Radola - Radosims.comin foorumi

Kaikkea simsistä, ja paljon muutakin!
Tänään on Ti Elo 20, 2019 5:04 pm

Kaikki ajat ovat UTC+03:00

Tervetuloa Radolaan!

Näin pääset alkuun: Muista lukea säännöt | Apua, tunnukseni ei toimi! | Ehdota uudistuksia | Löydät Radolan myös Facebookista | Mikä on Radola?

Mitä uutta?
∙ 24.2. Prosilver tyyli on jälleen käytössä. Muokkaamaton, mutta toimii mobiilina.
∙ 28.1. Radolan mobiiliversio käytettävissä Tapatalkilla (iOS/Android).
∙ 26.1. uudistuksia foorumin rakenteeseen.
∙ 23.1. uudet, talviset sesonkitittelit.

Kuva

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 22 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: Ti Maalis 29, 2016 7:24 pm 
Poissa
Pikkuaktiivi
Pikkuaktiivi

Mullakin on aika paljon samanlaisia mieltymyksiä kuin aikaisemmilla vastaajilla, jotkut taas ihan päinvastoin, mutta ei niistä nyt muuta. Sen sijaan kaksi tällaista "outoa/pahaa (?)" tottumusta on:
Pelaan aina 2-nopeudella. En yleensä ikinä pauseta, enkä käytä koskaan myöskään kolmosnopeutta, paitsi kun se menee päälle automaattisesti simien nukkuessa. Ykkösnopeutta käytän poikkeustapauksissa, jos on yli 5 simiä perheessä ja niissä monta lasta ja ne kaikki pitää hoidella tekemään läksyjä ja vanhemmat auttamaan niissä. Silloin hetkeksi saatan hidastaa ykköselle, koska niillä on paha taipumus keskeyttää läksyt juttelulla tai ottaa ruokaa kaapista silloin kun en halua yms. Mutta sitten taas kakkonen päälle. Se on mun normaali pelinopeus.
Toinen outo tapani on pakko ohjata simejä koko ajan. Eli en kestä yhtään sellaista hetkeä pelissä, ettei mun tarvitsisi painella hiirellä koko ajan jotain. Mun hiiri napsaa ihan jatkuvasti. Jos en keksi mitään muuta, kierrän läpi ohjauspaneelin simin naamoja, kyllä siellä aina jollain on joku tarve edes vähentymässä, että voin taas komentaa sen tekemään jotain. Öisin tietenkin annan simien nukkua, mutta silloinkin vahdin silmä kovana sitä, kuka ensiksi herää ja sitten alkaa taas hirveä vauhti. Niillä on vieläpä vapaa tahto päällä, eli mun on oikeesti hurja kiire komentaa simejä toimimaan oikein. Pitää valita oikeat safkat kaapista ja mennä oikeassa järjestyksessä juuri siihen vessaan ja suihkuun, johon mä käsken jne...

ViestiLähetetty: Ke Touko 11, 2016 8:50 pm 
Poissa
Iso Paha Admin
Iso Paha Admin

Lainaa:
Suuri nautinto lukea porukan pelityyleistä ja tavoista! En yritä luokitella kenenkään touhuja - olen antanut itselleni kertoa ettei ole yhtä ainoaa oikeaa tapaa pelata Simsejä - mutta tuntuman perusteella jotkut pelaavat 'hardcorena' ja toiset jättävät grindaamisen vähemmälle ja oikaisevat omien kiinnostustensa kohteisiin tai 'alipeleihin', skenaarioihin, joita itse kehittävät Simsin pohjalle.
Näistä jutuista saisi jo kohtalaiset väitöskirjan ainekset - peleistähän on viime vuosina laadittu useita väitöskirjoja ja pukattu erilaisiin formaatteihin paljon faktaa ja fiktiota. Suomessa touhu on melko tuoretta, ensimmäinen suomenkielinen pelikirja tai oikeammin artikkelikokoelma julkaistiin kai vuonna 2002 ja sen jälkeen on kirjoittelu päässyt vauhtiin. Harmittelen lähinnä sitä, ettei mulla riitä sivistys eikä edes terminologia aiheen kunnolliseen käsittelyyn. Joku Radolan pelureista voisi hyvin ryhtyä Sims -tohtoriksi, enkä suinkaan viittaa tässä lääketieteen puolelle vaan esimerkiksi yhteiskuntatieteen, kasvatusopin ja mediakultuurin suuntaan.

Linkkejä mm: https://www.jyu.fi/ajankohtaista/arkist ... -05-721890
http://www.uta.fi/kirjasto/vaitokset/2009/2009027.html
http://www.uta.fi/sis/ajankohtaista/ilm ... ?id=105915
http://www.pelitutkimus.fi/vuosikirja20 ... 013_09.pdf
ja ainakin yksi varsinainen Sims-väitöskirja: http://www.utu.fi/fi/Ajankohtaista/medi ... dd14f.html
Oi, kiitos linkeistäsi! Muistan itse käyneeni katsomassa erään simstohtorin väittelyn, ja antaneeni matskua ainakin kolmeen väitöskirjaan. Mahtavaa, että linkitit juttuja tänne!

ViestiLähetetty: Ti Touko 17, 2016 1:12 pm 
Poissa
Isompi aktiivi
Isompi aktiivi

Mää en tykkää pelata tavallista arkea normaaleilla perhehahmoilla vaan hullutella.

Suosikki perhetyyppejä:
- Oma itse. Itsen näkönen ja niminen. Uran huipulle esim. taiteilijana, hulluna tiedemiehenä tai vastaavana.
- Fiktiohahmot. Boba Fettin mainitsin jo toisaalla. Usein oon tehny myös esim. Simpsonit tai Aku Ankan veljenpoikineen. Näille tietenki mahollisimman tarkat piirteet eli ahmatti-Homer, tuittupää-Aku jne.
- Julkkikset. Mietin tekeväni Jenni Vartiaisen ja kehittäisin muusikko-uran huipulle.
- Roskaväki. Laiskoja, sottaisia ja huonosti pukeutuvia. Naiset romantikkoja jotka vehtaa puolen naapuruston kanssa ja miehet ilkeitä. Työttömiä, rikollisia tai hanttihommissa esim. tiskarina. Asuu pienessä tönössä jossa halvat ja rumat kalusteet ja piha täynnä rojua.

ViestiLähetetty: Ma Loka 10, 2016 2:50 pm 
Poissa
Miniaktiivi
Miniaktiivi

Mulla oli tapana ykkösessä ja kakkosessa rakentaa naapurustoon ilkeä noita-akka, joka pyydysti ohikulkevia, pahaa-aavistamattomia naapureita (joista en pitänyt ja joista piti siksi päästä eroon) pihaansa jonkinlaiseen karsinaan. Karsina oli täynnä heinäpaaleja. Istutin asukkaan tyynesti istumaan valtaistuimentyyppiselle tuolille ja tuikkasin heinäpaalit tuleen :'D Tontilla "hieman" kummitteli.

ViestiLähetetty: Ma Loka 10, 2016 3:00 pm 
Poissa
Iso Paha Admin
Iso Paha Admin

Lainaa:
Mulla oli tapana ykkösessä ja kakkosessa rakentaa naapurustoon ilkeä noita-akka, joka pyydysti ohikulkevia, pahaa-aavistamattomia naapureita (joista en pitänyt ja joista piti siksi päästä eroon) pihaansa jonkinlaiseen karsinaan. Karsina oli täynnä heinäpaaleja. Istutin asukkaan tyynesti istumaan valtaistuimentyyppiselle tuolille ja tuikkasin heinäpaalit tuleen :'D Tontilla "hieman" kummitteli.
Ai kamala:D Tapa se on toki tuokin tyhjentää naapurustoa ;´D

ViestiLähetetty: Ma Helmi 27, 2017 10:48 am 
Poissa
Iso Paha Moderaattori
Iso Paha Moderaattori

Mä kyllästyn pelaamiseen lopulta aika äkkiä, rakentaa voisin vaikka millä mitalla :D En koskaan tee heteropareja, varsinkaan nyt sukupuolivaihtoehtojen lisäännyttyä. Rahakoodia käytän liikaa, samoin testingcheatsia, koska tarpeet laskevat aivan liian nopeasti ja en kestä pelata jos talo ei ole täydellinen... :D Pelaan aina aika lailla samalla kaavalla, ihmekään että kyllästyn! Taaperot toi peli-innon takaisin, en IRL jaksa lapsia yhtään mutta Simsissä taaperot ja lapset on aina ollut varmaan hauskimpia, varsinkin nyt nelosessa! Ihanaa että taaperot ovat nyt paljon monipuolisempia :)

ViestiLähetetty: To Kesä 01, 2017 12:17 pm 
Poissa
Miniaktiivi
Miniaktiivi

No mulla on kyllä tää koodien käyttö vähän ollu pinnalla täs viimiset pari päivää, heheh xd Ajattelin ihan oikeasti lopettaa sen rahakoodien käytön pikkuhiljaa (tuskin heti onnistunkaan mutta joo). Luon yleensä n. 100 000e/ellei enemmälläkin yhdelle simille ison talon, niin onko siinä oikeastaan mitään järkeä? Ne ei oo ansainnu sitä kaikkea itse ja se ärsyttää mua aika paljonkin, joten halu opetella tavasta pois on suuri :D

Sit tää: Mä kyllästyn yleensä pelaamaan ensimmäisen sukupolven aikana ellei tapahdu jotain mielenkiintosta/lapset oo oikeesti perijätyyppisiä. Mulla on siis muutama modi, yks mahollistaa enemmän ku 8 jäsentä perheessä niin siks niitä lapsia voi olla ihan liikaakin ja mulla on vaikeuksia päättää kuka on perijä ja miksi :D en oo ajatellu poistaa tätä modia, ainakaan vielä. Mut ehkä sit poistan jos menee liian hankalaks.

Ulkonäöstä sen verran, et en osaa luoda lihavia simejä, ja se jokseenkin ärsyttää mua! Ne on ihan yhtä hyviä ku normipainoset, silti en osaa luoda niitä ollenkaan :D Ajattelin tästäkin tavasta pikkuhiljaa opetella eroon. Mulle on vaan ihan hirvee asia se, jos lapsista tulee lihavia jos sen isä/äiti on lihava. En tiedä yhtään et miks :D Haluun luoda erilaisia, niin hyviä ku pahoja simejä, enkä vaan samalla kaavalla toistuvia, mut ei se onnistu jos tääki asia vaivaa...

Onneks oon päässy uran pakkomielteisistä ylennyksistä suunnilleen yli, toki ei se johtajan paikka pahakskaan olis :D Keskityn kyllä muuhunkin nykyään mutta välillä tulee sellanen olo "sen on nyt pakko saada se ylennys tai muuten!!" kieltämättä, onneksi se ei oo enään niin pahana ku ennen :D

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 22 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2

Kaikki ajat ovat UTC+03:00