Radola - Radosims.comin foorumi

Kaikkea simsistä, ja paljon muutakin!
Tänään on Ke Joulu 19, 2018 7:46 am

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Tervetuloa Radolaan!

Näin pääset alkuun: Muista lukea säännöt | Apua, tunnukseni ei toimi! | Ehdota uudistuksia | Löydät Radolan myös Facebookista | Mikä on Radola?

Mitä uutta?
∙ 24.2. Prosilver tyyli on jälleen käytössä. Muokkaamaton, mutta toimii mobiilina.
∙ 28.1. Radolan mobiiliversio käytettävissä Tapatalkilla (iOS/Android).
∙ 26.1. uudistuksia foorumin rakenteeseen.
∙ 23.1. uudet, talviset sesonkitittelit.

Kuva

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 27 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: La Maalis 26, 2016 11:27 am 
Poissa
Hyperaktiivi
Hyperaktiivi

Mä oon aina rakentanut talot niin, että teen ensin lattian huoneittain ja sitten rakennan seinät. Mutta silti tulee aina samanlaisia lootia XD En vaan osaa. No, onneks simit ei valita, että onpa tylsiä taloja.
Ja välillä vain väkisin väännän niistä erilaisia sisältä (kun ulkoa ne muistuttaa toisiaan tosi paljon), ettei tuntuis, että jokainen sim asuu samanlaisessa talossa. Vaikka niistä tuliskin sit omituisia.

IAE YEBAI BARBARETHY IEY APRON-GNYPH BRINTATENOPHRI
HEA GARHRE BALMENTHRE MENEBARIAKHEGH IA KHEKH
BRIN-SKALMA ARYNSARBA MESEGHRIPH NIPTYMIKH
MAORKHARAM. O, LAANKHEKH OMPH BRIMBAINYIOTH
SENGEBAI GHOYGHE LAIKHAM ARMIOYTH.

ViestiLähetetty: La Maalis 26, 2016 1:37 pm 
Poissa
Isompi aktiivi
Isompi aktiivi

Mä en kyllä osaa rakentaa hienoja taloja yhtään... :D Mun askartelemat talot on yleensä laatikkoja tai sitten ihan omituisen näköisiä rakennelmia..

Eniten mulla on ongelmia kattojen kanssa, en oikein kaikkien näiden vuosien pelaamisen jälkeenkään tajua miten ne toimii, miten ne pitäisi oikeaoppisesti asentaa. x) Ja automaattikattoja kun käyttää, niin tulee just tosi oudon näköisiä taloja. :D

Jos oikein keskittyisi opiskelemaan simssirakennusjuttuja, niin voisi sujua nämäkin puuhat paremmin, mutta kun äähh.. Ei oikein kiinnosta.

Oon kyllä löytänyt inspiraatiota oikeiden talojen pohjapiirrustuksia selaamalla, mutta kun en vaan osaa toteuttaa niitä pelissä.. :D

Onneksi netti on täynnä muiden luomuksia joita saa ladata! :D

ViestiLähetetty: Ma Touko 02, 2016 10:51 pm 
Poissa
Iso Paha Admin
Iso Paha Admin

sarang, niin tuttua tuo kattojen kanssa taistelu! Saan aina aikaiseksi jotain todella rumaa - siksi käytänkin aina valmiita kattoja. Olkoonkin tylsiä niin ainakin ne toimivat.

ViestiLähetetty: To Touko 05, 2016 3:49 pm 
Poissa
Isompi aktiivi
Isompi aktiivi

automaattikatot mullaki käytössä :D + rakentelen laatikoita. huoneet jää usein itellä liian pieniksi. tarttis tosiaa kokeilla katella oikeita pohjapiirrustuksia ja yrittää niitten avulla. suurin ongelma mulla on ehkä se, että ku oon rakentanu ihan kivanmallisen alakerran ja sitte pitäs rakentaa yläkerta.. siitä tulee sit tismallee ulkopuolisesti samanmallinen kuin alakerta, ja näyttää ulkoapäin tyhmälle.

ViestiLähetetty: Pe Heinä 01, 2016 4:00 pm 
Poissa
Pikkuaktiivi
Pikkuaktiivi

Täällä on kans yks, joka ei osaa rakentaa :D
Onneks netti pelastaa ja sieltä pystyy lataamaan mitä upeampia luomuksia.

ViestiLähetetty: Pe Elo 05, 2016 8:39 pm 
Poissa
Pikkuaktiivi
Pikkuaktiivi

Mua auttoi se, kun aloin Pinterestistä hakea talojen pohjapiirustuksia! Seinien mitat laskin simsin ikkunoiden avulla, ja rakennukset muuttuivat muodottomista laatikoista äkkiä tosi kivan näköisiksi! Mulla oli rakentaessa usein ongelmana kattojen kaltevuus, onneksi roofslopeangle on tehnyt siitäkin ongelmasta entisen.
Oon varmaan myös tosi creepy, mutta otan kuvia kivannäköisistä rakennuksista ja pyrin niitä sitten rakentamaan simsiin..

ViestiLähetetty: Su Maalis 04, 2018 5:38 pm 
Poissa
Superaktiivi
Superaktiivi

Mä kans katellu pinterestistä pohjapiirustuksia. Mut vaikee valita silmää miellyttäviä pohjia kun liikaa vaihtoehtoja :D Mut pinterest ja google on hyvä apu ja nappailenki miellyttävistä ss. Lisäks ihmisten ilmoil kulkies kyttäilen erilaisii taloja ja etin inspistä

ViestiLähetetty: Su Touko 20, 2018 11:42 am 
Poissa
Isompi aktiivi
Isompi aktiivi

Itse lähinnä lataan taloja ja muoksin omaan makuun niitä, välillä rakennankin, ja ei ne mitään hienoja ole. Ladatuilla on pakko pelata, kun pelin omat on sellasii pökkelöitä. Viimeksi latasin talon, purin sen. Tein samoilla jäljillä ulkokuoren, ja piha sai jäädä sellaiseksi kuin olikin. Talojen pitää olla mulle pieniä (2mh tai 3mh korkeintaan), vaikea pelata liian suurilla.

ViestiLähetetty: Ma Touko 28, 2018 4:31 pm 
Poissa
Superaktiivi
Superaktiivi

Tuttu ongelma... Koon suunnittelussa auttaa laittaa huonekaluja paikalleen ensin, merkkaa huoneet hieman erivärisillä lattioilla..
Sitten jos nyt haluaa perustukset: laita vaan koko kompleksin ympärille reunat. Siirrä huonekalut perhe-inventaarioon/pihalle/pois tieltä ja laita seinät...
Vanhat lattiat pois, uudet paikoilleen... (Tällä lailla sinne voi lisätä kellarin myöhemmin..) Sisätapetit ensin... ovet, ikkunat, portaat (jos siis oli perusta).

Pientä tuunaus
Erkkeri: vino seinä ulospäin, 2-3 suoraa vino sisään. Näihin isot ikkunat.
Poista kulmasta 2 seinää ja laita tilalle 1 vino seinä....

ViestiLähetetty: Pe Kesä 22, 2018 10:56 am 
Poissa
Pikkuaktiivi
Pikkuaktiivi

Minä oon tykänny tehdä taloja simsiin ihan oikeiden pohjapiirrosten perusteella. Se vaatii vähä säätöä kun mittakaavat simsin ja todellisuuden välillä hieman muuttuu :) Saa vähän erilaisia tehtyä kuin mitä omasta päästä. Ja youtube on täynnä kaikkia ihania speed build-videoita joista voi katsoa mallia ja surutta kopioida ideoita.

Ja kivoja värimallejaki löytyy googlella, saa vähän vaihtelua omiin suosikkiväreihin ja saatettua itseä vähän oman mukavuusalueen ulkopuolelle :)

ViestiLähetetty: La Marras 17, 2018 5:39 pm 
Poissa
Superaktiivi
Superaktiivi

Aloin rakentaa nelosessa taloja pohjapiirrosten perusteella ja se on hirveän helppoa ja hauskaa. Pinterest on hyvä noiden pohjapiirrosten etsimiseen. Nelosessa on niin helppo rakentaa kun taloa voi siirtää tarpeen vaatiessa. Jotain ideoita varmaan löytyy myös puutarhaankin. Ja pinterestistä löytyy myös sisustusideoita.

ViestiLähetetty: Ti Joulu 11, 2018 8:31 pm 
Poissa
Superaktiivi
Superaktiivi

Noi katot on kyl tosi vaikeet tehdä! Aina menee hermo ja valitsee jonkun ruman automaattikaton :D Oikeet pohjapiirustukset on auttanu tosi paljon

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 27 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2

Kaikki ajat ovat UTC+02:00