Radola - Radosims.comin foorumi

Kaikkea simsistä, ja paljon muutakin!
Tänään on Ma Joulu 16, 2019 12:22 am

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Tervetuloa Radolaan!

Näin pääset alkuun: Muista lukea säännöt | Apua, tunnukseni ei toimi! | Ehdota uudistuksia | Löydät Radolan myös Facebookista | Mikä on Radola?

Mitä uutta?
∙ 24.2. Prosilver tyyli on jälleen käytössä. Muokkaamaton, mutta toimii mobiilina.
∙ 28.1. Radolan mobiiliversio käytettävissä Tapatalkilla (iOS/Android).
∙ 26.1. uudistuksia foorumin rakenteeseen.
∙ 23.1. uudet, talviset sesonkitittelit.

Kuva

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 56 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 4 Seuraava
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: Re: Ladatuilla vai ilman?
ViestiLähetetty: Ma Tammi 16, 2017 5:54 am 
Poissa
Hyperaktiivi
Hyperaktiivi

Ladatuilla minäkin pelaan, mutta useimmiten lataan muualta kuin TSR, koska sieltä on niin veemäistä ladata. Siis kun pitää laittaa kaikki mainoksen estojutut pois päältä, että saa ladattua nopeammin, mutta ei se kyllä yhtään sen nopeampaa ole koska sivustolla on ihan älyttömästi mainoksia.
Ja en todellakaan suostu tälle sivustolle maksamaan senttiäkään siitä ilosta, että voisin ladata ilman mainoksia, sillä kyseinen sivusto on aiheuttanut hankaluuksia useille muille sivustoille ja sen tiedetään hyväksyneen joidenkin käyttäjiensä inhottava tapa pölliä toisten tekemiä juttuja ja jakaa niitä ominaan. Joten, en maksa, vaikka ne mainokset v*tuttaakin ja isosti.

Mutta vaikka noin yleisesti TSR on veemäinen, niin siellä tosiaan on muutamia ladattuja, joita ei oikein muualta saa, että on vähän pikkupakko sieltä ladata jos haluaa just ne tietyt. Mutta muuten kovassa käytössä mulla on enmmän tumblrin monipuolinen ja hyvin laaja sims 4 ladattavien valikoima, sekä toki mod the sims ja TS4 juttujen osalta hieman vielä perässä laahaava Garden of Shadows(siis jos haluaa vähän synkempiä juttuja peliinsä) ja tietysti All About Style, jossa tosin vielä ei ole historiallisia juttuja saatavilla neloseen, mutta melkoinen määrä ihan perus vaatteita.

Tumblrin kautta löytyneistä pitänee mainita Azentaze (hyviä accessoreja ja asuja) remussirion, Rusty(muutama hyvä parta miehille, vaatteita ja hiuksia myös), Lumia nevemore, Kiara24(jonka värjäykset ja muokkaukset hiuksiin ja asuihin ovat todella hyviä). En nyt muista, että oliko osalla näistä myös tunnukset TSR:ssä, joten osa linkeistä vie sinne.
Ai juu Salem oli yksi hyvä, mutta hän pisti jonkun (osuin just silloin tumblriin, kun siellä oli parin muun ja Salemin välinen jonkinlainen sanaharkka) riidan jälkeen tumblr tilinsä kiinni, mutta joitain hänen juttujaan löytyy TSR:stä, mutta ei kaikkia.

Mä käytän enemmän muuta roinaa kuin simejä muuttavia juttuja, koska tosi hyviä, ei anime tyyppisiä ihoja on välillä hankala löytää. Muistaakseni just Lumialta oon ladannut default ihot, koska halusin simeille oikeanlaiset ulkoiset olemukset, etteivät näytä ken-ja barbie nukeilta. Sieltä latasin myös (löytyy tatskojen seasta) ihokarvoituksen miehille. Sitä on useampaa erilaista, että on vähemmän karvoitusta ja toisessa ääripäässä sitten on lähestulkoon apinakarvoitus.
On muuten käteviä, jos haluaa pelata historia haastetta ja tehdä luolamiehen, koskapa he tosiaan olivat karvaisia, eivätkä harrastaneet sattuneesta syystä sheivaamista.

ViestiLähetetty: Ti Tammi 17, 2017 10:31 pm 
Poissa
Pajunkissa
Pajunkissa

Minäkin voisin mainita muutaman oman simbrl lempparin eli Taty ehdottomasti jos fantasiameikkejä yms. haluaa käyttää, ebonix etnisiin juttuihin, leahlilithin hiukset, Tifa myöskin edelleen tekee kauniita juttuja...

Viimeaikoina olen hurahtanut täysin lataamiseen, joka meinaa vallan riistäytyä käsistä :D...lähinnä meikkejä ja vaatteita sekä tietysti kaikkea kivaa taaperoille.

ViestiLähetetty: Ke Tammi 18, 2017 1:53 pm 
Poissa
Superaktiivi
Superaktiivi

Hypoteesi1: Pelaaja toteuttaa itseään pelin ja sen lieveilmiöiden kautta joko itse peliä pelaamalla, lukemalla toisten pelaajien kommentteja, kertomuksia tai lataamalla ja kokeilemalla jotain juttua.

Hypoteesi2: Pelaajat ovat keskimäärin oikein fiksuja, mutta eivät aina tiedä mitä tarvitsevat. Esimerkiksi mä tiedän kyllä yleensä mitä haluan, mutten ymmärrä mitä tarvitsen. Mä lataan, koska alitajunta kertoo jotain oleellista puuttuvan pelistä - ja joskus jokin lataus voi ihan oikeasti olla avuksi.

Alitajunta on yleensä oikeassa - tai on ollut tähän asti. Yli 1000 tuntia mä olen etsinyt modeja nelkkuun ja viimein kai löytänyt. Kaipaamani pelimodi loksahti paikalleen ja toimii tällä kertaa pienistä ristiriidoista huolimatta. Jännää nähdä oliko se myös mitä tarvitsin ja vielä jännempää huomata toimiiko se seuraavan 'pakkopäivityksen' jälkeen. X)

PS. Vanhan vajakin sydämelliset kiitokset kaikille topaan kirjoittaneille. Olen lukenut ja nauttinut kovasti.

ViestiLähetetty: Ke Tammi 18, 2017 3:06 pm 
Poissa
Pajunkissa
Pajunkissa

^Mielenkiintoisia hypoteeseja...kolmosessahan tää itsensä toteuttaminen onnistui ilman ladattuja helpostikkin, koska siinä oli väripyörä yms. muut työkalut. Lähes rajaton mahdollisuus oman luovuuden käyttöön...ainakin itse siis pystyn pelamaan täysin ilman ladattuja pitkäänkin varsinkin kolmosta. Ladattuja tulee hankittua ehkä eniten niihin osioihin missä koen, että on jotain puutosta kuten nyt vaikkapa tietyn väriset meikit nelosessa (puuttuva väripyörä). Mun mielestä tää kertoo myös tietynlaisesta ihmisen täydellisyyden tavoittelusta kun ei voi laittaa värisävyä joka vain vähän poikkeais siitä :D...jossain vaiheessa sitten kun ladattuja on liikaa tulee helposti sellainen "peli on täynnä" tunne, että se ikäänkuin haittaa luovuutta enemmän kuin hyödyttää. Periaatteessa simeistähän saa kuitenkin kauniita myös ilman ladattuja, mutta mikä niistä tekee sitten kauniimpia ladattujen kanssa...hmm...

ViestiLähetetty: Ke Tammi 18, 2017 3:18 pm 
Poissa
Hyperaktiivi
Hyperaktiivi

Mä taas en kaipaa yhtään tyylinluontia. Okei, sai sillä mitä väriä mihin paikkaan vaan, mut mulle sellainen on pikkutarkkuutta eikä siitä tullut luovistelu olo. Nelonen on nopeammin pelattavissa niin aikaa jää enemmän ison tason luovuuteen kuten pelikuvioihin:D ja muutamalla hackilla ryyditettynä peli jopa useimmiten toimii!

Simahtanut, mistä hackista puhuit:D?

Tai Simsistä kiinnostuneille: https://suoturve.net/korpi

ViestiLähetetty: Ke Tammi 18, 2017 4:41 pm 
Poissa
Superaktiivi
Superaktiivi

Lainaa:
Mä taas en kaipaa yhtään tyylinluontia. Okei, sai sillä mitä väriä mihin paikkaan vaan, mut mulle sellainen on pikkutarkkuutta eikä siitä tullut luovistelu olo. Nelonen on nopeammin pelattavissa niin aikaa jää enemmän ison tason luovuuteen kuten pelikuvioihin:D ja muutamalla hackilla ryyditettynä peli jopa useimmiten toimii!

Simahtanut, mistä hackista puhuit:D?
Tyylistä mä en tajuu mitään, mut väripyörä ihan nousee poskille kun innoissani kerron, et oli
MTS_df1112_1596371_PhysiqueRangeIncrease50Percent, ZIPattuna vain 3.09 kt ja käy esimerkiksi Gorocon's FemaleRange-kompleksin kanssa! Hirveen yksinkertaista, variaatioita on ja nuo oli kaikki olleet olemassa iät ja ajat, mut mä en vaan osannut etsiä oikeasta keskustelusta, eikä kuvia ollut. Kävin kaiken maailman epäilyttävät sivut ihmettelemässä, enkä hakenut riittävän läheltä. Kuvittelin jotenkin, ettei nelkussa simien vartalon mittasuhteita voi muuttaa, kun kaikki vain tuntuivat paklaavan niiden naamoja ja hankkivan lisää rättejä ja lumppuja. Höh! Ensi kertaa mulla on keskenään eripituiset ja -muotoiset simit touhuamassa ihan mitä muutenkin touhuavat. Ero on kavaljeeriperspektiivissä mitätön, ei varmaan hetkauta ketään rationaalista peluria, mut mulle oli tärkeä saada mahdollisuus esimerkiksi aviomiestään isompiin vaimoihin tai päinvastoin, nähdä aikuisia selvästi lyhyemmät teinit ja aivan hienokseltaan pelin tarjoamia tuhdimmat taaperot. Jokseenkin kaikki mitä tehtiin aikoinaan kolmosessa lähes itsestään selvänä ja ikään kuin ohimennen, on mahdollista nelosessa. Poliittisesti epäkorrektina sitä vain ei esitetä, eikä ehkä pidäkään esittää. Edellä Jadeleine taisi viitata ohimennen etnisyyteen. Jos joku sattumoisin haluaa peliin vaikka ghetto-bootyn, niin onnistuu kyllä ilman, että simi näyttää nielleen nipun pyykkilautoja poikittain.
Pikkutarkkuus voi olla turhaa. Siks mä oonkin suurten linjojen kannalla! ;)

ViestiLähetetty: Ke Tammi 18, 2017 7:54 pm 
Poissa
Pajunkissa
Pajunkissa

Kai se on sitten vähän sitäkin mistä näkökulmasta tätä asiaa katsoo kun taas itelleni simien pituudet yms. olis pikkutarkkuutta....samoin yleensäkin kaikki modien käyttö, koska keksin pelissä tekemistä ilman niitäkin ja voin helpostikkin pelata koko naapurustolla eli suurilla linjoilla vaikka katsoiskin tarkoin jotain meikkejä. Ei nää mun mielestä sulje toisiaan pois...vaan ehkä kyse on enemmänkin sitten makuasioista pelissä. Kolmosessa on pakostikin käytössä korjausmodeja tiettyihin pelin ongelmiin, mutta neloseen en ole vielä tarvinnut eikä peli ole minulla rikki. Joskus modit ja modaaminen itsessään rikkovat pelin, joten olen aina suhtautunut niihin varauksella. Nelosessa nämä isot linjat onnistuu helpommin kuin kolmosessa, jossa esim. ei pystynyt matkustamaan maailmasta toiseen ilman modia. Ekaa kertaa on oikeastaan sellainen tunne, että jopa pystyisi pelaamaan legacyn läpi ilman pelin uudelleen asennusta ja korjausmodeja kun nelonen toimii niin hyvin verrattuna aiempiin kokemuksiini.

ViestiLähetetty: Ke Tammi 18, 2017 9:46 pm 
Poissa
Superaktiivi
Superaktiivi

Lainaa:
Kai se on sitten vähän sitäkin mistä näkökulmasta tätä asiaa katsoo kun taas itelleni simien pituudet yms. olis pikkutarkkuutta....samoin yleensäkin kaikki modien käyttö, koska keksin pelissä tekemistä ilman niitäkin ja voin helpostikkin pelata koko naapurustolla eli suurilla linjoilla vaikka katsoiskin tarkoin jotain meikkejä. Ei nää mun mielestä sulje toisiaan pois...vaan ehkä kyse on enemmänkin sitten makuasioista pelissä. Kolmosessa on pakostikin käytössä korjausmodeja tiettyihin pelin ongelmiin, mutta neloseen en ole vielä tarvinnut eikä peli ole minulla rikki. Joskus modit ja modaaminen itsessään rikkovat pelin, joten olen aina suhtautunut niihin varauksella. Nelosessa nämä isot linjat onnistuu helpommin kuin kolmosessa, jossa esim. ei pystynyt matkustamaan maailmasta toiseen ilman modia. Ekaa kertaa on oikeastaan sellainen tunne, että jopa pystyisi pelaamaan legacyn läpi ilman pelin uudelleen asennusta ja korjausmodeja kun nelonen toimii niin hyvin verrattuna aiempiin kokemuksiini.
En tarkoittanut halventaa meikkien käyttöä, vaikka tulin käyttäneeksi ikiaikaista sukupuolisidonnaista ilmaisua jokseenkin anteeksiantamattomalla tavalla, kun koetin olla vitsikäs. Vielä vähemmän halusin solvata ketään, joka niitä käyttää pelissä tai muuten. Anteeksi ihan tosissaan!
Hyvä esimerkki silti siitä, miten näkökulma voi olla erilainen, juuri kuten totesit. Mulle CC on olennaiselta osin pelin toimintaa muuttavia modeja, vaan en vierasta kyllä meikkejäkään - paitsi edelleen hiukan miehen puolilla.
Tuosta koko naapurustolla pelaamisesta tekisi mieli tietää enemmän. Tarkoittanet muutakin kuin esimerkiksi MC Command Centerin käyttöä tms? Mulle tuottaa paineita jo useamman hengen talouksien seuraaminen ja talouden vaihto, niin helppoa kuin se onkin, hämärtää toisinaan kupletin juonen.
Mitä modien peliä rikkovaan vaikutukseen tulee, niin ongelma on niin yleinen, että siihen on kehitetty useampia analysaattoreita. Itse käytän lähinnä historiallisista syistä Dmitri Malfotton ModConflictDetectoria vaikka muut voi hyvinkin olla parempia.
Peli ei mullakaan ole häiritsevästi rikki tällä hetkellä, mutta joulun pyhät se sitä takuulla oli. Silloin lenteli lasit ja lautaset, eikä mun mielestä modien vuoksi, kun esimerkiksi modikansion poisto ei vaikuttanut asiaan mitenkään. Taaperoiden tulo korjasi ateriointia ihan kivasti, mutta pikkuhäikkää on esiintynyt taaperoiden sänkyjen kanssa. Taapero lähtee unilta seinän läpi ja taaperoa puhutteleva aikuinen tekee sen mielellään saman seinän takaa. Patalaiskana en tarkistanut syytä, vaan siirtänyt seinää. :)

ViestiLähetetty: To Tammi 19, 2017 12:01 am 
Poissa
Pajunkissa
Pajunkissa

^Simahtanut, Kiitos kun jaksoit nähdä vaivaa ja tarkentaa :)...juu siis tarkoitan sitä, että samassa naapurustossa tai tallennuksessa pelaa useammalla perheellä yhtäaikaa. Esim. mulla on nyt suku menossa jonka perheen jälkeläiset asuvat jo eri taloissa ja hypin välillä talosta toiseen. Samassa tallennuksessa voi olla myös jokin ihan muu perhe/simi, joka asuu eri naapurustossa mut kuuluu silti "juoneen" ja tää kaikki on nelosessa mahdollista mikä on minusta tosi hienoa. Mutta vaikka periaatteessa pinnallisuus on inhottavaakin niin jos haluaa luoda tieteynnäköisen tyypin vaikkapa sims tarinaan niin joskus ladatut ja moditkin on melkein pakollisia sen hahmon syventämistä varten...yleensä kuitenkin kaikista luetuimpia ja suosituimpia ovat tarinat joissa simit on kauniisti meikattu, puettu ja ympäristö lavastettu taidokkaasti. Lukijat siis kiinnittää kaikkeen tuollaiseen paljon huomiota ja hyvä juonikin kulkee siinä sivussa...itsehän en ole tässä kovinkaan taitava, keskiverto lähinnä kun en jaksa ihan niin paljoa lavastaa ja ladata :D...

ViestiLähetetty: To Tammi 19, 2017 11:27 am 
Poissa
Superaktiivi
Superaktiivi

Lainaa:
^Simahtanut, Kiitos kun jaksoit nähdä vaivaa ja tarkentaa :)...juu siis tarkoitan sitä, että samassa naapurustossa tai tallennuksessa pelaa useammalla perheellä yhtäaikaa. Esim. mulla on nyt suku menossa jonka perheen jälkeläiset asuvat jo eri taloissa ja hypin välillä talosta toiseen. Samassa tallennuksessa voi olla myös jokin ihan muu perhe/simi, joka asuu eri naapurustossa mut kuuluu silti "juoneen" ja tää kaikki on nelosessa mahdollista mikä on minusta tosi hienoa. Mutta vaikka periaatteessa pinnallisuus on inhottavaakin niin jos haluaa luoda tieteynnäköisen tyypin vaikkapa sims tarinaan niin joskus ladatut ja moditkin on melkein pakollisia sen hahmon syventämistä varten...yleensä kuitenkin kaikista luetuimpia ja suosituimpia ovat tarinat joissa simit on kauniisti meikattu, puettu ja ympäristö lavastettu taidokkaasti. Lukijat siis kiinnittää kaikkeen tuollaiseen paljon huomiota ja hyvä juonikin kulkee siinä sivussa...itsehän en ole tässä kovinkaan taitava, keskiverto lähinnä kun en jaksa ihan niin paljoa lavastaa ja ladata :D...
Kiitos itsellesi, kun vastasit! Hm... jaa... juu.... valintoja ja tarinankerrontaa. Kamalaa kenties, mutta tämä topa houkuttelee joidenkin ilmiselvien käsitteiden penkomiseen ja osoittamasi ystävällisyys ja käsittämätön karismasi kannustavat minua vastaamaan pitkästi. :lol:

Kolmosen tarinankerrontahan oli legendaarista - ei siksi, että se olisi ollut niin hyvää, vaan siksi, että sitä oli todella yritetty laatia ja siihen oli panostettu. JM.Pescadon letkautuksen mukaan mukaan TS3:n tarinankerronta (ja viittaan tietenkin tässä pelaamattomiin talouksiin) oli 'craptastinen' - ei fantastinen. Siksi hän laati, asensi ja toteutti oman korvaavan tarinankerrontansa Awesome Modissa, jota minäkin kokeilin muutaman vuoden. Se oli käsittämättömän paljon parempi subjektiivisesti (ja objektiivisesti) kuin EA:n oma, jonka käsittelyssä pelin haltuun jättämäni simit olivat niitä uudelleen tavatessani kärsineet hirvittävällä tavalla, vihoissa käytännöllisesti katsoen kaikkien kanssa ja sanalla sanoen heitteillä. Awesome Mod korjasi tilannetta pelaamattomien talouksien osalta oleellisesti kolmosessa - ja Nraas kenties hoiti omassa versiossaan asian vielä paremmin ja moraalisemmin, vaikkakaan ei ehkä yhtä virtaviivaisesti. Kolmosessa pelaaja saa 'parhaimmillaan' mielikuvan siitä, että hän todella hallitsee ja johtaa kokonaista maailmaa.

No miten asia on hoidettu nelkussa? Käsittääkseni - ja esitän nyt asiaa, josta luulen tietäväni mutta tiedän myös luulevani - tarinankerronta on jotain kakkosen ja kolmosen väliltä. EA kumarsi tietoisesti kakkosen suuntaan, mutta yritti hieman mielistellä myös kolmoseen tottuneita pelaajia suututtaen molemmat. Pähkinänkuoressa, siis liiankin yksinkertaistettuna, nelkussa pelaamattomat simit ikääntyvät (jos ikääntyminen on niille['heille'] päällä, mutta eivät kehitä uraansa, hanki lisää lapsia jne. ilman pelaajan asioihin puuttumista. Ikävästi ajateltuna ja tylysti esitettynä simit kuihtuvat koteihinsa - ja mulle henkilökohtaisesti tämä vaihtoehto on sietämätön ja shokeeraava. Siksi valitsen 'kakkosmaisimman' vaihtoehdon ja pysäytän pelaamattomien talouksien ikääntymisen. Pelaamisen kannalta näillä jutuilla ei liene suurempaa merkitystä, mutta nimenomaan tarinankerronnan ja pelaajan 'sisäisen maailman' suhteen ne sanelevat monia asioita.

Pinnallisuudesta mainitset, mutta se ei parhaan ymmärrykseni mukaan millään skaalalla arvioiden kuulu sinun ominaisuuksiisi, eikä lukemani mukaan leimaa tekstejäsi. Totta himskutissa käytät customeja, kun vielä teet sen lukijakuntasikin takia! Minä modaan kuin järjetön, vaikka esiinnyn pelissä vain itselleni.

Modeihin ja modaamiseen. Kunnioitan vilpittömästi pelaajia, jotka järkevästi valitsevat pelin omat säännöt ja rajoitukset. Oma valintani on silti aivan toinen. Minulle peli on kuin kuiva kukkaketo, joka puhkeaa täyteen loistoonsa vasta CC:lla kasteltuna ja - eh - myös modeilla lannoitettuna. Kauan kauan sitten kummityttäreni livahti perheensä vierailun aikana koneelleni, joka oli jäänyt auki ja havaitsi riemukseen siellä pysähtyneen tutun näköisen pelin.
"Ei mun simit ikinä ole tehneet tuota!" ihmetteli tytär ihastuneena painettuaan pelin hetkiseksi käyntiin. "Eikä tule tekemäänkään, jos se äidistäsi riippuu..." ilmoitti tytön isä virnistäen nähtyään vilahduksen kuvaruudun tapahtumista. Peli oli kolmonen, modit silloin uusia ja olen totisesti vuosien mittaan siivonnut tuhmimmat tarinat niin koneelta kuin muististani. Edelleen veikkaan siitä huolimatta pelaavani aivan toista versiota esimerkiksi nelosesta kuin useimmat tätä lukevat fiksut ja järkevät ihmiset. Ajatteluni, pelaamiseni ja kirjoittamiseni vaikuttavat lapsellisilta, mutta sille on syynsä. Opin ajattelemaan jo hyvin nuorena ja kirjoittaminen ja pelaaminen tulivat nekin kuvioihin jo varhain.

ViestiLähetetty: To Tammi 19, 2017 1:31 pm 
Poissa
Hyperaktiivi
Hyperaktiivi

Musta parhaat ladattavat saavat pelin toimimaan paremmin ja tuntumaan realistisemmilts. Cc-meikit eivät mitenkään automaattisesti tarkoita kiiltokuvan kiiloitusta vaan mahdollistavat myös ns kauneusvirheitä. Ikävä kolmosen epäsymmetriaslidereitä! Olkoonkin etten osannut käyttää niitä uskottavasti:D

Tai Simsistä kiinnostuneille: https://suoturve.net/korpi

ViestiLähetetty: To Tammi 19, 2017 2:44 pm 
Poissa
Pajunkissa
Pajunkissa

Lainaa:
Lainaa:
Kiitos itsellesi, kun vastasit! Hm... jaa... juu.... valintoja ja tarinankerrontaa. Kamalaa kenties, mutta tämä topa houkuttelee joidenkin ilmiselvien käsitteiden penkomiseen ja osoittamasi ystävällisyys ja käsittämätön karismasi kannustavat minua vastaamaan pitkästi. :lol:

Kolmosen tarinankerrontahan oli legendaarista - ei siksi, että se olisi ollut niin hyvää, vaan siksi, että sitä oli todella yritetty laatia ja siihen oli panostettu. ..
Nyt on kyllä pakkoa sanoa, että sä meet kyllä aika henkilökohtaisuuksiin tässä. Kuitenkin tämähän on sims keskustelupalsta niin yhtäkkiä meikän persoonallisuus on tässä ruodittavana?

Pinallisuudesta mainitsin, koska mun mielestä onhan se aika pinnallista yrittää saada simeistä mahdollisimman kauniita kiiltokuvamaisella missimäisellä tavalla. Ja itse siis nautin tästä yhteisöstä just sen takia kun tällä pelillä voi toteuttaa niin montaa eri tyyliä ja tehdä sen näköisiä hahmoja mitkä ei missään muualla olisi välttämättä mahdollisia. Eli nyt sinä varmaan jotenkin käsität mun kirjoitukset väärin...mutta eipä tämä olisi ensimmäinen kerta kun modien puolestapuhujat ottaisivat jonkun modeja millään tavalla kritisoivan hampaisiinsa. Mitään muutahan ei voi miettiä suuttumatta :D...kyllä voin myöntää, että niistä on apua peliin, mutta vaikka kuinka tonkisit kirjoituksiani ja persoonaani niin en muuta mieltäni omassa varovaisessa suhtautumisessani siihen. Se ei ole loukkaus modaajia kohtaan eikä modaajien puolustajia kohtaan vaan minun tapani pelata ja pärjäillä kohtuullisella määrällä ladattuja ja modeja.

ViestiLähetetty: Pe Tammi 20, 2017 2:35 pm 
Poissa
Isompi aktiivi
Isompi aktiivi

Mä käytin ladattavia kakkosen ja kolmosen aikana, välillä yritin mennä ilman. Kakkoseen taisin ladata kaikkea aina huonekaluista meikkeihin, kolmosessa latasin vain siminluontiin liittyviä asioita. Ja modeja. Kuten aiemmin täällä onkin jo todettu, niin kolmosen väriympyrä antoi niin paljon valinnanvaraa etten nähnyt enää tarpeelliseksi ladata huonekaluja, jos nyt joku huonekalu ei sopinut tyyliin malliltaan niin sittenhän ei sopinut.

Nelosen olen halunnut pitää täysin vapaana kaikista ladattavista. Kuten muillakin, niin mullakin se lataaminen on aina riistäytynyt käsistä, "Tartten vielä ton... ja ton.. ja hei toikin on aika kiva." XD Eli vanillana mennään nelosen kanssa. Välillä sitä toki kaipaa väriympyrää ja miettii, että pitäisikö sittenkin mennä katsomaan nelosen ladattavien tarjontaa, mutta ainakin toistaiseksi olen onnistunut pysymään niistä kaukana. Ilman väriympyrää esim. talojen sisustaminen on tavallaan ehkä haasteellisempaa, mutta samalla palkitsevampaa - se tunne kun saa asiat vihdoin loksahtamaan paikoilleen X) Ihot on kyllä ehkä sellainen juttu, jotka joskun tulen lataamaan :roll:

Nelosen modeihin en osaa ottaa kantaa, kun en ole niihin edes tutustunut. Uskon kyllä, että varmasti tuovat peliin paljon lisää. Toistaiseksi kuitenkaan mikään nelosessa ei ole saanut mua kaipaamaan modeja, olen alusta asti pyrkinyt näkemään nelosen "omana itsenään" ja yrittänyt olla vertaamatta sitä edeltäjiinsä. Mutta kukin tyylillään, sekin riippuu niin paljon siitä, miten itse haluaa peliä pelata ja mikä on jokaiselle se oma tapa toteuttaa itseään =)

ViestiLähetetty: Ti Touko 16, 2017 12:36 pm 
Poissa
Superaktiivi
Superaktiivi

http://modthesims.info/download.php?t=594573 vaikuttaa mielenkiintoiselta.
(Olen muutaman vuoden moittinut TS4:n simien tunne-elämän tasoa. Tää modi voi olla askel parempaan päin. Ajattelin kokeilla lähipäivinä.)

//(Ensivaikutelma) Onkin mielenkiintoinen, mutta vaatii ehkä minun pelityylini takia jonkin verran twiikkaamista.
Kokeilin aluksi kolmen hengen perheellä - vanhemmat ja tytär. Vanhemmat olivat treffeillä keskimäärin alta 20 sekunnin vapaan yhteisen keskustelun alettua - jättäen tietenkin tyttären yksin.
//(n. tunnin kokeilun jälkeen) Treffi-innostus menikin pian ohi ja korvautui muilla aiheilla. Tässä voi olla jotain, vaan en tiedä vielä mitä. :)
//(n. 8 tunnin pelailun jälkeen) Modin laatija poisti treffit ja vähensi oleellisesti modin "aloittamia" käyntejä eri kohteissa. Touhu järkeistyi ja mulla modi toimii hyvin tällä päivämäärällä - twiikkaamatta. Sopiiko muiden pelaajien tyyleihin, sitä en osaa sanoa.

ViestiLähetetty: To Kesä 08, 2017 11:14 pm 
Poissa
Isompi aktiivi
Isompi aktiivi

Yritin pelata nelosta lataamatta mitään, mutta mönkään meni. Lähinnä lataan meikkejä, hiuksia, vaatteita, joitain kivoja esineitä, mattoja, autoja, ikkunoita ja ovia. Nyt olis hakusessa jonkinlainen käsiase, saa vinkata jos löytyy! :D

Aiemmin oli puhetta kolmosen tyylinluonnista, ai että, se oli parasta kolmosessa! Tulispa se neloseenkin.

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 56 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 4 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00