Radola - Radosims.comin foorumi

Kaikkea simsistä, ja paljon muutakin!
Tänään on Ti Marras 13, 2018 6:14 pm

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Tervetuloa Radolaan!

Näin pääset alkuun: Muista lukea säännöt | Apua, tunnukseni ei toimi! | Ehdota uudistuksia | Löydät Radolan myös Facebookista | Mikä on Radola?

Mitä uutta?
∙ 24.2. Prosilver tyyli on jälleen käytössä. Muokkaamaton, mutta toimii mobiilina.
∙ 28.1. Radolan mobiiliversio käytettävissä Tapatalkilla (iOS/Android).
∙ 26.1. uudistuksia foorumin rakenteeseen.
∙ 23.1. uudet, talviset sesonkitittelit.

Kuva

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 3 viestiä ] 
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: Sims 3 ja Mac OS High Sierra
ViestiLähetetty: To Maalis 29, 2018 7:37 pm 
Poissa
Miniaktiivi
Miniaktiivi

Hei kauhea ongelma!
Päivitin vihdoinkin mun ca 2012 Macbook Pron OS High Sierraan ja nyt sitten pelailu The Sims 3 pelailu loppu kokonaan. Nää kuukaudet oon yrittäny selvitellä miten saada peli takas käyntiin. Ongelmaan ei ole löytynyt apua yhdeltäkään suomenkieliseltä sivulta ja joilta sivustoilta oon löytänyt aiheesta englanniksi, mutta oon ymmärtänyt että vaihtoehtoja ei oikeen ole. Oon kuullut, että jos jotenkin osais muuttaa jotain tietokoneen (koodeja? asetuksia? en tiedä tälläsistä asioista edes oikeita termejä) juttuja niin vois mahdollisesti jatkaa peliä. Oon kyllä myös kuullu, että silloin voi ehkä joutua lataa kaikki pelit ja lisäosat uudestaan.. Mulle tärkeintä olisi että voisin jatkaa peliä siitä mihin oon jäännyt koska oon kehittänyt mun kaupunkeja se sukupolvia niin pitkillä! Toisaalta jos ainoa tapa jatkaa peliä on asentemalla kaiken uudestaan, niin so be it (tosin en lähde kokeilemaan ennen kuin tiedän että se on ainoa reitti).
Pelaan edelleen ihan CD levyllä sims launcherin kautta, enkä siis käytä Originia. Multa löytyy myös Ambitions lisäosa. En aio ostaa pelejä originin kautta uudestaan tai ostaa yhtään mitään muutakaan, mutta kun haluisin vaan pelata! Jos joku vaan millään tietäis mitä tälle koneelle pitäis tehdä ja voiko mitään tehdä niin ois suuri pelastaja <3 Pliis kaikki oon koittanut tonkia koko netin läpi, mutta epätoivo on kova!

ViestiLähetetty: La Maalis 31, 2018 12:04 am 
Poissa
Isompi aktiivi
Isompi aktiivi

Näetkö jopa jonkin virheilmoituksen? En tiedä pyöriikö täällä yhä Macillä pelaavaa väkeä, mutta ratkaisuja lienee kenen tahansa helpompi löytää, jos tietää vähän tarkemmin, mitä yrittää ratkaista.

Suosittelen nyt ainakin kopioimaan olemassaolevat tallennuksesi johonkin turvalliseen paikkaan pelikansioiden ulkopuolelle, mikäli uudelleenasennus pelottaa. Documents> Electronic Arts> The Sims 3

ViestiLähetetty: La Maalis 31, 2018 12:38 pm 
Poissa
Miniaktiivi
Miniaktiivi

Tosiaan: EA on lopettanut the sims 3 päivittämisen jo muutama vuosi sitten. Tästä johtuen Macin uusimmat päivitykset eivät enään tue koko peliä= ei voi pelata.
Eli siis kun olen laittanut levyn sisään, launcher on avannut ja painan play, launcher katoaa ja jos peli toimisi normaalisti tässä vaiheessa pelinäyttö avautuisi. Omalla koneella launcher poistuu, mutta mitään ei tapahdu. Joskus sanoo että pelilevyä ei löydy.
Tämä ongelma on siis kaikilla, joilla on Macin kone ja jokin viimeisimmistä uusista ohjelmistopäivityksistä (El capitan, Sierra tai High Sierra). Tän ongelman on joku ekan kerran tajunnut jo vuonna 2016 mutta itse en päivittänyt konetta (hups) melkeen kahteen vuoteen. Toisaalta tossa välissä oli myös vuosi kun en käyttänyt omaa konettani lainkaan.
Harmi tietty jos täällä ei oo kauheesti Macin käyttäjiä, mutta pakko oli kokeilla jos joku ois tietoinen näistä jutuista.

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 3 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC+02:00