Radola - Radosims.comin foorumi

Kaikkea simsistä, ja paljon muutakin!
Tänään on To Kesä 21, 2018 11:03 am

Kaikki ajat ovat UTC+03:00

Tervetuloa Radolaan!

Näin pääset alkuun: Muista lukea säännöt | Apua, tunnukseni ei toimi! | Ehdota uudistuksia | Löydät Radolan myös Facebookista | Mikä on Radola?

Mitä uutta?
∙ 24.2. Prosilver tyyli on jälleen käytössä. Muokkaamaton, mutta toimii mobiilina.
∙ 28.1. Radolan mobiiliversio käytettävissä Tapatalkilla (iOS/Android).
∙ 26.1. uudistuksia foorumin rakenteeseen.
∙ 23.1. uudet, talviset sesonkitittelit.

Kuva

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 7 viestiä ] 
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: Pelin kieli
ViestiLähetetty: Ti Kesä 05, 2018 4:35 pm 
Poissa
Tuisku
Tuisku

Moi!
Millä kielellä pelaatte teiän Simsejä? Musta tuntuu et todella monet pelaa englanniksi suomen sijaan, mutta entä te?

Mä itse oon aina pelannut suomeksi ihan vaan siksi että alotellessani pelaamista ensimmäistä kertaa olin niin nuori etten edes osannut englantia. Nykyään se on jäänyt vaan tavaksi, mut toisaalta tekis mieli vaihtaa kieli englanniksi jostain syystä. Se vois ehkä olla virkistävämpää ja esimerkiksi pelistä keskusteleminen englanninkielisten kanssa helpottuisi.

Viestin otsikko: Re: Pelin kieli
ViestiLähetetty: Ti Kesä 05, 2018 5:51 pm 
Poissa
Superaktiivi
Superaktiivi

Mä pelaan suomeksi, enkun taitoni eivät ole kummoisia:D Lisäksi suomennokset ovat välillä aika hauskoja.

ViestiLähetetty: Ti Kesä 05, 2018 5:58 pm 
Poissa
Hyperaktiivi
Hyperaktiivi

Pelaan suomeksi. Englannin ylivalta maailmanlaajuisestikin harmittaa mua.

ViestiLähetetty: Ke Kesä 06, 2018 12:00 am 
Poissa
Superaktiivi
Superaktiivi

Pelaan suomeks.

Alotin pentuna kyllä englannilla, koska pelasin ensimmäiset ~3 vuotta TS1:stä paketilla, jossa oli vaan House Party -lisäri ja tässä ei ollu vielä suomea ollenkaan mukana. Suomi tuli ykköseen vasta Lemmikit-lisärissä, jonka ite sain vasta aika myöhään eli 2006 ku ostin TS1 Keräilykokoelman. Siitä asti oon pelannu suomeks simssiä, koska ainankii omaan makuun suomennokset on kuitenkii ollu toimivia ja huumoriakii on ihan riittämiin, vaikka joissain vitseissä voi kyllä arvaa suunnilleen sanalleen oikein sen, mikä alkuperänen mahtaa olla. Jotenkii oon vaan niin tottunu yhistelmään sims + suomi, että en osaa kunnolla lukea ees simsblogeja, joissa on englantia kuvissa (tai ylipäänsä enkunkielinen blogi, ellen erikseen sellasesta kiinnostu tai eti). Tällä taas ei oo mitään tekemistä omien englannin kielen taitojen kanssa, koska ymmärrän ja kirjotan sitä kyllä ite ihan sujuvasti, mut se vaan... tuntuu niin oudolta ja vieraalta blogeissa :D

Ykkösen kanssa englanti oli kyllä ihan mielenkiintosta. Just mitäänhän en tajunnu mistään enkä ekoina vuosina oikeestaan osannu ees pelata ku en ymmärtäny tekstejä. Jotenkii kyllä osasin hakee netistä tietoa, koska heti ku löysin rahakoodin ni alko sujumaan pelikii paremmin ja vähätä välitin siitä, ymmäränkö teksteistä mitään vai en :DD MUTTA itellä on kyllä ihan varmasti ollu iso vaikutus nykyseen omaan englannin kielen taitoon juurikin se, et ku alotin pelaamaan ni harva peli oli kuitenkaan käännetty suomeks, joten siinä tuli väkisin sitten opiskeltua englantia ja oppi sanojen merkityksiä, vaikkei välttämättä vieläkään osaa sanoa, mikä niitten suora käännös oiskaan, mut silti ne ymmärtää ihan täysin.

Muutoinhan pyrin pelaamaan aina kaikkia pelejä niitten alkuperäiskielellä eli yleensä se on se englanti (ja myös subit englanniks vaikka joissain sais suomekskin), mut sims on kyllä se ainut poikkeus koska en muuten varmaan oo pelannu enkä pelaa nykyäänkään mitään muuta peliä suomeks, mikäli alkuperäkieli on englanti.

ViestiLähetetty: Pe Kesä 08, 2018 1:51 pm 
Poissa
Isompi aktiivi
Isompi aktiivi

Pelaan suomeksi, koska se vaan tuntuu mukavammalta ja selkeämmältä, vaikka osaan englantia kyllä ihan hyvin =)
Ja ne eri tekstit erilaisissa yhteyksissä on tosiaan hauskasti kirjoitettu; voi olla ettei kaikki sellaiset välttämättä "aukeis" ihan samalla tavalla kun ne olis englanniksi XD

(Ava: allavatars.com by Blue_saturn)

ViestiLähetetty: La Kesä 09, 2018 12:53 pm 
Poissa
Isompi aktiivi
Isompi aktiivi

Pelaan suomeksi kuten varmaan blogistani ja videoistani on näkynyt. Koska en itse ole mikään hirveän hyvä englannin puhuja teen mm videoni suomeksi, joten koen, että myös pelin on järkevämpi näkyä suomeksi. Jotenkin itse tykkään noista suomennuksista. Mutta sitten toiset taas ovat vähän hassuja.

ViestiLähetetty: Su Kesä 10, 2018 9:34 am 
Poissa
Hyperaktiivi
Hyperaktiivi

Mulla kans peli on suomeksi, ymmärtääpähän helpommin ja nopeammin eri asiat. Jotkut taas on aika hauskojakin käännöksiä. Muistelisin että ainakin kakkosessa oli useampikin käännöskukkanen eksynyt peliin. Fire sana, ainakin asiayhteydessä joka kaiketi tarkoitti erottamista tms vastaavaa, oli muistaakseni käännetty, että ammu.
Ihan tuollaisiin kämmeihin en ole vielä nelosessa törmännyt mutta, jotkin noista kamasettien yms osien nimistä on kyllä huvittavia. XD

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 7 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC+03:00