Radola - Radosims.comin foorumi

Kaikkea simsistä, ja paljon muutakin!
Tänään on Ke Joulu 11, 2019 3:30 am

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Tervetuloa Radolaan!

Näin pääset alkuun: Muista lukea säännöt | Apua, tunnukseni ei toimi! | Ehdota uudistuksia | Löydät Radolan myös Facebookista | Mikä on Radola?

Mitä uutta?
∙ 24.2. Prosilver tyyli on jälleen käytössä. Muokkaamaton, mutta toimii mobiilina.
∙ 28.1. Radolan mobiiliversio käytettävissä Tapatalkilla (iOS/Android).
∙ 26.1. uudistuksia foorumin rakenteeseen.
∙ 23.1. uudet, talviset sesonkitittelit.

Kuva

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 22 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 Seuraava
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: Su Tammi 10, 2016 11:35 pm 
Poissa
Isompi aktiivi
Isompi aktiivi

Joku tämän tapainen aihe oli muistaakseni vanhalla foorumilla ainakin kakkoseen liittyen, mutta nyt en löytänyt tällaista myöskään kakkosen tai kolmosen yleisistä keskusteluista.
Aiheena siis on "Oudot/Pahat" mieltymykset ja tavat joita jokaiselta pelaajalta varmaan löytyy ainakin pari. Tähän voi laskea mm. toistuva koodien käyttö, tietynlainen kaava pelatessa, pakkomielle tiettyihin vaatteisiin/hiuksiin mitä ikinä mieleen tuleekin. Tosiaan ihan leikkimielinen keskustelu, ei ole tarkoituksena syyllistää ketään esim. koodien käyttäjää siksi "" merkit otsikossa. :D

Itse voisin avata keskustelua parilla omalla jutullani. Mulla on tapana luoda aika samanlaisia simejä ulkoisesti, vaikka yritänkin tuoda peliin vaihtelua kokeilemalla erilaisia vartalotyyppejä yms, mutta valitettavan usein päädyn esim. samaan kampaukseen ja samankaltaiseen vaatetukseen (etenkin mies-simeillä). Tällä hetkellä olen obsessoitunut kolmeen hiusväriin joidenka eritteleminen kirjottaessa on vähän hankalaa, mutta siis se vaalein oranssi, tumman ruskea ja "keskimmäinen" blondi. :D Kakkosessa aikanaan taisin luoda vain ruskea hiuksisia simejä.
Yleisesti pelatessa juuri tälläiset toistuvat kaavat jää mulla päälle helposti, ihan noista hiusväreistä simien ammatteihin, pahimmassa tapauksessa nimiin.
Oon myös tosi tarkka simin luonnissa sen suhteen, että hiusten pituudet ei saa eri asuissa vaihdella juuri ollenkaan, koska haluan säilyttää "aitouden" (johon en pelatessa kiinnitä loppuen lopuksi edes huomiota). Nais-simien urheilu, uima ja yöpuvuissa hiukset menee ehdottomasti kiinni tai nutturalle ja silmälasit ja meikki pitää ottaa pois. :D

Yleisesti pelatessa olen aina pyrkinyt jotenkin simien "ylemmyyteen", eli siis pyrkinyt saamaan simit urien huipulle, lapsille 10 koulusta ja lopulta perhe isoon kartanoon asumaan. Tämän suhteen olen ylpeä, että olen pääsemässä tästä tavasta pikkuhiljaa eroon. Nelosen omatahto toimii niin hyvin, että pystyn hyvin keskittymään yhdellä simillä pelaamiseen suuremmissa perheissä ilman pelkoa muiden kupsahtamisesta, joten myös se täydellinen panostaminen kaikilla kaikkeen on jäänyt.
Voisin jatkaa näitä loputtomiin, mutta päätän tämän nyt vikaan tapaan joka on suurempien jatkuvien perheiden perillisien muotokuvat, eli perheessä on aina oltava joku joka kykenee niitä maalaamaan.

Kertokaa vastaavanlaisia tapoja/kaavojanne, jään innolla odottamaan löytyykö ketään jotka kamppailevat samojen juttujen parissa. :D

ViestiLähetetty: Su Tammi 10, 2016 11:49 pm 
Poissa
Hyperaktiivi
Hyperaktiivi

Hinnerit!

Ai, tää tarttee vielä selvennystä:D Hinnerit ovat huonolla tavalla juntteja.

Arto Hinneri on vähän ällö ja lipevä juorutäti, joka ei tee mitään tuottoisaa. Jos lapsien tuottamista vaimon tai syrjähyppäjäisnaisten kanssa ei lasketa:P Arto tarvitsee siis vaimon.

Tämä on ressukka hissukka, joka käy töissä ja odottaa lapsia ja hoitaa lapsia ja siivoaa ja laittaa ruokaa ja pitää kämpän ees jonkunnnäköisessä kuosissa. Arto ei "naistentöihin" sorru.

Lapset saavat nimekseen Nicoa ja Jessicaa. Nico kiusaa siskooaan, bodaa ja menestyy surkeasti koulussa. Jessica on surkea itkupilli, joka koettaa auttaa äitiään pikkusisarusten yms hoidossa, eikä myöskään pärjää koulussa eikä oikein missään muussakaan.

Hinnerit siis yrittävät olla hienompia kuin ovat. Hommaan kuuluu myös, ettei mitään ostettua myydä. Arto (tai myöhemmin Nicot) korjaavat rikkimenneet esineet ja tarpeettomat kalusteet voi hylätä pihalle. Taloudellisesti monilapsisen perheen pyörittäminen on varsin haastavaa.

Juu, tää on ollut mulla 2, 3 ja 4 käytössä. Eräänlaista traumojen purkua:P

Tai Simsistä kiinnostuneille: https://suoturve.net/korpi

ViestiLähetetty: Ma Tammi 11, 2016 1:59 am 
Poissa
Superaktiivi
Superaktiivi

Hoo! (jos minä olen musta) Tulipa mielenkiintoinen topa!
Simit: Nättejä ja lihavia (ainakin vähän aikaa kun on kulunut), naiset mieluummin miestä pitempiä ja kauniimpia, sekä useimmiten miessimejä fiksumpia. Miesten hiukset mahdollisimman tavanomaiset, naamat persoonallisia, ei partaa. Naisilla ehdottomasti hiukset, mielellään pitkät (ei partaa) ja punapäät on harvinaisia, mutta lopulta ne aina sittenkin ilmestyy ja ovat rikollisia. Hih! >> Nää on jotain stereotypioita, mutten mä oo ikinä analysoinut tätä hommaa <<
Ammatit: Jos oon oikein ankarana (harvinaista etenkin TS4:ssä), jotkut mun simeistä kyllä menee töihin ja silloin ne on tosi suorittajia ja etenee mahdollisimman pian huipulle, etenkin sitten oudosti miehet, jotka muuten on aika tumpeloita. Konttorirottia joka ikinen, paitsi rikolliset punapäät valikoituu mielellään poliisin hommiin ja etenee etsiväksi tai jopa poliisipäälliköksi. Jos naissimit jää kotiin, ne ei tee periaatteestakaan muuta rankkaa kuin kattoo telkkua ja laittaa hitsin hyvää safkaa porukalle - PAITSI taas punapäät, jotka tilaa pitsaa tai lähtee skruudaan raflaan ja terrorisoimaan muita asiakkaita laululla ja herjaa heittämällä. Ukot yrittää aluksi kuntoilla, mut vaimot sabotoi niiden yritykset ja huolehtii siitä, ettei ne ehdi. Perheenpää on yleensä vanhin nainen. Miehet on kuhnureita ja vain kerran n. kymmentä perhettä kohti ilmaantuu "sankarityyppi", joka vaihteeksi tekee jotain merkittävää ja vielä bodaa ja pullistelee. Se kuitenkin kuopataan aika pian ja naiset hoitaa taas kaiken kuten yleensäkin.
Toi Xaldinin kommentti jonkin simin 'ylemmyydestä' herätti heti syvän tarpeen hihkua, että mulla on toi sama juttu! Mulla se on alfa-naaras, yksi kerrallaan, joka elää joko ikuisesti tai ainakin tosi pitkään. Sillä on tahto ja äänijänteet karkaistua terästä, eikä se pelkää mitään. Silti sillä on aina jokin heikkous, ettei se ole ihan yliluonnollisen etevä kaikessa - ja tää heikkous on mulla nelosessa edelleen työn alla.
Kun mä luen mitä Hilbert kirjoitti, niin mä koen sen kertomuksen jotenkin niin luovaksi, etten mä tunne pääseväni samalle tasolle - varsinkaan, kun mä huijaan ihan sairaasti lähes joka pelin alkuun saadakseni sievän luksustalon eka simille (usein se on juuri se alfa-nainen) joka sitten kerää hiljalleen lisää mammonaa ja muonavarastoa, kunnes löytää sopivan kumppanin ja lisääntyy joko adoptoimalla uraputkessa tai vanhanaikaisesti perijättärenä. Perhe-elämä, sapuska ja arkinen löhöily on kuitenkin se mihin mä keskityn enimmäkseen ja missä mun simit on periaatteessa parhaimmillaan. Käytännössä taas nelosen toilaileva tunne-elämä tekee siitä kestokomediaa ja sitä mä en oikein sulata. Mun alfa-naaras EI oo toisaikainen hömppä vaan se jukupliuta pysyy kurssissa maksoi mitä maksoi (modit) ja katsoo vielä toistenkin perään. =)

ViestiLähetetty: Ti Tammi 12, 2016 9:22 pm 
Poissa
Hyperaktiivi
Hyperaktiivi

1. Mulla on myös etenkin simin luonnissa se, että hiukset pitäävät pysyä realistisina; väri ja pituus ei saa heitellä, vaikka kampausta vaihdettaisiinkin. Sitten tietysti pyrin realistisuuteen eli nukkuessa/kuntoillessa en käytätä naissimeillä meikkiä (ehkä nyt huulimeikkiä lukuunottamatta) ja lisäksi hiukset laitatan usein kiinni (mukavuussyyt kuten kollegasimmailijat tietää).
Luonteenpiirteitä pyritsen valitsemaan simeille vähän joka kategoriasta ja ristiriitaisuuksia yritän myös välttää. Yleensä tykkään luoda melko monipuolisia simejä ja valitsen mielelläni myös niitä vähän "erikoisempia" luonteenpiirteita mm. mielipuoli ja kömpelys.

2. Sitten ikäväkseni täytyy myös sanoa, että vaikka kuinka päättäisin että tämä sim ei nyt jatka sukua - tälle en hanki puolisoa ja sitä ihanaa perheidylliä niin silti... mä murrun ja vähintään siinä aikuisuus-vanhus kynnyksellä tulee kauhea kiire ottaa vaikka ensimmäinen Irma-Riitta tai Pekko-Jooseppi kadulta puolisoksi. Jotenkin tulee pakkomielle, että tämä jää nyt kesken ja sim ei pääsekään lisääntymään. :'D

3. Pelaamisessa yritän parhaani mukaan tavoitella normaalia elämää. Unirytmin yritän pitää sellaisena kuin se normaalistikin on; yöllä nukutaan ellei tee sitten yötyötä. Haluan myös, että lapset joko a) panostaa kouluun kunnolla tai b) ei sitten ollenkaan. Inhoan suuria perheitä juuri siksi, koska sillon multa lähtee lapset niinsanotusti käsistä ja niiden koulu menee sitten kenellä mitenkin.

ViestiLähetetty: Pe Tammi 15, 2016 7:48 am 
Poissa
Pajunkissa
Pajunkissa

Luin kaikkien viestit läpi ja olipa kyllä todella viihdyttävää lukemista, ihana topikki :).

1. Mulla on tuo sama mikä useammalla muullakin eli simien hiusten valinta on tärkeää pitää realistisena. Käytän muutenkin todella paljon aikaa siminluonnissa. Yleensä uuden simin luomisessa vierähtää ainakin yksi kokonainen pelisessio kevyestikkin. Joskus jopa kaksi jos haluan oikein hioa simiä. Olen etenkin tarkka simien kasvonpiirteistä. Inhoan valmiskasvoisuutta, joten pyrin tekemään omat simini "tyylilleni uskollisesti". Simien vartalon tyyppi, hiusten ja ihon värit vaihtelevat paljon.

2. Minulla on tai ainakin oli lähes pakkomielle jatkuvaan kuvien ottamiseen pelissäni. Minun täytyy aina kehitellä simeilleni tarinaa päässäni ja joskus pelaan sen mukaan miten saisin mahdollisimman ihania kuvia otettua. Onneksi tämä helpottui sen jälkeen kun jätin tarinoiden kirjoittamisen ja siirryin tekemään let´s play videoita tubeen. Olen ikäänkuin oppinut sen myötä pelaamaan peliä ilman, että täytyy olla ottamassa kuvia ja kehitellä tarinan juonta. Nykyisin pidän eri tarkoitukseen omat pelitallennuksensa. Tarinoihin ja blogia varten on omansa ja silloin annan itselleni taas luvan kuvaamiseen ja vastaavasti on myös olemassa rennompia pelitallennuksia. Toisaalta tarinan juonen kehittelyn tilalle on tullut LP videoitten laadun kehittäminen eli oman äänen hallinta jne. liittyvät asiat joita miettii pelatessa ja nauhoittaessa.

3. Kaikki simini jatkavat varmasti sukua jossain vaiheessa. Rakastan nähdä miten geenit sekoittuvat ja periytyvät joten vähintään 1-2 lasta on tehtävä. Geenien on oltava mahdollisimman monipuolisia, joten suosin erilaisia ihonvärejä ja myös fantasiasimejä. Sekoitan näitä kaikkia keskenään ja jännään lopputuloksia. Voisi kai sanoa, että tykkään "perhemäisestä" pelaamisesta. Tykkään myös ns. jalostaa lemmikkejä eli jatkaa sukua niilläkin joten toivottavasti tulee pian lemmikit lisäri myös neloseen.

4. Lähes vihaan rahakoodien käyttöä. Aloitan pelin aina legasymäisesti tai käytän vain niitä rahoja joita simillä on aloittaessa. Kaikki täytyy hankkia omalla työllä pikkuhiljaa. Jos simi ei meinaa millään edetä ja saada lisää rahaa esim. isomman talon rakentamiseen niin saatan miettiä erilaisia keinoja hankkia rahaa kuten taidemaalaus, keräily jne. Koskaan en turvaudu siis rahakoodeihin. Yleensä laitan simin uran ensin hieman alulle ja kerään vähän rahaa. Sitten etsin hänelle kumppanin jostain kaupungin valmiista simeistä. Harvemmin teen kumppaneita valmiiksi, mutta nyt nelosessa olen alkanut suosia sitäkin. Sen jälkeen kun simi löytää kumppanin alkaa rahaakin tulla helpommin ja rakennetaan uusi lapsiperheelle sopiva talo. Tykkään sisustaa todella paljon ja taloissani täytyy olla aina kivoja huoneita vähän kaikkeen kuten lasten leikkihuone, harrastushuone, kuntosali jne. Käytän talon rakentamiseen runsaasti aikaa ja siihen voi vierähtää useampikin pelisessio riippuen lukaalin koosta. Tämän jälkeen simit jatkavat uriensa kehittämistä ja lasten kasvatusta. Joissakin perheissä suku jatkuu noin. 3-5 sukupolven ajan kunnes kyllästyn. Simien luonteenpiirteet ja tavoitteet vaihtelevat suuresti. Tosin joistakin luonteenpiirteistä on muodostunut suosikkeja sillä ne helpottavat pelaamista. Vältän sellaisia luonteenpiirteitä, jotka ärsyttävät tai tekevät pelaamisesta hankalaa kuten nelosessa nyt hermoheikko jolla on jatkuvasti surkea olo ja negatiivinen "tunneaura".

ViestiLähetetty: To Tammi 21, 2016 12:44 pm 
Poissa
Pikkuaktiivi
Pikkuaktiivi

Simeilläni ei melkeimpä ikinä ole lapsia. Tämän asian yritän nyt tietoisesti muuttaa ja olenkin jo tehnyt pariskunnan sitä varten että opettelen sitä perhepelaamista. Enkä osaa pelata miehillä ja on aina ihan sama mitä niille tapahtuu pelissä jos sellainen jossain pelissä onkin. Pelaan melkein aina sinkkunaisilla tai naispareilla.

ViestiLähetetty: La Tammi 23, 2016 1:38 pm 
Poissa
Isompi aktiivi
Isompi aktiivi

Ennen tein jotkut perheet ja aloitin teini-ikäisistä, mutta nyt hyppään aina suoraan nuoriin aikuisiin. Sama kaava toistuu; nuoripari, nainen on nykyajan ihanteiden mukainen kaunokainen kaikin puolin, on pusuhuulet ja puskuria, mies samoiten kuin Dressmannin kuvastosta. On työt sun muut, sitten tulee lapsi, pari... mieheltä alkaa löytyä jälkikasvua joka toisesta talosta... oma vaimo saa koskaan tietää. :D

Lisäksi tuppaan tehdä aina yhden yltiövarakkaan ja snobin perheen, jotka suunnilleen vihaavat muita ihmisiä. Näiden lapsi on kuitenkin poikkeuksetta ihan tervepäinen. Joskus myös talon rouva saattaa hairahtua tuon Dressmannin kuvastomallin kanssa...

Nämä kaavat toistuvat kerrasta toiseen...

ViestiLähetetty: Ti Helmi 02, 2016 10:36 pm 
Poissa
Iso Paha Admin
Iso Paha Admin

Miulla on paha tapa keskittyä simien taitoihin ja töihin, kaikki muu unohtaen:P Ja tehdä kaikista simeistä kunnon hikipinkoja taitojen ja niin, töiden suhteen, ja unohtaa, että pelata voisi sadassa muussakin asiassa... "Tienaa itte rahas, sähä et koodeja saa!" kuten Jadeleinella ja "Käytäs aikas tehokkaasti, hus pois koneelta!"

ViestiLähetetty: Ke Helmi 03, 2016 1:46 am 
Poissa
Superaktiivi
Superaktiivi

Suuri nautinto lukea porukan pelityyleistä ja tavoista! En yritä luokitella kenenkään touhuja - olen antanut itselleni kertoa ettei ole yhtä ainoaa oikeaa tapaa pelata Simsejä - mutta tuntuman perusteella jotkut pelaavat 'hardcorena' ja toiset jättävät grindaamisen vähemmälle ja oikaisevat omien kiinnostustensa kohteisiin tai 'alipeleihin', skenaarioihin, joita itse kehittävät Simsin pohjalle.
Näistä jutuista saisi jo kohtalaiset väitöskirjan ainekset - peleistähän on viime vuosina laadittu useita väitöskirjoja ja pukattu erilaisiin formaatteihin paljon faktaa ja fiktiota. Suomessa touhu on melko tuoretta, ensimmäinen suomenkielinen pelikirja tai oikeammin artikkelikokoelma julkaistiin kai vuonna 2002 ja sen jälkeen on kirjoittelu päässyt vauhtiin. Harmittelen lähinnä sitä, ettei mulla riitä sivistys eikä edes terminologia aiheen kunnolliseen käsittelyyn. Joku Radolan pelureista voisi hyvin ryhtyä Sims -tohtoriksi, enkä suinkaan viittaa tässä lääketieteen puolelle vaan esimerkiksi yhteiskuntatieteen, kasvatusopin ja mediakultuurin suuntaan.

Linkkejä mm: https://www.jyu.fi/ajankohtaista/arkist ... -05-721890
http://www.uta.fi/kirjasto/vaitokset/2009/2009027.html
http://www.uta.fi/sis/ajankohtaista/ilm ... ?id=105915
http://www.pelitutkimus.fi/vuosikirja20 ... 013_09.pdf
ja ainakin yksi varsinainen Sims-väitöskirja: http://www.utu.fi/fi/Ajankohtaista/medi ... dd14f.html

ViestiLähetetty: Su Maalis 27, 2016 5:22 pm 
Poissa
Superaktiivi
Superaktiivi

Mun simien on pakko olla täydellisiä kaikessa. Ulkoisesti: En pysty pelaamaan lihavalla tai rumalla simillä. Enkä kyllä muutenkaan mitenkään ulkoisesti "normista" poikkeavalla, esimerkiksi punkkaritukka tai kalju naisella olisi ehdoton nounou. Pelaan aina myös pelkkiä täydellisiä perheitä täydellisellä elämänkaarella. Mies, nainen, tyttöystävä, yhteenmuutto, kosinta, naimisiin, ura, 1-2 lasta... Kun simit tulevat vanhuksiksi, en jaksa enää pelata niillä, vaan jätän aina oman onnensa nojaan ja siirryn tekemään lapsesta täydellistä uutta perijää. Pelaamiseni noin muutenkin on oikeastaan pelkästään taitojen kehittämistä ja työntekoa sekä sisustamista ansaituilla rahoilla.

Kaikkiaan sanoisin, että mulla on joku suuri täydellisyysongelma pelatessa ja ehkä siksi kyllästynkin niin nopeasti, kun kaikki on niin persoonatonta ja samalla kaavalla menevää. :D

ViestiLähetetty: Ma Maalis 28, 2016 11:49 am 
Poissa
Superaktiivi
Superaktiivi

Lainaa:
Mun simien on pakko olla täydellisiä kaikessa. Ulkoisesti: En pysty pelaamaan lihavalla tai rumalla simillä. Enkä kyllä muutenkaan mitenkään ulkoisesti "normista" poikkeavalla, esimerkiksi punkkaritukka tai kalju naisella olisi ehdoton nounou. Pelaan aina myös pelkkiä täydellisiä perheitä täydellisellä elämänkaarella. Mies, nainen, tyttöystävä, yhteenmuutto, kosinta, naimisiin, ura, 1-2 lasta... Kun simit tulevat vanhuksiksi, en jaksa enää pelata niillä, vaan jätän aina oman onnensa nojaan ja siirryn tekemään lapsesta täydellistä uutta perijää. Pelaamiseni noin muutenkin on oikeastaan pelkästään taitojen kehittämistä ja työntekoa sekä sisustamista ansaituilla rahoilla.

Kaikkiaan sanoisin, että mulla on joku suuri täydellisyysongelma pelatessa ja ehkä siksi kyllästynkin niin nopeasti, kun kaikki on niin persoonatonta ja samalla kaavalla menevää. :D
Haa! Mulla on kai vielä astetta pahempi, kun mulla on yleensä vanheneminenkin pelistä pois.
Muuten aika tarkkaan samat oireet, paitti täydellisyyden vaatimukset ei oo ulkonäön osalta yhtä tiukat, kun musta lihavat simit on ihania. Tuota, öh... taidot, duuni ja sisustaminen... mitä muuta sitä voiskaan olla? Keräily on tylsää, kalastus julmaa ja maisemat tyhjiä kulisseja. X) Avaruus on predestinoitu, eikä sisällä yllätyksiä, naapurit häiriköi, lemmikit loistaa poissaolollaan ja sitä rataa. Mun aika pelissä kuluu lähinnä "kotoisten" skenaarioiden kehittämisessä ja sitten ihmetellessä miksei simit huomanneet mitään erikoista missään vaiheessa.

ViestiLähetetty: Ma Maalis 28, 2016 3:43 pm 
Poissa
Pikkuaktiivi
Pikkuaktiivi

Oma kaavani on lähes aina täydellisen kaunis sinkkunainen joka pyöräyttää lapsen tai kaksi,kolme,neljä... itse tekemäni, tietysti myös täydellisen miehen kanssa, huolimatta kuitenkaan miestä talouteen asumaan.

Simieni pitää olla kauniita, siksi hyvin harvoin uskaltaudun valitsemaan similleni parin valmissimeistä, vaan teen komistuksen naapurustoon jossa simini sitten "vahingossa" törmää häneen, viettelee ja tulee raskaaksi. Yleensä myös tämä kaikki ensimmäisellä tapaamiskerralla..

Pelaan aina kakkos nopeudella mutta kun simini sai yllätyskolmoset, olen oppinut käyttämään normaalia nopeutta, koska tyttöjen (simini lapset ovat poikkeuksetta tyttöjä) tarpeista huolehtiminen ja kaikkien tavoitteiden täyttäminen on rankkaa puuhaa.

Ajattelin pelata kirjastoon simin, jolle saisin ilkikurisuustaidon kymppiin. Ilkeillä simeillä on vastenmielistä pelata, mutta ilkikurisuus liikkuu niillä rajoilla että pelaaminen on suht'koht miellyttävää.. kuinka ollakkaan, "ilkeällä" similläni oli loppujen lopuksi sosiaalisuus 10, koko maailman ystävä-tavoite (tai mikä sen tavoitteen nimi olikaan.. heh..) täynnä ja ilkikurisuus tasolla 8... ei kovin helppoa :roll:

Simini harrastavat liikuntaa vain laihtuakseen, eivät ui koskaan ja käyvät bileissä vain tarkoituksenaan iskeä joku tyyppi itselleen tai hankkiutua raskaaksi ;D

ViestiLähetetty: Ma Maalis 28, 2016 7:40 pm 
Poissa
Pajunkissa
Pajunkissa

Tää on niiiiin hyvä topa...mahtava lueskella taas toisten pelailuista....repeilin noille kakiran tavoille ja kiva kun kerrot noin kaunistelematta, että tykkäät tehä kauniita sinkkunaisia jokka menee bileisiin vaan iskeäkseen jonku heh :D...periaatteessa noin minäkin pelaan eli simini etsivät jatkuvasti puolisoita itselleen suvun jatkamiseksi. Erotuksena vaan se, että suosin kumpaakin sukupuolta :)...

Nelosessa minulle on nyt muodostumassa sellainen tapa, että täytyy keräillä kaikkea mahdollista ja jokaisessa taloudessa on puutarha. Samoin on valokuvauksen kanssa...simien täytyy ottaa itsestään selfieitä yksin, kavereiden ja puolisoittensa kanssa :D.

ViestiLähetetty: Ma Maalis 28, 2016 10:21 pm 
Poissa
Superaktiivi
Superaktiivi

Lainaa:
Tää on niiiiin hyvä topa...mahtava lueskella taas toisten pelailuista....repeilin noille kakiran tavoille ja kiva kun kerrot noin kaunistelematta, että tykkäät tehä kauniita sinkkunaisia jokka menee bileisiin vaan iskeäkseen jonku heh :D...periaatteessa noin minäkin pelaan eli simini etsivät jatkuvasti puolisoita itselleen suvun jatkamiseksi. Erotuksena vaan se, että suosin kumpaakin sukupuolta :)...
Jees. Legendaarinen topikki - ja vaikka ite äijänköntys olen, niin naissimeillä tulee pelattua n. 98-ropsenttisesti ja ukot toimii 'tulos JA ulos'-periaatteen mukaan.
Lainaa:
Nelosessa minulle on nyt muodostumassa sellainen tapa, että täytyy keräillä kaikkea mahdollista ja jokaisessa taloudessa on puutarha. Samoin on valokuvauksen kanssa...simien täytyy ottaa itsestään selfieitä yksin, kavereiden ja puolisoittensa kanssa :D.
Hm. Nuo on niin moderneja juttuja nuo selfiet, etten niitä ole omaksunut, mutta puutarhat! Tunnen hiukan samantapaisia viboja kuin vanha entti metsää ajatellessa. Sims 3:n kasvattina mä pikkasen kaipaan sitä agraariyhteisön leimaa, jota vielä oli hiukan esimerkiksi Riverview:ssa. TS 4 on jo kai niin urbanisoitunut, että puutarha riittää kuoputustarpeen tyydyttämiseen. Jos mulla olis hiukankin särmää jäljellä, niin kyhäisin peliin traktorin koneineen ja ainakin kolmen välilatauksen kokoisen pellon viljeltäväksi. Hih! Miessimit kun ovat näköjään monella geneettisen altaan matalammassa päässä (ja sielläkin vain pulahtamassa), niin luottokortilla toimivaa geenipankkia (tiedätte-hyvin-mitä-tarkoitan) odotellessa ne vois ainakin ajaa pellolle. X)

ViestiLähetetty: Ti Maalis 29, 2016 1:23 am 
Poissa
Isompi aktiivi
Isompi aktiivi

Mäkin tykkään pelata enemmän naissimeillä, mut pelaan kuitenkin miehilläkin paljon. Naisten suosiminen näkyy ehkä parhaiten siinä, että hyvin usein hankin simeille niin monta lasta, että varmasti tulee yksi tyttö. Jos esikoislapsi on tyttö, ei välttämättä oo tarvetta hankkiakaan enempää lapsia, mut pojilla on liki aina sisarus jos toinenkin. :D Miehillä on sentään yks etu naisiin nähden: niillä on paljon enemmän aikaa etsiä puolisoa, kun lapsia voi hankkia milloin vaan. Naissimeillä taas tulee kauhea kiire löytää hyvä puoliso, ja yleensä päädyn valitsemaan ensimmäisen vähänkään sopivan, kun en tahdo että naissim on kauhean paljon miestään vanhempi. :D Ja tahdon myös, että pariskunta voi oikeasti seurustella ennen kuin hankkii lapsia, joten naisille pitää löytää puoliso jo senkin takia nopeasti.

Luon aika harvoin uusia simejä, tykkään enemmän peliin syntyneistä. Ainoat simit mitä luon on siis suvun aloittajat, yleensä nuori nainen (oon luonut tähän mennessä tasan kolme simiä, kaikki naisia ja yks oli pelkkä testisim, jolla ei ollut tarkoituskaan pelata pitkään). Pelaan legacytyylisesti ja pitkään samalla suvulla. Vaikka mulla olis useampi suku pelissä, mun omat suvut ei koskaan oo kaveritasoa syvemmissä tekemisissä keskenään, eli naimisiin ei mennä muiden omien simien kanssa, vaan aina jonkun townien kanssa. :D En halua sekoittaa sukuja keskenään. Yleensä jos vaihdan sukua, edelliset suvut jää muutenkin huomiotta enkä välttämättä koskaan palaa pelaamaan niillä, mutta en raaski poistaakaan niitä. Toisaalta on ihan hauskaa seurata mitä simit omillaan keksii puuhata.

Peliin syntyneille simeille en koskaan valitse luonteenpiirteitä, vaan arvon ne. Harmittaa, kun nelosessa ei voi yhtä helposti arpoa luonteenpiirteitä kuin kolmosessa, mut mulla on oma noppasysteemi jolla arvon piirteet. Piirteiden arpominen takaa sen, että pääsen pelaamaan myös simeillä, joilla on epämiellyttäviä piirteitä. Jos valitsisin piirteet itse, kaikki simit olis samanlaisia. Mut vaikka arvonkin piirteet, niin ei mun simit todellakaan aina elä luonteensa mukaisesti. Ihan niinku kakirakin, en tykkää ilkeistä tai pahoista simeistä, ja mun simit on aina kilttejä kaikille. En oo edes ilkikurisuutta harjoitellut muutamaa taitopistettä pidemmälle, kun musta tuntuu pahalta jos mun simit kiusaa muita. Jos sim itekseen päättää tehdä jotakin ilkeää tai typerää, peruutan toiminnon jos huomaan sen. Joskus kyllä en huomaa mitä simit puuhaa ja ilkeämieliset simit pääsee toteuttamaan itseään ja esim. rikkoo lapsensa nukkekodin (se on niin lohdutonta nähdä kun lapset itkee nukkekodin raunioiden äärellä), mutta laitan ne aina hyvittämään pahat tekosensa jotenkin. :D

Mullakin simit on kovia suorittajia, vähintäänkin uralla pitää menestyä ja pyrkiä toteuttamaan elämänhaaveita tai mikä onkaan. Kaikilla on jokin taito huipussaan ja loppujen lopuks on vaikeaa keksiä simeille mitään tekemistä, kun taitoja on jo tarpeeks. Lapsetkin suorittaa niitä lapsuusajan tavoitteita niin ettei aikaa muuhun jää. Välillä harmittaa, ettei perheenjäsenet kauheasti juttele keskenään ja aika usein seuran tarve jää huomioimatta, sitten simit itkeskelee omissa huoneissaan yksinäisyyttään. Sen takia pyrin siihen, että simit syö edes yhden aterian päivän aikana yhdessä, niin tulee edes illuusio siitä, että kyse on oikeasti perheestä eikä vaan saman katon alla asuvista supersuorittajista. :D

Mut joo, munkin simit elää täydellistä elämää täydellisissä kartanoissaan, joita rakennan aina jokaiselle sukupolvelle oman ja joskus montakin yhden sukupolven aikana, koska kyllästyn nopeasti ja rakentaminen on kivaa.

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 22 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00