Radola - Radosims.comin foorumi

Kaikkea simsistä, ja paljon muutakin!
Tänään on Ti Elo 20, 2019 5:45 pm

Kaikki ajat ovat UTC+03:00

Tervetuloa Radolaan!

Näin pääset alkuun: Muista lukea säännöt | Apua, tunnukseni ei toimi! | Ehdota uudistuksia | Löydät Radolan myös Facebookista | Mikä on Radola?

Mitä uutta?
∙ 24.2. Prosilver tyyli on jälleen käytössä. Muokkaamaton, mutta toimii mobiilina.
∙ 28.1. Radolan mobiiliversio käytettävissä Tapatalkilla (iOS/Android).
∙ 26.1. uudistuksia foorumin rakenteeseen.
∙ 23.1. uudet, talviset sesonkitittelit.

Kuva

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 19 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 Seuraava

Oletko saavuttanut 10 sukupolvea
Kyllä 12%  12%  [ 4 ]
Puoleenväliin 30%  30%  [ 10 ]
En 58%  58%  [ 19 ]
Ääniä yhteensä: 33
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: Ma Syys 19, 2016 8:22 pm 
Poissa
Pajunkissa
Pajunkissa

Minua kiinostaisi tietää kuinka moni on pelannut legacyn läpi eli saavuttanut kymmenen sukupolvea?

Voitte valita äänesysvaihtoehdoista joko kyllä tai ei, mutta voit valita puolenvälin vaihtoehdon jos olet päässyt viidenteen sukupolveen tai sen yli koska sekin on jo vaikea ja aikaavievä saavutus. Kommentoikaa ja kertokaa kuinka pitkälle olette päässeet ja miten pelasitte eli kirjoititko samalla tarinaa vai pelasitko legacyn läpi omaksi ilokseksi jne.

Voit myöhemmin muuttaa äänestysvaihtoehtoa jos pääset legacyn läpi ja tässä topikissa voi käydä yleisluontoista keskustelua legacyhaasteen pelaamisesta muutenkin. Legacyhan on siis sellainen haaste, jonka pystyy toteuttamaan kaikilla sims peleillä paitsi sims 1:llä eli suoritukset lasketaan kaikilla simsseillä saavutetuista legacyistä ja suuren suuri hatunnosto heille, jotka moiseen ovat pystyneet :)!

ViestiLähetetty: Ti Syys 20, 2016 8:10 am 
Poissa
Hyperaktiivi
Hyperaktiivi

Nykyisessä legacyssa eletään viidennen ja kuudennen sukupolven vaihdetta, eli aika lailla puolivälissä ollaan :) Aloitin huhtikuussa 2015 eli 1,5 vuotta kestänyt päästä tähän pisteeseen :D Tavoitteena pelata legacy tällä kertaa loppuun asti, mutta tällä vauhdilla siihen menee vielä varmaan toiset 1,5 vuotta. Mutta eikös se matka ole määränpäätä tärkeämpi? Pelaan haastetta Sims2:lla ja pelaan jonkinlaista legacy- ja bacc - haasteen välimuotoa, eli pelaan kaikilla ei-perijöiksi päätyvillä perillisilläkin ja heidän jälkeläisillään. Tämä hidastaa haasteen etenemistä, mutta sopii mulle, koska en koskaan osaa "hylätä" simejäni ja haluan pelata kaikilla :D

ViestiLähetetty: Ti Syys 20, 2016 8:03 pm 
Poissa
Isompi aktiivi
Isompi aktiivi

Oon pelannut legacyn läpi kolme kertaa, kahdesti kakkosessa ja kerran kolmosessa. Kaikista kolmesta läpipeluukerrasta oon kirjoittanut tarinatkin: Savelat, Rodriquesit ja Tavaresit, jos joku vielä muistaa. :D Kauheeta ajatella, että legacyista ensimmäisen aloitin kymmenen vuotta sitten!

Ilman tarinointia en varmaan olis jaksanut pelata yhtäkään haastetta loppuun asti, eikä sekään oo aina auttanut, sillä kolmas Sims 2 -legacy päättyi ennen aikojaan neljänteen sukupolveen vaikka siitä kirjoitinkin. Mulla tosin on vieläkin varmuuskopio kyseisestä perheestä tallella, joten ehkä voisin kaivella sen esiin ja jatkaa loppuun asti. :D

Mulle legacy on melkeinpä ainoa tapa pelata. En kauheasti tykkää tehdä uusia simejä, peliin syntyneillä pelaaminen on paljon mielekkäämpää. On kiva seurata, miten suku kehittyy ja piirteet periytyy. Legacya pelatessa simeistä tulee läheisiä ja mulla on varsinkin Rodriqueseista paljon muistoja. En vieläkään oo päässy yli vuonna 2008 Rodriquesien seitsemännessä sukupolvessa tapahtuneesta yllätyskuolemasta, kun potentiaalinen perijäehdokas kuntopyöräili itsensä kuoliaaksi! :D Mutta vaikka perheistä tulee läheisiä, ni on se helpotus saada se kymmenen sukupolvea täyteen. En oo koskaan palannut pelaamaan legacysuvuilla sen jälkeen, kun kymmenes polvi on saavutettu, mikä on sinänsä vähän harmi, mutta oon kaivannut vaihtelua tavoitteen saavuttamisen jälkeen.

ViestiLähetetty: Ke Syys 21, 2016 3:33 pm 
Poissa
Isompi aktiivi
Isompi aktiivi

Lainaa:
Mulle legacy on melkeinpä ainoa tapa pelata. En kauheasti tykkää tehdä uusia simejä, peliin syntyneillä pelaaminen on paljon mielekkäämpää.
Sama täällä :D Kiinnyn pelissä syntyneisiin simeihin aina enemmän.

Ja itse asiassa legacyni on tällä hetkellä 22. sukupolvessa menossa :D Kun sain haasteen pelattua 10. sukupolveen, en ollut saanut tarpeekseni vielä tästä perheestä ja aloitin ns. haasteen alusta 11. sukupolven kohdalla ja samoin tein 21. sukupolven kohdalla. Intoa riittää vieläkin, katotaan miten pitkälle sitä pääseekään.

ViestiLähetetty: Ke Syys 21, 2016 6:11 pm 
Poissa
Karvalakki
Karvalakki

Itse aloitin uuden LC:n kakkosessa heinäkuun alkupuolella ja olen nyt 5. sukupolvessa. Koskaan en ole päässyt näin pitkälle .--D. Tosin en ole kuukauteen tai pariin pelannut, pitäisi siirtää kakkonen toiselle koneelle. En pelaa juurikaan pelaa epäperijöillä, kasvatan ne vanhoiksi ja tapan tarvittaessa, joskus jopa ennen vahukseksi kasvamista, kaikki ei edes mene yliopistoon .-P. Kolmosella aloitin myös LC:n pari viikkoa sitten, joka on nyt 3. polvessa, mutta siinä perheessä onkin paljon vampyyrejä ja olen edennyt hitaasti.

ViestiLähetetty: To Syys 22, 2016 9:42 am 
Poissa
Superaktiivi
Superaktiivi

Itse en varsinaisesti ole pelannut LC:tä, mutta pelaan aina leacy tyyppisesti. Kiitos kuitenkin sims kolmosen bugisuuden olen todennut että siinä omaa sukua on lähes mahdotonta jatkaa neljättä sukupolvea pidemmälle, sillä minulla on ollut monia monia perheitä ja aina kolmannen sukupolven jälkeen peli alkaa tökkiä ja jatkaa tökkimistään niin kauan aikaa että kyseinen pelitallennus menee täysin juntturaan ja se siitä...

Kakkosessa aikoinaan minulla oli rakas suku Kukkaketo (jonka olen herättänyt henkiin uudestaan) ja muistelisin että olin kyseisessä suvussa jo seitsemännessä sukupolvessa.

Tämä nelonen puolestaan toimii vaikka olisi useampi sukupolvi jo takana ja tällä hetkellä siinä olen neljännessä sukupolvessa:)

ViestiLähetetty: To Syys 22, 2016 11:18 am 
Poissa
Pajunkissa
Pajunkissa

Upeita vastauksia tullut kaikilta, kiitos teille :)!

simcat: minusta on hienoa, että olet jaksanut pelata legacya noin pitkäjänteisesti ja se varmasti vielä palkitaan. Simssihän on mukava harrastus, joten ehkäpä palkintona odottaa jonain päivänä se 10. sukupolven saavuttaminen :).

Gabrielle: ihan uskomaton suoritus! Kolme legacya läpi huhhuh...kovan työn olet tehnyt ja vielä siinä ohella kirjoittanut nuo tarinatkin meille muille luettavaksi :). Aikoinaan lueskelin silloin tällöin kolmosen legacyasi, mutta lukeminen jäi silloin kesken. Taidanpa palata tarinasi pariin ja kiitos kun pidät niitä vielä meidän luettavana netissä :).

Laarum: huippupelaamista sinultakin...olisipa kyllä mielenkiintoista nähdä tuon mahtavan sukusi sukupuu vai loppuisikohan siinä "paperi" kesken :D.

Ciesse: Viidennen sukupolven saavuttaminen on jo hieno suoritus sekin :)...hmm...vamppyyreja legacyssa, kuulostaa hauskalta ja tuo varmasti kivaa vaihtelua normipelaamiseen. Itse ainakin tykkään supernaturaleista :).

Tepa: tuo on kyllä totta...komosessa on niin paljon bugeja, että välillä peliä ja perhettä joutuu ns. resetoimaan. Silloin se ei edes tunnu niin "luonnolliselta" suvun jatkumiselta kun joutuu tekemään uusia pelitallennuksia missä kehitetyt suhteet katoavat. Itselläni on ollut myös tätä ongelmaa kolmosessa...sukua voi kyllä jatkaa vaikka perheen tontti menisi juntturaan. Täytyy vain tallentaa perhe ja muuttaa uudelle tontille uudella tallennuksella.

Omalla kohdallani aloitin legacyitten pelaamisen oikeastaan vasta kolmosessa. Kakkosessa lähinnä vain latailin ihania ladattuja ja tein simejä. Varsinainen pelaaminen oli todella vähäistä. Kolmosessa sitten innostuin oikeasti pelaamaankin ja siinä olen aloittanut useammankin legacyn. Pisin sukuni on saavuttanut viidennen sukupolven ja pelasin koko ajan Twinbrookissa, joka oli myös pitkään suosikkinaapurustoni. Sen jälkeen aloitin useita legacyitä, joissa en vain enää päässyt kovin pitkälle pelin bugittelun ja uudelleen asennusten vuoksi. Lopulta kyllästyin ja aloin pelailemaan muita haasteita.

Nyt sitten nelosen kohdalla ajattelin kokeilla legacya uudestaan ja ehkäpä tarinamuodossa tai tubettamalla. Legacyn pelaaminen olisi kylläkin nopeampaa ilman tarinan kirjoittamista, mutta perheestä ei sitten jäisi ns. dokumenttia muistoksi. Voisin yrittää päästä piintyneistä tavoista ja pelata vain fiiliksen mukaan ilman juonikuvioita. Omalla kohdallani ajanpuutteen vuoksi tämä vois olla ainoa keino realististesti päästä kymmenenteen sukupolveen. Toiveeni olisi edes kerran simssissä saavuttaa tuo 10. sukupolvi :)...

ViestiLähetetty: To Syys 22, 2016 7:37 pm 
Poissa
Superaktiivi
Superaktiivi

Musta ois kiva joskus kokeilla legacyä, ikinä en oo vaan saanu aikaseks :D

ViestiLähetetty: To Syys 22, 2016 8:25 pm 
Poissa
Hyperaktiivi
Hyperaktiivi

En ole kokeillu legacyä millään versiolla, kauhea sääntöjen muistaminen vaan:P Ja ennätys taitaa olla kolmas sukupolvi muutenkaan:D

Tai Simsistä kiinnostuneille: https://suoturve.net/korpi

ViestiLähetetty: Ke Loka 05, 2016 11:37 am 
Poissa
Hyperaktiivi
Hyperaktiivi

Kokeilin joskus Legacya ja totesin heti, ettei sovi mulle :D Pelaan mieluiten ilman haasteita. Tykkään leikkiä koodeilla ja keskittyä simien ihmissuhdesotkuihin kuin siihen, että noudatan jonkun antamia sääntöjä ja yritän saada simit edes hengissä pidettyä :'D

Tykkään kyllä pelata samalla suvulla mahdollisimman pitkään. Tällä hetkellä yhden suvun nuorimmat ovat muistaakseni viidennestä sukupolvesta, ja tavoitteeni on päästä sinne kymmenenteen sukupolveen asti (sitten joskus), vaikkei pelini millään muotoa mikään haaste ole.

IAE YEBAI BARBARETHY IEY APRON-GNYPH BRINTATENOPHRI
HEA GARHRE BALMENTHRE MENEBARIAKHEGH IA KHEKH
BRIN-SKALMA ARYNSARBA MESEGHRIPH NIPTYMIKH
MAORKHARAM. O, LAANKHEKH OMPH BRIMBAINYIOTH
SENGEBAI GHOYGHE LAIKHAM ARMIOYTH.

ViestiLähetetty: To Loka 06, 2016 5:37 pm 
Poissa
Isompi aktiivi
Isompi aktiivi

Sims2: useitakin Legacyja, pisimmälle pääsin Liljavirroilla (muistaakseni neljäs sukupolvi).
Sims3: useita täälläkin, mutta pääsinköhän toista sukupolvea pidemmälle yhdessäkään.
Sims4: tällä hetkellä kaksi. Päälegacy on kolmannessa polvessa ja se toinen tokassa. Pää-LC alkoi vahvasti neljällä lapsella tokassa polvessa ja ajattelin pelata heidän lapsillaan pääperheen rinnalla. En kirjoita tarinaa, vaan teen sukupuuta tonne Family Echoon. Olen huomannut jaksavani haastetta paremmin, kun en edes yritä miettiä tarinaa siihen ympärille.

ViestiLähetetty: Ma Loka 10, 2016 2:47 pm 
Poissa
Miniaktiivi
Miniaktiivi

Hehe, se ainoa Legacy mitä aikoinaan TS2:lla tein tais jäädä jonnekin 7. tai 8. sukupolveen? Innostuin rakentelemaan taloja ja kirjoittamaan tarinaa niin paljon, että jäin kiinni viimeisiin sukupolviin ihan liikaa. Sitten aika ajoikin hommasta ohi. Kiinnostaisi kyllä kokeilla joskus pitkästä aikaa vaikka Sims 4:ää, ilman sen ihmeempiä blogausvelvollisuuksia :'D

ViestiLähetetty: La Loka 22, 2016 2:04 pm 
Poissa
Superaktiivi
Superaktiivi

Lainaa:
Oon pelannut legacyn läpi kolme kertaa, kahdesti kakkosessa ja kerran kolmosessa. Kaikista kolmesta läpipeluukerrasta oon kirjoittanut tarinatkin: Savelat, Rodriquesit ja Tavaresit, jos joku vielä muistaa. :D Kauheeta ajatella, että legacyista ensimmäisen aloitin kymmenen vuotta sitten!
Ah Tavares, yks lempparilegacyja siltä ajalta ku luin tosi paljon LC:itä (ennen ku simsblogit yleisty)! :D Muistan, miten tykkäsin varsinkii teikäläisen taloista ihan tajuttomasti. Ja blogin ulkoasu oli kanssa jotenkii tosi hieno, harmi, et se hävis Vuodatuksen uudistuksessa aikoinaan. Sentään kuvat ei, joissain blogeissahan meni myös kuvat...

Ite en oo koskaan pelannu legacya loppuun, en edes oikeestaan toiseen polveen. Kiinnostus oli suurimmillaan TS2 kanssa, mut siinä ei koskaan riittäny keskittymiskyky niin pitkälle. Rakensin älyttömästi, loin jatkuvasti uusia simejä enkä jaksanu pelata vanhoilla kovinkaan kauaa. "LC Kilpi" loppu ku toinen polvi synty, enkä vissiinkään ees tienny mitään säännöistä/jaksanu pohtia sääntöjä ja pelasin vaan normaalisti ilman rahakoodia ja etin puolison NPC:istä. TS2 muutenkii pisin suku oli vaan 3:ssa polvessa, ja siitäkii olin luonu ite 1. ja 2. polven CASissa, koska halusin naapureiks kaks perhettä: toisessa mies ja sen tytär ja toisessa äiti ja sen poika, ja nää lapset sit teininä ihastu ja itseasiassa samoin teki myös nuo mies ja nainen, mut koska ne meni naimisiin ja sai lapsen, peli laski nää kaks muuta myös sisaruksiks eikä ne voinu aikuisena enää seurustella. Tyttö sai sit toisen äijän kanssa tyttären, joka oli lapsi, ku lopetin pelaamisen/ostin varmaan TS3.

TS3 taas oon luonu todella vähän simejä ja tykkään pelata pitkään samalla suvulla. Kaikki tekemäni pelitallennukset on laskettavissa kahen käden sormilla ja puolet niistä on jonkun lisärin testisimejä, joitten tallennuksilla en oo jaksanu pelata pitemmälle. Yhen "LC:n" alottajan tein kerran ja muutin sen ihan kaupunkiinkin, tein siitä myös tummaihosen ajatuksena pelata myös "erilainen perimä" -tyyppisesti. Mut kuten aina, en jaksanu keksiä sille tekemistä ja kiinnostus lopahti jo ekan päivän aikana ja palasin taas tuttujen sukujen pariin :D
Eli miun oma pelityyli on legacymäinen pelaaminen ilman erillisiä sääntöjä. Rehellisesti sanottuna, en jaksas ikinä pelata sääntöjen kanssa, jos niitä on yhtä paljon ku LC:ssä koska miun kaikki aika menis siihen et 5min välein meen nettiin "no miten se nyt menikään???" ja sit tunnin istun tekemässä taustatutkimusta jostain haamupisteistä. Joten ei kiitos :D Eli kasvatan sukuja omilla säännöillä, vältän rahakoodia ja muuta huijaamista (paitsi äärimmäisessä hädässä, esim. uuden talon hommaaminen tai simin kaappaaminen talouteen siksi, et peli on buginu monta vuotta ja uudella koneella toimivan pelin kanssa ei vaan jaksa enää oottaa et saa suunnitelmat käyntiin :DDD), ja omilla lisämausteilla esim. nimeemisen tai lasten määrän suhteen. Tällä hetkellä miun pisin TS3-suku on menossa 5:ssä polvessa, nuorimmaisen (okei ainut varsinainen lapsi) ollessa lapsi, ja tätä oon pelannu siis jostain Unelmaduunin ilmestymisestä lähtien eliiiii 6 vuotta? Olisin varmasti pitemmällä jos en ois pitäny vikan lisärin jälkeen melkein 3 vuoden taukoa ja jos peli ei olis aikoinaan ollu niin kenkku ku mitä se on joskus ollu. Mut vuodenvaihteessa kokoomani uuden koneen kanssa pelaaminen on taas kivaa ja lähiaikoina pitäs omankii elämän rauhottua silleen, et pääsen taas pelaamaan useemmin. Vimma on ihan jäätävä, mut aikaa ei oo ollu parin viime vuoden aikana ihan niin paljon ku oisin halunnu. Tavotetta tällä suvulla ei oo ollenkaan, en lopeta mihinkään tiettyyn polveen, jatkan niin kauan ku mieli tekee :D

Tiivistettynä yllä oleva: en oo pelannu LC:tä läpi enkä varmaan tuu koskaan pelaamaankaan, mut tykkään silti pelata lc-tyylisesti sukua kasvattaen ja mahollisimman vähillä huijauksilla, mut loppupeleissä ihan omilla "säännöillä".

ViestiLähetetty: Ke Marras 02, 2016 12:10 am 
Poissa
Iso Paha Admin
Iso Paha Admin

Lainaa:
Tiivistettynä yllä oleva: en oo pelannu LC:tä läpi enkä varmaan tuu koskaan pelaamaankaan, mut tykkään silti pelata lc-tyylisesti sukua kasvattaen ja mahollisimman vähillä huijauksilla, mut loppupeleissä ihan omilla "säännöillä".
Sama juttu!:) Tosin läpipelaamattomuus on johtunut lähinnä siitä, että joka ainoa LC-perheeni on alkanut bugittamaan sen verran rankasti siellä kuuden, seitsämännen sukupolven kohdalla... ja jotenkin tunnelma lässähtää, jos perheen siirtää bugien takia uudelle tontille.

ViestiLähetetty: To Marras 03, 2016 8:48 am 
Poissa
Pajunkissa
Pajunkissa

Tuo on kyllä totta, että se tunnelma lässähtää jotenkin siinä vaiheessa kun joutuu kikkailemaan ja säätämään bugittuneen tontin kanssa. Siksi koitankin tälläkertaa pelata LC:n läpi nelosella, joka on ainakin itselläni lähes bugiton :). Kolmosessa...huoh :D...se on ehkä enemmänkin sellainen luovuuspeli kuin LC:n sopiva.

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 19 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+03:00