Radola - Radosims.comin foorumi

Kaikkea simsistä, ja paljon muutakin!
Tänään on Ti Elo 20, 2019 5:05 pm

Kaikki ajat ovat UTC+03:00


Tervetuloa Radolaan!

Näin pääset alkuun: Muista lukea säännöt | Apua, tunnukseni ei toimi! | Ehdota uudistuksia | Löydät Radolan myös Facebookista | Mikä on Radola?

Mitä uutta?
∙ 24.2. Prosilver tyyli on jälleen käytössä. Muokkaamaton, mutta toimii mobiilina.
∙ 28.1. Radolan mobiiliversio käytettävissä Tapatalkilla (iOS/Android).
∙ 26.1. uudistuksia foorumin rakenteeseen.
∙ 23.1. uudet, talviset sesonkitittelit.

Kuva


Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 2 viestiä ] 
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: TS4: Rakenna Newcrest
ViestiLähetetty: Ke Touko 31, 2017 3:58 pm 
Poissa
Isompi aktiivi
Isompi aktiivi
Avatar

Liittynyt: Ti Syys 27, 2016 7:18 pm
Viestit: 82
Pidän tästä haasteesta mutta ikävä kyllä menetin edellisen tallennukseni kun Sims alkoi temppuilemaan, päätin käydä säännöt uudestaan läpi ja miksen sitten samalla kääntäisi muiden iloksi :D
Ohje käännetty blogista Build Newcrest Legacy Challenge. Tutustu siihen täällä. Sitten asiaan:

TAUSTA
Willow Creekin ja Oasis Springsin talous on romahtanut ja rikollisuus on huipussaan, aivan kuin Gotham City ennen Batmania. Simisi haluaa suuren suvun, mutta molemmat kaupungit ovat hänestä liian vaarallisia 10 sukupolven kasvatukseen. Hän on kuullut Simsvillen laajentaneen lähiötä Willow Creekin ympärillä uudeksi kaupungiksi, Newcrestiksi, ja alueelle haetaan uusia asukkaita!

Simisi suostuu välittömästi, ja koska hän sattuu olemaan ensimmäinen ilmoittautunut, hänet julistetaan epäviralliseksi Newcrestin pormestariksi. Hänen vastuullaan on rakentaa Newcrest tyhjästä.

Koska Newcrest on tyhjää aluetta, on rakennusten lisääminen yksi perustajasi vastuualueista. Simisi eivät saa haasteen aikana vierailla muissa maailmoissa. Poikkeuksena Granite Falls ja Magnolia Promenade - mutta niissäkään ei saa asua.

Sukusi vastuu ja lahja yhteisölle on rakentaa Newcrestin naapurustot ja yhteisötontit. Joka sukupolvella on tietty rakennus päämääränä eikä rakentamista voi aloittaa ennen kuin he ovat toteuttaneet tehtäväänsä liittyvän tavoitteensa ja päässeet uransa huipulle.

SÄÄNNÖT
  • Yksi perustajasim. Iäksi nuori aikuinen. Saa olla mies, nainen tai alien, ei väliä. Aktiivisen talouden ikääntyminen oltava päällä ja eliniän on oltava normaali. Townieiden ikääntyminen tulisi myös olla päällä, jotta on varaa valita tulevia puolisoja. Jos towniet tuntuvat vanhenevan liiaksi, sammuta ikääntyminen hetkeksi ja laita se uudestaan päälle.
  • Valitse hyvä sukunimi sillä se pidetään koko haasteen ajan.
  • Et voi vierailla muissa maailmoissa ennen kuin 10 sukupolvea on täynnä. Poikkeuksena Granite Falls ja Magnolia Promenade. Promenadessa ei saa olla asuintontteja, saat asua ja rakentaa vain Newcrestissä.
    • Joulukuun 15. päivitys: Simit voivat pyytää simejäsi treffeille tai hengaamaan toisella tontilla. Et edelleenkään saa matkustaa Newcrestin ulkopuolelle haasteen aikana!
  • Simin tavoitetta ei saa muuttaa kesken kaiken. Sukupolvelle määrätty tavoite on suoritettava loppuun ennen kuin voit siirtyä työstämään seuraavaa sukupolvea. Saat siis tehdä lapsia, mutta lapset eivät voi aloittaa työstämään oman sukupolvensa tavoitteita ennen kuin heitä edeltävä sukupolvi on valmis.
  • Kaikki sukupolven päämäärät on toteutettava ennen kuin siirryt seuraavaan. Alempana sukupolvia koskevat säädökset.
  • Aina on oltava vähintään yksi perillinen.
  • Joka sukupolven aikana on rakennettava yksi pitopaikka, yhteisötontti tai naapurustoalue. Rakennusvinkeissä neuvoja. (Alempaa löytyy käännös)
  • EI koodeja/modeja/hackeja jotka helpottaisivat haastetta. Ladatut tavarat ja vaatteet on ok, mutta rahakoodit ja muut etuja antavat asiat eivät.
  • EI poistumista tallentamatta tiukan paikan tullen, esim. tulipalo tappoi simin, syntynyt vauva "väärää" sukupuolta tms.
  • Muita simejä ei yhdistetä haasteperheeseen. Poikkeuksena (tulevat) puolisot. Myös perillisen sisarusten puolisot sallitaan.
  • Sim voi käyttää nuorennusjuomaa vain kerran elämänsä aikana, tähän sisältyy lehmäkasvista lypsettävä juoma.
  • Perillistä ei saa muuttaa taloudesta pois. Mahdolliset sisarukset saa muuttaa. Lisätietoa alempaa.
  • Et saa muuttaa muita talouksia naapurustoon (paitsi kun sitä erikseen vaaditaan).
  • Simiä saa seurata töihin jos valitsit uraksi jonkun Duunipäivästä.
Sukupolvet
  • Sukupolvi 1
Tavoite: Vapaa kasvitieteilijä (Free Botanist)
Rakenna: Puisto

Perustajasimisi on aloituspisteessä ja edessä on haasteita. Hänestä paras tapa aloittaa yhteisön rakentaminen on puisto.

Valitse aloitustonttisi tarkkaan, siitä tulee sukupolven valmistuttua paikallinen puisto.
Simisi tavoitteen on oltava Vapaa kasvitieteilijä.
Simisi voi valita yhden seuraavista urista:
    • - Rikollinen, oraakkeli - (Criminal, Oracle branch)
      - Ravintola-ala, kokki - (Culinary, Chef branch)
      - Taidemaalari, taiteensuosija - (Painter, Patron of the Arts)
Kasvata ainakin 8 laadultaan täydellistä kasvia.

Kun tavoitteesi on valmis, voit rakentaa puiston. Tehdäksesi tämän myy tai pidä kaikki huonekalusi perheen tavaraluettelossa. Jätä kasvit tontille ja häädä sim, muuta tontin tyyppi puistoksi ja rakenna (tai lataa) paikallinen puisto tuleville sukupolville nautittavaksi. Puistossa on oltava kasvattamasi 8 täydellistä kasvia. Saat istuttaa enemmän kasveja puistoosi jos haluat.
  • Sukupolvi 2
Tavoite: Onnellinen suurperhe (Big Happy Family)
Rakenna: Alaluokan asuinalue

Tämän simin tavoitteena on onnellinen suurperhe, tarvitaan kuitenkin taloja joissa asua! Rakenna edulliset aloitustalot (valitse yksi kolmesta alueesta) ja seuraa tyytyväisenä miten onnellinen suurperheesi muuttaa naapurustoon.

Rakenna naapurusto ensin. Talojen hintojen on oltava alle 55000 § ja kaksi taloista on oltava alle 20000 §. Muuta perheesi johonkin näistä taloista.
Toisen sukupolven sim saa valita näistä urista:
    • - Rikollinen, oraakkeli - (Criminal, Oracle branch)
      - Ravintola-ala, kokki - (Culinary, Chef branch)
      - Taidemaalari, taiteensuosija - (Painter, Patron of the Arts)
      - Kirjailija, toimittaja - (Writer, Journalist branch)
      - Mikä tahansa Duunipäivä-urista
Hänen lastensa kasvaessa nuoriksi aikuisiksi muuta heidät uuteen naapurustoon jonka heille rakensit. Käytä talouksien hallintaa, luo uusi talous ja muuta heidät näin, tällöin he saavat 20000 § aloitusrahat.

Kun tavoite on saavutettu, on toinen sukupolvi valmis.
  • Sukupolvi 3
Tavoite: Menestyskirjailija (Bestsellling Author)
Rakenna: Kirjasto

Kolmannen sukupolven edustaja jättää taakseen monia kirjoja ja kirjaston tuleville sukupolville.
    • Ura: Kirjailija, kirjailija - (Writer, Author Branch)
Sukupolvi on valmis kun simin tavoite on toteutettu ja hän on uransa huipulla.

Kun sukupolvi on valmis voit rakentaa Newcrestille kirjaston. Sen pitää sisältää kaikki kijrailijasimisi urapalkinnot.
  • Sukupolvi 4
Tavoite: Kehonrakentaja (Body Builder)
Rakenna: Kuntosali

Simisi välittää ruumiinkuvastaan. Simit ympärillä ovat tanakoituneet mutta tarjolla ei ole kuntosalia. Ryhdy kuuluisaksi urheilijaksi ja rakenna upea kuntosali Newcrestiin.
    • Ura: Urheilija (Athlete), kumpi tahansa haara käy.
Ennen rakentamista simin on toteutettava tavoitteensa ja päästävä uransa huipuille.
Tämä tavoite vaatii sinun urheilla kuntosalilla joten kun ensimmäinen osa tavoitteesta (kuntoile 8 tuntia) on toteutettu, käytä koodia Aspirations.complete_current_milestone skipataksesi kuntosalikäynnit.

Kun tavoitteesi on valmis ja uran huippu saavutettu, voit rakentaa kuntosalin, jonka pitää sisältää simisi urapalkinnot.
  • Sukupolvi 5
Tavoite: Drinksumestari (Master Mixologist)
Rakenna: Baari

Viides sukupolvi keskittyy hauskanpitoon. Tarpeellisia yhteisötontteja on pystytetty mutta missä hengailla ja maistella drinksuja? Rupea drinksumestariksi ja rakenna paikallinen juottola simiesi iloksi.
    • Ura: Ravintola-ala, baarimikko - (Culinary, Mixology Branch)
Ennen rakentamista toteuta simisi tavoite ja kohoa urasi huipulle.

Kun tavoite on saavutettu ja simisi on uransa huipulla, voit rakentaa baarin. Baarin pitää sisältää urapalkintosi.
  • Sukupolvi 6
Tavoite: Suuret sukujuuret (Successful Lineage)
Rakenna: Keskiluokan asuinalue

Tämän simin tavoitteena ovat suuret sukujuuret. Suku on taloudellisesti vakaammalla pohjalla kuin alussa joten on aika aloittaa keskiluokan asuinalueen rakentaminen.

Rakenna naapurusto ensin. Muuta perheesi johonkin näistä taloista. Talojen hinnan oltava alle 135000 § ja kaksi taloista on oltava alle 65000 §
    • Ura: EI uraa, sim on kotiäiti/isä. Hän saa yhä tienata rahaa harrastuksella, kuten maalaamalla tai kirjoittamalla.
Kun lapset kasvavat nuoriksi aikuisiksi, muuta heidät juuri rakentamaasi naapurustoon. Käytä talouksien hallintaa, luo uusi talous ja muuta heidät. Näin he saavat 20000 § aloitusrahansa. Saat käyttää koodia freerealestate on muuttaaksesi heidät uusiin taloihin.

Kun tavoite on saavutettu, kuudes sukupolvi on valmis.
  • Sukupolvi 7
Tavoite: Taidemaalareista taitavin (Painter Extraordinaire)
Rakenna: Museo

Seitsemännen sukupolven edustaja on taiteilijasielu ja hänestä Newcrest kaipaa museota yhteisön hienostuneemmille jäsenille. Ryhdy maailmankuuluksi taiteilijaksi ja rakenna museo, voit jopa nimetä sen itsesi mukaan!
    • Ura: Taidemaalari, realismin mestari - (Painter, Master of the Real branch)
Toteuta tavoite ja saavuta uran huippu ennen rakentamista.
Tavoite vaatii vierailua museossa joten saavutettuasi taitotason 6 maalauksessa ja maalattuasi 10 taulua, käytä koodia Aspirations.complete_current_milestone skipataksesi vierailun.

Kun tavoite on toteutettu ja uran huippu saavutettu, voit rakentaa museon. Sen pitää sisältää simisi urapalkinnot ja ainakin 10 simisi omaa erinomaista maalausta. Lisää maalaustelineitä niin tulevat sukupolvet voivat harjoitella maalaamista museossa.
  • Sukupolvi 8
Tavoite: Tähtivitsailija (Joke Star)
Rakenna: Olkkari

Tämä perijä on niin hauska että se on jaettava Newcrestin kanssa. Hän tarvitsee olkkarin jossa esiintyä.
    • Ura: Viihdyttäjä, koomikko - (Entertainer, Comedian branch)
Saavuta tavoite ja uran huippu ennen rakentamista. Sitten voit rakentaa olkkarin, joka sisältää simin urapalkinnot.
  • Sukupolvi 9
Tavoite: Bilehile (Party Animal)
Rakenna: Yökerho

Yhdenksännen sukupolven edustaja on oikea bilehile. Hän tahtoo valvoa yöt ja pitää hauskaa, mutta se on vaikeaa kun kaikki paikat sulkeutuvat jo kymmeneltä. Saavuta tavoitteesi rakentaaksesi siistin yökerhon bailaamista varten!
    • Ura: Valitse vapaasti tai jää työttömäksi (sim voi yhä tienata rahaa harrastuksella)
Kun tavoite on toteutettu ja mahdollisen uran huippu saavutettu, voit rakentaa yökerhon.
  • Sukupolvi 10
Tavoite: Kartanoparoni (Mansion Baron)
Rakenna: Yläluokan asuinalue

Tämä sim on viimeinen ja haluaa perustaa varakkaan naapuruston. Hän haluaa omistaa Newcrestin suurimman talon jotta kaikki tietävät hänen kuuluvan Newcrestin perustajasukuun.

Rakenna kaikki paitsi oma talosi naapurustoon, rakennat omasi ajan kuluessa. Voit antaa itsellesi yksinkertaisen talon alkua varten.
    • Ura: Bisnes, sijoittaja - (Business career, Investor branch)
Rakennat talon valmiiksi samalla kun toteutat tavoitetta.

Haaste on valmis kun kartanoparoni-tavoite on saavutettu.

Perijät ja puolisot
    • Perijät
Perijät käyttävät Pinstarin satunnaisten piirteiden generaattoria simien lapsuuden piirteisiin ja tavoitteisiin ja teini-iän piirteisiin ja tavoitteisiin, vanhempien piirteitä ei ole pakko käyttää arvonnassa. Kun sim ikääntyy nuoreksi aikuiseksi voit valita heidän viimeisen piirteensä itse ja valita perijän sukupolvelle kuuluvan tavoitteen. Tämän jälkeen perijää ei voi vaihtaa.

Sisaruksien kohdalla myös nuoren aikuisen piirre ja tavoite arvotaan.
    • Puolisot
Puolisoksi voit valita kenet tahansa townien tai naapuruston valmisperheen jäsenen. He eivät saa tuoda talouteen lisää rahaa yhteenmuuton yhteydessä. Tämän välttääksesi tarkista ennen muuttoa talouksienhallinnasta onko puoliso sinkku. Jos on, yhdistä hänet johonkin toiseen perheeseen ennen yhteenmuuttoa. Näin rahat pysyvät toisella taloudella eivätkä tule simin mukana haasteperheen varoihin.

RAKENNUSVINKKEJÄ
Joka sukupolven on muutettava uudelle tontille. Suunnittele etukäteen haasteen seitsemän yhteisötontin sijainnit ja mille naapurustoalueelle tulee mitäkin. Lähes kaikkien sukupolvien kohdalla perijän urapalkinnot on siirrettävä rakennettavalle tontille (esim. 1. sukupolvessa kasvit puistoon). Kaikkien tonttien kohdalla sama toistuu.
Voit valita tontin joko sukupolven alussa ja asua sillä kunnes sukupolvi on valmis, tai valita lopussa mille tontille rakennat. Kun sukupolvi on valmis, voit muuttaa perheen seuraavalle tontille jättäen vaaditut esineet jälkeesi. Jos kuitenkin lataat tontin Galleriasta, tallenna urapalkinnot/maalaukset/kasvit huoneena omaan galleriaasi ennen ladatun tontin asentamista. Lisää tallentamasi huone tontille ja esineet ovat vapaasti sijoiteltavissasi.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: TS4: Rakenna Newcrest
ViestiLähetetty: Ma Heinä 17, 2017 1:22 pm 
Poissa
Superaktiivi
Superaktiivi
Avatar

Liittynyt: La Syys 26, 2015 9:27 am
Viestit: 166
Tosi paljon kiitosta tästä haasteesta! Kuulostaa legacyltä minun makuun ja kerranki tulis rakennettua tämän myötä myös niitä edullisempia taloja eikä pelkästään satoja tuhansia maksavia rakennelmia:D Tein juuri suunnitelman miten aion nuo talot ja yhteisökohteet rakentaa joten ei kun siminluontiin:)

_________________
Kyllä se siitä.


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 2 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC+03:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailija


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi

Etsi tätä:
Hyppää:  
cron
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)