Radola - Radosims.comin foorumi

Kaikkea simsistä, ja paljon muutakin!
Tänään on To Joulu 12, 2019 4:45 pm

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Tervetuloa Radolaan!

Näin pääset alkuun: Muista lukea säännöt | Apua, tunnukseni ei toimi! | Ehdota uudistuksia | Löydät Radolan myös Facebookista | Mikä on Radola?

Mitä uutta?
∙ 24.2. Prosilver tyyli on jälleen käytössä. Muokkaamaton, mutta toimii mobiilina.
∙ 28.1. Radolan mobiiliversio käytettävissä Tapatalkilla (iOS/Android).
∙ 26.1. uudistuksia foorumin rakenteeseen.
∙ 23.1. uudet, talviset sesonkitittelit.

Kuva

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 17 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 Seuraava
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: Ma Tammi 11, 2016 11:29 am 
Poissa
Hyperaktiivi
Hyperaktiivi

Oletteko pelanneet näitä tarinapelejä? Eli Life Stories, Pet Stories ja Castaway Stories?

Elämäntarinat -pelillä on mulle ihan erityinen paikka sydämessä, sillä se oli aikoinaan mun ensi kosketus Sims-peleihin :D Mutta olen pelannyt kyseisen pelin tarinoista vain toisen (päähenkilön nimi taisi olla Leena) ja kun tässä vastikään löysin pelin kaapin perukoilta, tuli mieleen että voishan sen toisenkin tarinan joskus pelata, pitäisi vain saada aikaiseksi asentaa tuo peli koneelle.

Selviytymistarinat-pelin bongasin viime talvena paikalliselta fb-kirppikseltä ja pakkohan se oli ostaa pois. Tykkäsin pelistä paljon, pelasin sen muutamassa päivässä läpi :D Etenkin maisemat pelissä oli tosi hienot.

Lemmikkitarinat -peliä olen pitkään koittanut bongata kirpputoreilta, mutta ei ole sattunut tulemaan vastaan. Tästä ei siis omakohtaista kokemusta ole, mutta ostan kyllä jos joskus kohdalle osuu.

ViestiLähetetty: Ti Tammi 19, 2016 1:28 pm 
Poissa
Pulkka
Pulkka

Kaikki löytyy kaapista, ai että tykkäsin muutamia vuosia sitten pelata niitä, mukavaa vaihtelua peruspeliin :)

ViestiLähetetty: Ti Tammi 19, 2016 11:49 pm 
Poissa
Hyperaktiivi
Hyperaktiivi

Mä en oo koskaan päässyt mitään noista kokeilee. Joskus meinasin ostaa Lemmikkitarinat, mutta päädyinkin hankkimaan ihan normipelin - mikä on näin pidemmän päälle ajateltuna parempi vaihtoehto. Selviytymistarinat kyllä houkuttelis tosi paljon. Mulla on Castaway pleikalle, ja se on musta tosi kiva, mutta olis kiva kokeilla myös tota tietokoneversiota. No, ehkä se joskus tulee kirpparilla tms. vastaan :D

Pystyykö siinä (siis tuossa Selviytymistarinoissa) kasvattamaan sukua samalla tavalla kuin perus-Simsissä? (Se olis mun unelma, saada simit perheilemään alkeellisissa oloissa ja luomaan oman heimonsa. Sitä kun konsoliversiossa ei voi tehdä, mikä on möh D:)

IAE YEBAI BARBARETHY IEY APRON-GNYPH BRINTATENOPHRI
HEA GARHRE BALMENTHRE MENEBARIAKHEGH IA KHEKH
BRIN-SKALMA ARYNSARBA MESEGHRIPH NIPTYMIKH
MAORKHARAM. O, LAANKHEKH OMPH BRIMBAINYIOTH
SENGEBAI GHOYGHE LAIKHAM ARMIOYTH.

ViestiLähetetty: Pe Maalis 04, 2016 10:08 pm 
Poissa
Hyperaktiivi
Hyperaktiivi

Mä pelaan Castawayta. Siellä on nytkin yks juttu kesken ja nyt päätin pelata sillä ns vapaa peli saarella, missä päätin kokeilla tuota Unelmien Poikamies/nainen haastetta. :D

Edith...

No niin, Unelmien poikamies tuli pelattua läpi siellä Tahtomami saarella ja ihan yllätyin itsekin siitä kenestä neidosta tuli lopulta the Poikamiehelle morsio. :D

Lisäksi päätin tahkota läpi sen Sinkkusims-osaston ja eilen meni läpi. Hassua, että siinä on se hakku, kun ei sitä sitten loppujen lopuksi mihinkään tarvinnut. Tosin mä pelasinkin helpoimmalla vaikeustasolla, että sinänsä ei kaiketi ollut tälle kapistukselle käyttöä.
Mut sen voin sanoa, että ei se helpoinkaan taso ihan niin helppo ole kuin luulis. Voi olla, että pelailen vielä muutaman kerran läpi tuolla helpoimmalla, ennen kuin nostan vähäsen vaikeustasoa. Luulisin kuitenkin, että tarina on kaikessa sama, mut jotain helpotuksia kai on jätetty pois.

En muuten tiedä mitä te teette siinä vaiheessa, kun ne rannalta löytyneet simit tekee pelin myöhemmässä vaiheessa invaasion sinne Lykkylaguunin ja siis en tarkoita sitä päivällis-invaasiota, vaan myöhemmin valtaavat, ko tontin vähäksi aikaa, jolloin se sun kontrolloimas sim muuttaa paikallisen väestön osoittamaan asumukseen.

Mä nimittäin heittäydyin sen verran häijyksi ja nappasin mukaan lähes kaiken, mitä vaan pystyin änkeämään mun simini reppuun, paitsi näiden vätyksien omia kamoja. Meinasin näet, että jos kerran haluavat olla siellä, niin hyvä, mutta mun simin kamoja, jotka on työllä ja vaivalla hommattu, ette kyllä saa. Hankkikoot ne nahjukset vain omansa sitten itsekseen, omilla ansioillaan.

Harmitti vähän, kun ei sille yhdelle öykkärille, Huukolle, voinutkaan antaa selkään. Mun simi olis voittanut sen aikas varmasti, sillä kunto oli paras mahdollinen, toisin kuin näillä muilla.

Ja kyllä, ainakin Castaway(ja varmaan muissakin vastaavissa) PC-versiossa, voi sukua kasvattaa sitten tarina osion jälkeen tai jos sitä ei halua pelata, niin Tahtomami(eli vapaapeli puolella) saarella ihan normisti. Tilat vaan voi loppua kesken jos kovin ison suurperheen onnistuu saamaan, kun asuin paikkoja on aika vähän, enkä ainakaan mä ole keksinyt, että miten niitä sais sinne naapurustoon lisää, kun sellaista mahdollisuutta ei tunnu siellä oikein olevan. En ainakaan vapaapelipuolella sellaista hoksannut ja tarinapelissä se nyt on sanomattakin selvää ettei onnistu. Ei ainakaan ennen kuin tarina on tahkottu läpi.
Mutta tosiaan kyllä tuollakin tarina, että vapaa puolella on muitakin kuin aikuisia simejä.
Tulin nimittäin silmäilleeksi niitä pelastuneita, niin niistä se Roope(tummahipiäinen kundi) ja blondi likka(nimen ehdin jo unohtaa) ovat teinejä. Muut ovat aikuisia simejä. Ja se päällikön tytär, Nahini(?), jonka pelattava sim pelin aikana tulee tapaamaan, on vasta lapsi.

ViestiLähetetty: Pe Huhti 08, 2016 12:30 pm 
Poissa
Isompi aktiivi
Isompi aktiivi

Pelasin Life Stories pelin läpi nais simillä ja kun sain itse jatkaa sitä peliä niin en saanut heille muutakuin yhden lapsen tehtyä. Olisin halunnut heille suurperheen... Onkohan tämä ihan normaalia? Että vanhemmilla voi olla vain yksi lapsi?

ViestiLähetetty: Ke Huhti 13, 2016 6:59 pm 
Poissa
Lumihiutale
Lumihiutale

Mulla itelläni on vain Lemmikkitarinat ja olen kauvan haaveillut siitä Elämäntarinaa ja Selviytymustarinaa. Kun katsoin näistä pelivideoita YouTubesta, niin kiinnostuin niistä entistä enemmän, joten toivottavasti bongaan ne jostain. Lemmikkitarinan mä olen päässyt jo läpi, kohtalokkaan koiranäyttelyn ja sen toisen tarinan. Harmi että näitä esineitä eikä mahdollisuuksia ei ole perus The Sims 2 esim. Koiranäyttelyt ja ne tarinapalkinto esineet :) . Harmillisia taas lemmikkitarinoissa on se ettei aikuiset kasva vanhukseksi vaan se on jätetty pois, eli aikuiset kuolevat "vanhuuteen" sitten aikuisina. Muuten on ihan kiva peli ;) .

ViestiLähetetty: Ti Huhti 19, 2016 2:52 pm 
Poissa
Hyperaktiivi
Hyperaktiivi

Noi esineet on saatavilla myös TS2 peliin ja toimivat ihan hyvin. Tosin osa sivustoista, joista noita löytyy, vaatteista lähtien ei ole sellaisia että ne saisi mainita täällä. Mutta google on onneksi hyvä kaveri, hakusanoiksi vain TS2 downloads, conversions ja life stories/castaway/pet stories ja ei kun etsimään. ;)

Ja vielä simeihin ja simien lapsihaaveisiin palatakseni, niin olen huomannut, että jos tontilla on se kahdeksan simiä tai vain pari simiä ja kauhea määrä lemmikkejä niin se ainakin normi TS2 pelissä rajoittaa simien syntyvyyttä, eli syntyy se yks simi ja vasta sitten voi tulla lisää kun muuttaa osan lemmikeistä ja/tai simeistä pois tontilta.

Tosin jos noissa Life/Pets/Castaway stories peleissä on vaan se pari simiä ja lisää lapsia ei siltikään saa hankittua, niin sit se voi ehkä ollakin joku noihin peleihin liittyvä ominaisuus. Ei ehkä haluta, että peli täytyy liian nopeasti simeistä tms juttu. Sitä pitäs varmaan tiedustella EA:sta, mutta en tiedä onko niillä enää mitään TS2 ja noihin TS2 Stories peleihin liittyvää kysymysaluetta enää olemassakaan kun taitavat nykyisellään keskittyä enemmä TS3 ja TS4 peleihin.

ViestiLähetetty: Ke Touko 04, 2016 10:33 pm 
Poissa
Iso Paha Admin
Iso Paha Admin

Kylläpä iski himo pelata näitä, pitää tonkia jos löytäisi vielä pelilevyt...

ViestiLähetetty: Ma Heinä 18, 2016 12:58 pm 
Poissa
Superaktiivi
Superaktiivi

Itsellä on hyvin nostalgiset kokemukset näistä tarinapeleistä, kaikki ovat edelleen tallessa ja käytössä itselläni.

Ihka ensimmäinen simssini oli juurikin tuo elämäntarinat peli jonka sain lahjoituksena veljeni avovaimolta ja tämä oli niin suuresti odotettu ja kauan kaivattu tapahtuma. muistan kuinka käynnistin pelin ja pääsin kokeilemaan simssiä ekaa kertaa... aloitin tosiaan Riinan tarinalla ja muistan sen ihan pelin alun hyvin selvästi, kuinka simi meni laittamaan sen eteisen radion päälle ja latinomusiikki alkoi pauhata aluksi en osannut käyttää pelin kameraa ja katselin talojen lattioita tonttien reunoja ym. kiintoisaa... onneksi olen kymmenessä vuodessa kehittynyt siitä:DDDD

Lemmikkitarinoita toivoin sitten joululahjaksi ja se hyvin kätevä bajamaja vessakoppero ihmetytti kovasti, ja vielä nykyäänkin ehkä enemmän ihmetyttää se miksi niitä ei olla tehty muihin simsseihin? Niin kätevää kun ei tarvitse rakentaa aina niitä vessoja yhteisötonteille:)

ViestiLähetetty: Ti Heinä 19, 2016 9:08 pm 
Poissa
Hyperaktiivi
Hyperaktiivi

^ Sen vessan saa MATY:sta ladattua Sims2:nkin :) Se on Portapotty-niminen tiedosto tämän linkin takana:

Klik!

Tuolta löytyy myös Selviytymistarinoiden "puskavessa" (Peeaple bush) jota voi myös hyvin hyödyntää esim. puistotonteilla :D

ViestiLähetetty: Ke Heinä 20, 2016 2:16 pm 
Poissa
Superaktiivi
Superaktiivi

^^Kiitos tosi paljon tää mullistaa mun simien maailman:D

Ja tuo eläinten ruokinta-automaatti näkyy myös olevan tuolla:)))) Se on niin kätevä!

ViestiLähetetty: Ke Elo 10, 2016 6:59 pm 
Poissa
Hyperaktiivi
Hyperaktiivi

Jee, tänään tuli kirpputorilla vastaan Lemmikkitarinat peli, vihdoin sain sen kokelmiini :D

ViestiLähetetty: Ti Maalis 21, 2017 1:04 am 
Poissa
Lumihiutale
Lumihiutale

Löysin kirpareilta Elämäntarinat ja asensin sen, mutta se ei avaudu. Kokeilin asentaa pari kertaa uudelleen, mutta ei auttanut. Voisisiko joku kertoa, mitä voin tehdä :( .

ViestiLähetetty: Su Touko 07, 2017 4:14 pm 
Poissa
Pikkuaktiivi
Pikkuaktiivi

Lainaa:
Löysin kirpareilta Elämäntarinat ja asensin sen, mutta se ei avaudu. Kokeilin asentaa pari kertaa uudelleen, mutta ei auttanut. Voisisiko joku kertoa, mitä voin tehdä :( .
Saattaa johtua käyttöjärjestelmästä, sillä esim. Windows kympillä ei pyöri kovin vanha simssi, muuta en oikein tiedä. Kannattaa mennä EA:n tukeen kysymään apua.

ViestiLähetetty: Ma Touko 08, 2017 7:29 am 
Poissa
Hyperaktiivi
Hyperaktiivi

Minulla on Win10 on kyllä pyörittänyt tarinapelejä ja koneenikin on uudehko (pari vuotta vanha).

Millä tavalla peli ei käynnisty, antaako jonkun virheilmoituksen tms?

Suosittelen käymään läpi ohjeet, joita on annettu Win10 ja Sims2 -ongelmiin, sillä hyvin pitkälti samat temput toimii näihin tarinapeleihinkin. Esim. graphic rules makerilla muistaakseni jouduin ainakin korjamaan grafikka-asetukset, ennen kuin tarinapelit suostuivat toimimaan.

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 17 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00