Radola - Radosims.comin foorumi

Kaikkea simsistä, ja paljon muutakin!
Tänään on Su Elo 18, 2019 8:23 pm

Kaikki ajat ovat UTC+03:00


Tervetuloa Radolaan!

Näin pääset alkuun: Muista lukea säännöt | Apua, tunnukseni ei toimi! | Ehdota uudistuksia | Löydät Radolan myös Facebookista | Mikä on Radola?

Mitä uutta?
∙ 24.2. Prosilver tyyli on jälleen käytössä. Muokkaamaton, mutta toimii mobiilina.
∙ 28.1. Radolan mobiiliversio käytettävissä Tapatalkilla (iOS/Android).
∙ 26.1. uudistuksia foorumin rakenteeseen.
∙ 23.1. uudet, talviset sesonkitittelit.

Kuva


Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 6 viestiä ] 
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: TS3: Kidnapattu-haaste
ViestiLähetetty: Ti Kesä 28, 2016 3:28 pm 
Poissa
Miniaktiivi
Miniaktiivi
Avatar

Liittynyt: Pe Syys 25, 2015 3:27 pm
Viestit: 5
Tätä haastetta voi soveltaa myös The Sims 4 -peliin.

Tosiaan huonolla englannin osaamisellani käänsin tälläsen haasteen. Kyseessä on siis "Kidnapattu" haaste. Linkki alkuperäiseen topiciin: http://www.modthesims.info/showthread.php?t=528648

TARINA

Olit normaali teini ja elit normaalia elämää kunnes perheesi ryöstettiin. Kun vanhempasi yrittivät pysäyttää varasta, heidät tapettiin ja sinut kidnapattiin ettet kertoisi poliiseille. Elät nyt kaapattuna hänen kodissaan, lukittuna huoneeseen eikä kukaan voi löytää sinua, joten olet päättänyt ottaa ohjat käsiisi ja paeta.

Ennen kuin aloitat, muista poistaa koulu, emme halua että opettajat epäilevät mitään.
CAS

Luo 2 simiä, mies (nuori aikuinen) ja teini (tyttö tai poika). Ne voivat näyttää miltä vain, mutta mielellään mies vihaiselta ja teini vähän sotkuiselta.

Miehellä pitää olla luonteenpiirteinä ainakin paha ja kuumapää (en muista mikä tää oli) ja loput voit päättää itse. Yritä kuitenkin pitää mies pahana. Hänen tavoitteensa pitää olla "Pahan keisari" (en muista tänkään nimeä). Teinillä voi olla mitä luonteenpiirteitä haluat, mutta yökukkuja ja lukutoukka voivat auttaa. Älä muokkaa suhteita.

RAKENTAMINEN


Muuta heidät pienelle tontille tai valmiiksi tehtyyn taloon. Tee pieni talo jossa on yksi kylpyhuone, yksi makuuhuone, keittiö, ruokailutila ja ylimääräinen huone. Voit tehdä myös esim. altaan tai puutarhan, jos haluat. Tee mitä haluat. Tyhjässä huoneessa pitää olla halpa sänky, sivupöytä, pöytälamppu, kirjahylly, vessanpönttö, suihku, pöytä ja tuoli. Voit myös lisätä valoja. Voit tehdä myös tämän kellariin jos haluat lisää mystisyyttä.
Tämä huone on hahmosi huone jonne hänet on lukittu, joten varmista että seinät ja lattia sopivat teemaan.

Voit huijata tämän kaiken, mutta kun olet valmis laita talouden varat 500 simoleoniin.

PELAAMINEN

Laita teini kävelemään huoneeseen ja lukitse ovi niin, että ainoastaan mies voi päästä sisään. Nyt olet valmiina pelaamaan!

Voit pelata molemmilla simeillä, mutta teini on pääsim jolla pelaat. Voit pelata myös miehellä, mutta varmista vain, että hän lähtee töihin ja tekee ruokaa teinille.
Laita mies töihin rikosuralle ja kokkaa jotain yksittäistä teinille. Kun olet näin tehnyt, vedä ruoka teinin huoneeseen. Varmista, että mies kokkaa joka päivä yksittäisen annoksen jotta teini saa vain 1 annoksen/päivä.

TEINI-IKÄ

Teini-iässä hänen päätehtävänsä on päästä ulos syömään extra ruokaa, tienata rahaa ja löytää rakastaja, jotta hän voi pian paeta ikuisesti.

SÄÄNNÖT;


-Aina kun mies menee töihin, teini voi avata oven ja lähteä.
-Teinin pitää olla takaisin huoneessa ja oven pitää olla lukossa, kun mies palaa kotiin.
-Teinisi voi paeta kaupunkiin kun mies on töissä. Yritä tienata rahaa kaivamalla roskiksia tai myymällä kasveja.
-Kun mies palaa, kaiken talossa pitää olla TÄSMÄLLEEN samassa paikassa kun hän lähti.

-Teini ei saa kutsua ketään taloon, mutta hän saa kutsua simin ulos.
-Teini ei saa tehdä osa-aikatyötä.
-Jos teini on tavattu talon ulkopuolella/jokin on muuttunut talossa kun mies tulee kotiin, teini on ISOISSA ongelmissa. Hän ei saa ruokaa sinä päivänä + hän ei voi lähteä seuraavana päivänä.

Kannattaa pitää wordia/paperia lähellä jotta voit merkata ylös kuinka paljon teini on kerännyt rahaa, jottei rahat sekoitu miehen saamiin rahoihin.

NUORI AIKUINEN

Kun teini ikääntyy, hän on nuori aikuinen. Hänen päätehtävänsä on mennä naimisiin ja muuttaa yhteen hänen kanssaan.

Sama sääntö on voimassa kuin teini-iässä, että kun mies lähtee töihin hahmosi voi lähteä. Ja jos hänet on tavattu talon ulkopuolla/jos joku talossa on muuttunut kun mies tulee kotiin, hahmosi ei saa ruokaa sinä päivänä eikä hän voi lähteä seuraavana päivänä.

Hahmosi voi nyt kutsua rakastajattaren luoksensa, mutta varmista että hän on lähtenyt kun mies tulee.
Kosi rakastajatarta ja toivo hänen vastaavan myöntävästi. Jos hän vastaa kieltävästi, yritä uudelleen ja jatka pelaamista normaalisti. Mutta jos hän vastaa myöntävästi, on aikasi! Vie hahmosi jonnekkin romanttiseen paikkaan ja järjestäkää yksityiset/pienet häät! Kun simit ovat menneet naimisiin, voit muuttaa pois miehen luota.

Onnea! Pakenit nappaajasi luota! Mutta vielä on yksi tehtävä...: muuta simisi pois kaupungista, jotta nappaaja ei löydä sinua.
Ja tässä oli haasteen loppu!


VALINNAINEN

Voit joka päivä tai viikko (riippuen kuinka vaikean haluat pelistä) heittää 20 numeron noppaa (alimmaisena) joka löytyy tältä sivulta:
https://www.wizards.com/dnd/dice/dice.htm

Tässä selitettynä, mitä pitää tehdä minkäkin numeron kohdalla:

1: Eeppinen moka - pyöräytä 6 numeron noppaa ja katso "eeppinen moka"-listaa.
2: Vessaongelmia; vessanpönttösi meni rikki ja sinun pitää odottaa täysi päivä jotta mies voi korjata pöntön. (Laita pönttö perheen tavaraluetteloon 1 päiväksi)
3: Onnenpotku: mies antaa sinulle purtavaa jota voit syödä myöhemmin (hedelmiä, tms jota voi ostaa kaupasta).
4: Kotityöt: mies on seuraavan päivän poissa töistä ja valvoo sinua kun teet kotitöitä (siivoa talo/hoida puutarhaa/kokkaa hänen ruoat, sinä päätät)
5: Uusi kirja: pyydät mieheltä uutta kirjaa. Vastapalvelukseksi lupaat olla meluamatta (ei taitokirjaa).
6: Palkaton vapaa: mies ottaa seuraavan työpäivän vapaaksi.
7: Sotku: sairastut kylmän, sotkuisen ja homeisen huoneen/kellarin takia ja sinun pitää koko päivän pysyä sängyssä.
8: Takaumat; sinulle tulee takaumia siitä, kun sinut kidnapattiin etkä saa unta. (Kun hahmosi nukkumispalkki menee alas laita sänky perheen tavaraluetteloon. Ainut tapa jolla hahmosi voi nukkua on pyörtyminen. Kun hahmo herää LUONNOLLISESTI voit palauttaa sängyn)
9; Lounas ja elokuva: mies käy treffeillä ja on poissa 6 tuntia (lähetä mies esim. puistoon, elokuviin, syömään, tms. kuudeksi tunniksi)
10; TV aika; Mies antaa sinun katsoa muutaman tunnin televisiota. (Katso TVtä kunnes hupipalkki on täynnä)
11; Vaatteet ovat liian pienet; hahmosi vaatteet ovat käyneet pieniksi ja mies antaa sinulle 1 ylimääräisen asun (mene siminluontiin ja tee hahmolle uusi asu)
12; Vihainen kaappaaja; mies on vihainen ja purkaa sen sinuun (Mies lyö/loukkaa/tms. hahmoasi kunnes hahmosi on nöyryytetty).
13; Hups: mies näkee sinut huoneen ulkopuolella etsimässä ruokaa. Et ainoastaan menetä päivän ruokaasi, vaan jos sinut vielä nähdään huoneesi ulkopuolella tämän viikon aikana, hän tappaa sinut.
14; Suunnitelmat: miehellä on suunnitelmia sinulle (huumeiden kuljettamista, salakuljettamista, tms) kun olet aikuinen, mutta nyt hänen pitää vakuuttaa pomolleen että olet hyvä investointi (mene siminluontiin ja muuta juhlapukua (kun aloitat pitää olla vain 1 asu lukuunottamatta uima-asua ja talvivaatteita).
15; Jäännökset; ruoka jääkaapissa on alkamassa mennä huonoksi, joten mies antaa sinulle sinä päivänä extraruokaa. Hän antaa luvan sinulle mennä jääkaapille ja sitten palata huoneeseesi. (ruoan ei tarvitse olla vanhaa. Jos ei ole jäännöksiä, anna hahmollesi esim. muroja tms)
16; ihanuus? Mies luulee, että olet tulossa lihavaksi, ja kun olet lihava, syöt enemmän ruokaa, joten joka päivä viikon ajan saat lähteä huoneestasi kuntoilemaan kun mies on kotona. Sinun täytyy kuntoilla kunnes olet uupunut.
17; taitokirja: mies haluaa että teet jotain hänen vuoksensa mutta tarvitset taitoa, joten hän ostaa sinulle taitokirjan jotta voit oppia (sinun valintasi (esimerkiksi, jos mies haluaa sinun laskevan matikkaa huumerinkiä varten, niin osta siihen sopiva taitokirja))
18; Aikainen päivä: mies tulee kotiin 2 tuntia aiemmin tänään (ei oikeasti, mutta hahmosi pitää olla kotona 2 tuntia ennen kuin mies pääsee töistä)
19; Hyvä fiilis: mies on hyvällä tuulella tänään eikä ole paha sinulle tai kenellekkään. (Käytä miestä täyttääksesi hahmosi sosiaalisuuspalkin täyteen)
20; Eeppinen voitto - pyöräytä 6 numeron noppaa ja katso "Eeppinen voitto" -listaa

----------------------------------------------------------------------------------------------------

Eeppinen moka - pyöräytys (6 numeron noppa):
1: Sinulla on rahaa? Ei ole enää: mies selvittää että olet saamassa rahaa (hän luulee että olet varastamassa häneltä) ja hän ottaa ne sinulta. Talouden varat pysyvät samana, mutta hahmosi ei voi käyttää niitä.
2: Hmm, pakenit, eikö vain?; mies selvittää että pääset ulos: hän vaihtaa lukon ovessa. Et voi lähteä talosta 4 päivään, ennen kuin selvität uuden keinon avata oven (3 päivänä voit vain levätä sängyssä lukemassa. Viimeisenä päivänä sinun pitää yrittää parantaa kädentaitojasi)
3: Ei, et saa sänkyä; mies ottaa sänkysi pois 3 päiväksi, koska suututit hänet pyytämällä lisää ruokaa. (Laita mies loukkaamaan/lyömään/tms. hahmoasi, jotta hänelle tulee nöyryytetty-mieliala ja laita sänky 3 päiväksi perheen tavaraluetteloon... ja ainiin, et saa ruokaa tänään)
4: Täydellinen rentoutuminen; Näyttää siltä, ettet ole pääsemässä tällä viikolla pois huoneestasi. Mies ottaa 5 palkatonta vapaapäivää.
5: Tukholma-Syndrooma: hahmosi alkaa tulla hulluksi ja alkaa miettimään, että mies on ok. (Pidä mielessä, montako kertaa saat tämän numeron. jos saat tämän 3 kertaa, peli on ohi)
6: O-ou; Suututit miehen niin pahasti, että hän ottaa sinulta kaiken pois 2 päiväksi. (Ei vessaa, suihkua, sänkyä tai kirjoja) Mielesi on alhaalla kunnes 2 päivää on mennyt. (kolmantena päivänä (kun olet saanut tavarasi) et voi päästä ulos huoneestasi, koska olet niin masentunut)

Eeppinen voitto – pyöräytys (6 numeron noppa):
1: Tee töitä minulle: mies haluaa, että teet töitä rahan eteen. Joten osta maalausteline, kuvanveistoteline tai puutyöpöytä (valitse yksi) ja aseta se hahmosi huoneeseen. Saat tuoton töistäsi jos ALOITAT ja LOPETAT työn, kun mies ei ole kotona. (jos mies tulee kotiin hän näkee automaattisesti, joten jos aloitat tai lopetat työsi kun mies on kotona, hän saa tuotot). Kun myyt maalauksen, saat 10 Simoleania pienestä, 15 Simoleania keskikokoisesta ja 20 simoleania isosta. MUista töistä saat 15 simoleania.
2: Piilo; löysit huonosti kiinnitetyn lattialaudan/seinäpaneelin jonne voit piilottaa ruokaa (jokaiseen piiloon mahtuu 2 hedelmää/purtavaa) (Pidä purtavat vain tavaraluoettelossasi) mutta mies ei ikinä löydä piiloja.
3: Ilmianen loma: Mies voittaa ilmaisen loman ja haluaa mennä sinne, joten hän pyytää ystäväänsä valvomaan sinua. Ystävä on sohvaperuna ja hän valvoo vain kerran päivässä tunnin ajan. (Seuraavan kerran kun mies saa ilmaisen loman hyväksy se ja hahmosi pitää olla kotona vain klo 21-22). (Jos hahmosi on nuori aikuinen, kuvittele vain että mies on pois)
4: Sairaalareissu; Miehestä tulee erittäin sairas ja hän joutuu olemaan sairaalassa seuraavat 2 päivää. Hän ei voi edes laittaa ketään valvomaan sinua. (Hahmosi saa olla vapaana 2 päivää)
5: Ruoka-aika; seuraavan 7 päivän ajan mies antaa sinun syödä niin paljon kun haluat ja milloin vaan haluat, koska hän osti liikaa ruokaa.
6: Apu on tulossa; sinä jotenkin saat yhteyden poliisiin ja annat heille vihjeen missä olet. Jos saat tämän 5 kertaa, olet vapaa heti kun olet aikuinen. Et saa ikäännyttää kakun avulla. Sinun pitää silti omistaa rahaa jotta pääset vapaaksi.

MITEN HÄVIÄT?


On muutama tapa hävitä.

1. Jäit kiinni

Hahmosi on saatu kiinni huoneen ulkopuolelta 3 kertaa peräkkäin ja mies tajuaa mitä on tekeillä. Hän lopettaa sinun tekemisesi, ennen kuin kerrot poliiseille. HÄVISIT!

2. Olen kuollut

Hahmosi ei saanut tarpeaksi ruokaa ja hän kuoli. HÄVISIT!

3. Missä on kidnappaajani?

Kidnappaaja kuoli ja hahmosi ei ikinä tullut hänen huoneestaan ulos, koska hän ei tiennyt oliko hän kotona vai ei. HÄVISIT!

_________________
Mun nimi hämää, en oo oikeesti professional


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: TS3: Kidnapattu-haaste
ViestiLähetetty: Ke Kesä 29, 2016 10:55 am 
Poissa
Tuisku
Tuisku
Avatar

Liittynyt: La Syys 19, 2015 5:29 pm
Viestit: 9
Paikkakunta: Turku
Vaikuttaa niin kiinnostavalta, että on pakko kokeilla!


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: TS3: Kidnapattu-haaste
ViestiLähetetty: Ke Kesä 29, 2016 11:25 am 
Poissa
Hyperaktiivi
Hyperaktiivi
Avatar

Liittynyt: Ke Syys 16, 2015 9:10 pm
Viestit: 592
Paikkakunta: Helsinki
Tää vaikuttaa kiinnostavalta ja oletan, että tätä voi soveltaa myös TS2:seen ja TS4:seen.
Nyt tosiaan kiinnostaa tehdä tämä ja tähän saisi hyvin tehtyä jonkinlaisen tarinankin ympärille. Ja jos haluaa vaikeuttaa niin voihan se kidnappaaja viedä kidnapattavansa paljon nuorempana ja lopulta kasvattaa omanaan.
Mikä tarkoittaa, että tähän voi lisätä juonenkäänteen siitä, kuinka kidnapattu saa hiljalleen tietoonsa, ettei kidnappaaja olekaan hänen oikea äiti/isä ja siitäkin saisi paljon kaikkia kiintoisia juttuja aikaiseksi.

Kidnapatuilla kun on toisinaan taipumusta jollain tasolla kiintyää kidnappaajaansa. Sille oli oma nimityksensäkin. Mutta mitäs jos tosiaan kidapattu rakastuukin vangitsijaansa ja alkaa deittailla häntä?
Onko se voitto vai häviö?

Tosin tätäkin voisi käyttää juonena päästä ulos talosta.

Mutta joka tapauksessa tässä on paljon mahdollisuuksia.
Itse tosin en antaisi kidnapattuni haahuilla kaupungissa, koska siinähän olis mahdollisuuksia karata kaappajalta. Vai kuin moni kaappaaja päästäisi vankinsa haahuilemaan vankilansa ulkopuolelle?

Ehkä kannattaisi ennemmin olla sellaisia tehtäviä, että saisi ensin lisää vapautta talossa. Esim ulos huoneesta ja sit että sais taloa huone kerrallaan auki. Tällä tavoin vanki pystyisi myös vähän salaa tutkimaan että millainen tapaus tämä vangitsija oikein on. Missä hän on, etsiä jotain millä hankkia apua ja voitto olisi se, kun saa joko kutsuttua apua paikalle tai pääsisi talosta ulos.

Lisäksi jäin miettimään, että miten puhelin. Ainakin jos minä olisin vankina, käyttäisin heti mahdollisuuden saatuani puhelinta soittaakseni apua, en jollekin jonka kanssa haluaisin deittailla. Eli kieltäisin teiniltä puhelimen.
Kakkosessa voisikin toimia, nelosessa ja myös kolmosessa hiukan hankalampaa, kun kaikilla on kännykkä. Mutta ainahan voi olla käyttämättä sitä.

Ai joo, kolmosessahan voi käyttää niitä salaovia, joilla tavallaan voi piilottaa vankikopin, jossa pitää vankia ja esittää muulle maailmalle viatonta normaalia työssäkäyvää simiä. Nelosessa ei taida viellä olla salaovia saatavilla. En oo ainakaan vielä huomannut.

Mutta joo, tämä on todella kiinnostava ja tuo mieleen hyvin paljon ideoita. Aion kokeilla. Joskin nelosella tai kakkosella. Kolmonen pistää koneen huutamaan.

_________________
- Even the smallest person can change the course of the future
Caladriel


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: TS3: Kidnapattu-haaste
ViestiLähetetty: Su Heinä 10, 2016 10:01 am 
Poissa
Superaktiivi
Superaktiivi

Liittynyt: To Syys 17, 2015 3:26 pm
Viestit: 160
Itse lisäisin semmoisen, että teinin pitää oppia tasolle 3 kätevyydessä ja logiikassa osatakseen tiirikoida lukon ja päästäkseen ulos. (Siinä kirjahyllyssähän tulee ne ekat kirjat valmiina).


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: TS3: Kidnapattu-haaste
ViestiLähetetty: Ke Elo 31, 2016 9:35 pm 
Poissa
Lumihiutale
Lumihiutale
Avatar

Liittynyt: Ma Loka 26, 2015 8:40 am
Viestit: 250
Oikein mielenkiintoinen :D ! Näen jo silmissäni ne simit, talon ja sen tarinan. Tekeekin mieli tehdä tuollainen haaste. Siihen ehkä voisi tehdä ne vanhemmat oikeastikin (eli tehdä niistä haamuja ja pelin aletua viedä ne tuonelaan :) ). Se toisi siitä vähän todentuntuisemman tarinan.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: TS3: Kidnapattu-haaste
ViestiLähetetty: To Touko 04, 2017 8:48 pm 
Poissa
Isompi aktiivi
Isompi aktiivi
Avatar

Liittynyt: To Tammi 05, 2017 7:32 am
Viestit: 50
Paikkakunta: Espoo
On kyllä ihan pakko kokeilla. Kuulostaa mielenkiintoiselta!

_________________
Lainaa:
hitsi siis jos pitäisi valita kuukauden käyttäjä niin sanoisin sitrus, tuun aina hyvälle mielelle sen postauksista


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 6 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC+03:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailija


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)