut, mutta aina kun yritän käynnistää mitään ei tapahdu :/ ... Kiitos kumminkin :) .

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 15 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC+03:00